Knientje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy Gio probleem met 3G

Een paar dagen geleden mijn Samsung Galaxy Gio ontvangen na de nodige vertraging.
Ik kreeg in eerste instantie geen verbinding met het Vodafone netwerk, het resetten van de sim-kaart door een vodafone medewerkster gaf ook geen soelaas en de beknopte gebruiksaanwijzing die zo ongeveer bestaat uit:
 
-Open het batterijdeksel
-Plaats de Sim-kaart
-Plaats de batterij
- Plaats het batterijdeksel
- Zet de telefoon aan
- Voer de Pin-code in
- U kunt nu bellen
 
bestaat dus ook niet. De uitgebreide gebruiksaanwijzing heb ik al gevonden op de website van Samsung en daar word je ook niet wijzer van.

Na wat gestoei met de telefoon, kwam ik erachter dat "Alleen verbinden met 2G netwerken" aangevinkt moet staan.
En toen kon ik wel internetten, bellen en SMS-en.
Echter is het internet veel trager dan op mijn oude ****ding Samsung M1, waar er meestal 3G of 3G+ in het display stond.
De mast hiervoor staat op de flat 100 meter achter me.

Maar omdat ik deze telefoon dus op 2G moet instellen, vermoed ik dat mijn internet zo traag is, omdat hij dus niet naar 3G netwerken zoekt, terwijl hij dit volgens de website van Samsung wel ondersteunt.

Als ik "Alleen verbinden met 2G netwerken" uitvink, kan ik niet meer bellen, niet internetten en niet sms-en"

De firmware is inmiddels geupgrade naar Android 2.3.3 via de Samsung website en KIES.

Maar ik wil dus 3G internet en geen 2G internet, met "Alleen verbinden met 2G netwerken" aangevinkt zoekt hij logischerwijs niet naar 3G.

Graag een oplossing
1 Reactie 1
Knientje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na "Alleen verbinden met 2G netwerken" uitgevinkt te hebben en de telefoon opnieuw op te starten, zag ik plots het 3G symbool staan en kon ik ook even alles doen, bellen, sms-en, internetten, toen zag ik het 3G symbool wegvallen en kon ik niks meer.
Blijkbaar werkt het wel, maar niet naar behoren

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic