WTa

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy A3 2017 loopt vast

Beste allemaal, sinds een maand heb ik een Samsung Galaxy A3 2017 in gebruik. Sinds ongeveer een week loopt 'ie een paar maal per dag vast. Het scherm wordt dan zwart, en geen van de knoppen werkt nog. Soms blijven de knopjes links en rechts van de "home" knop wel lichtgeven, maar verder niets. Ook komt reageert het toestel soms helemaal niet als 'ie vergrendeld is, ik kan 'm dan dus niet ontgrendelen. Het scherm blijft ook dan zwart. Af en toe ontgrendelt 'ie pas na 10 á 15 seconden. Als 'ie vast is gelopen, lijkt alleen de knoppencombinatie "uit", "volume lager" en "home" te werken. Hoewel ik nog geen exact verband heb kunnen vaststellen, lijkt het wel alsof het vaker gebeurt als ik iets met afbeeldingen doe (een foto of filmpje maken, foto of filmpje bekijken, of in bijv. Whatsapp direct een foto maken om te versturen). Kent iemand dit probleem? Ik heb het toestel al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit had geen resultaat. Alvast bedankt voor tips en hulp!
8 Reacties 8
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi WTa,

Je zegt dat dit probleem ongeveer een maand bij je afspeelt, het lijkt alsof daarvoor niets aan de hand was?

Weet je toevallig of dit probleem is ontstaan na het installeren van een update of een applicatie die je hebt gedownload? Ook vermeld je in je bericht dat een reset niet heeft geholpen, heb je de data gelijk op het toestel overgezet?

Groet,
Kuiken

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
WTaAls je een geheugenkaartje in het toestel gebruikt haal die er dan eens uit. De problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een defecte geheugenkaartje.

Volume omlaag + Aan/uitknop is een soft reset. Deze kun je gebruiken als het toestel is vast gelopen en/of als het scherm is bevroren. Als dez knoppen combinatie niet werkt dan is er meer aan de hand.

Het is belangrijk idd om te weten welke reset en hoe je dit gedaan hebt zoals SamsungExpert aangeeft.


WTa
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, ik gebruik het toestel pas sinds ongeveer een week intensief. Daarvoor heb ik het toestel er af en toe bijgepakt om alvast wat te installeren en uit te proberen, maar omdat ik nog op m'n sim-kaart moest wachten verder niet echt gebruikt. Ik weet dus niet of het probleem er is sinds ik het toestel gekregen heb. De apps die ik erop geinstalleerd heb zijn een beetje de normale apps, zoals Whatsapp, Buienalarm en die standaard dingen. Niets exotisch. Een softwareupdate heb ik ook nog niet uitgevoerd.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi WTa,

Maak je gebruik van een SD kaartje? Wat je eventueel zou kunnen doen is even je toestel te resetten, maar na de reset je gegevens niet gelijk terugzetten. Zo kan je controleren of er wellicht problemen zijn met je bestanden.

Vriendelijke groet,
WTa
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag allemaal, en bedankt voor de reacties. Inderdaad klonk het bij nader inzien wel logisch dat er iets met de SD-kaart aan de hand zou kunnen zijn. Ik heb het toestel via USB aan een laptop gehangen, en het bleek dat de SD-kaart ook via de laptop niet benaderbaar was. Ik heb de SD-kaart vervolgens in een ander telefoontoestel gezet. Ook daarin niet benaderbaar. Na een ander SD-kaartje in m'n A3 2017 te hebben gezet, lijkt het voorlopig goed te gaan. Fingers crossed...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Laten we hopen WTa! Mocht het toch mis gaan dan weet je het forum te vinden ;).

Nog succes gewenst en een fijne avond!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic