mdevente

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

GS2 9100, twee telefoons, zelfde ROM maar andere Market en een probleem met POP mail instellen

Hallo,
 
Mijn vrouw en ik hebben beiden de galaxy S2. Die van mijn vrouw is via vodafoon telefonische verkoop besteld (zwarte) en die van mij is 2 weken later in de winkel gehaald (een witte).
 
Beide telefoons hebben schijnbaar de zelfde rom en beiden kunnen ook niet geupdate worden, volgens KIES. Nu komt het vreemde.
 
Ten eerste is mijn market qua uiterlijk etc heel anders dan bij mijn vrouw! Bij mijn vrouw lijkt deze ouder (blokkeriger en apps zijn genummerd, iig bij populaire apps) dit is vreemd maar nog niet super vervelend, hoewel ik mij wel afvraag hoe dit kan.
Het tweede en wel super vervelende is dat ik op mijn toestel mijn email van versatel (pop) niet fatsoenlijk kan instellen en bij mijn vrouws toestel wel.
 
Bij beide toestellen werkt het als ik het account als premium account (pop/smtp) instel. Alleen heeft dit de nare eigenschap dat de mail ook van de server verwijderd wordt als je het van de telefoon verwijderd. Dit willen wij uiteraard niet. De oplossing is om bij het instellen van het account de checkbox bij premium account uit te laten en niet gelijk op VOLGENDE te drukken na het invoeren van mailadres en wachtwoord, maar op handmatige instellingen te drukken.
 
Bij deze handmatige instellingen ga ik op beide telefoons op de zelfde manier ter werk. Eerst inkomende post (pop.verstatel.nl, poort 110 en geen verificatie) en daarna uitgaande post instellen. Hier staat standaard verificatie aan en een andere poort dan ik op mijn pc gewend ben. De standaard instellingen werken dan ook niet. Daarom de poort aangepast naar poort 25 en verificatie uitgezet.
ECHTER nu komt het vervelende. Bij mijn vrouw werkt dit prima, bij mij blijf ik de foutmelding krijgen dat de server geen verificatie ondersteund. DIt heb ik echter dus al uitgezet! Ik krijg dit probleem niet opgelost. Ik heb verificatie al een keer weer aangezet en daarna weer uit, maar ook dit hielp niet.
 
Op XDA werd geadviseerd de mail client te updaten, maar het gaat om de standaard mailclient op de vodafone ROM dus dat gaat niet.. WIe heeft de oplossing voor mij? En een verklaring waarom de toestellen toch verschillende lijken te zijn, qua firmware en/of software..
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic