teamworkint

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

GPS werkt niet meer na update Gingerbread 2.3.3 (Vodafone branded HTC Desire HD)

Vorig bericht is verwijderd????
 
Na de OTA update naar versie 2.3.3 werkt mijn GPS niet meer.
Het icoontje gaat aan en blijft aan! Zelfs na het uitzetten van mijn GPS.
Zelfs na 1,5 uur buiten gestaan te hebben met mooi weer krijg ik geen fix.
 
Heb van alles geprobeerd:
Soft reset
Hard reset/batterij eruit
Terug naar fabrieksinstellingen
 
GPS Doctor
GPS Test
GPS Status
 
Niets helpt.
 
Nu lees ik op diverse forums dat heel veel gebruikers van een Vodafone branded toestel hier last van hebben!
En niet alleen in Nederland.
 
Buiten dat de GPS totaal niet meer werkt en dit grote concequenties heeft voor de juiste werking van het toestel c.q. apps, zijn er nog een aantal andere zaken die me opgevallen zijn:
- batterij is sneller leeg
- wifi signaal is zwakker
 
Mijn toestel is afgesloten met een 2-jarig Vodafone abonnement. Zou toch triest zijn als ik de komende 1,5 jaar met een niet goed werkend toestel blijf zitten. Mijn vraag is dus wanneer er een update beschikbaar komt (OTA) op dit probleem met de Desire HD te fixen?
 
Toestel info:
Android versie
2.3.3
 
Software nummer
2.50.161.2
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Beste mensen,

Helaas is dit een bekend probleem bij HTC hun update 2.3.3 is ook niet live geweest via vodafone omdat wij al tijdens het testen tegen kwamen dat de GPS module problemen gaf met deze update derhalve wij deze update ook geen groen licht gegeven hebben. Op dit moment is het helaas afwachten totdat HTC met een fixed version van de 2.3.3 komt, of misschien zelfs al meteen een ice cream update. Dit is helaas ook voor ons afwachten wij maken geen updates voor toestellen.

Dit forum is bedoeld zodat gebruikers onder elkaar hulp kunnen bieden, vandaar dat wij ook niet actief op antwoorden.

Groet,
Dennis
Vodafone Forum Team.

Bekijk in context

11 Reacties 11
rpjknoop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik ook, net voordat ik op vakantie ging geen GPS.
Er zijn meer gevallen bekend, heb reeds met Vodafone en HTC kontakt gehad.
Zij kwamen niet verder dan een harde reset en het toestel ter reparatie aan te bieden.

Terwijl het een software fout is. Op een forum van vodafone uk staat dat er gewerkt wordt,maar Vodafone nl en HTC NL weten van niets, kwalijke zaak
rpjknoop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben net gebeld door HTC met de vraag waarom ik hun servicedesk een onvoldoende gegeven heb. Uitgelegd waarom.

Het probleem is nu ook bekend bij HTC Benelux. Er wordt door de techneuten aan gewerkt, een tijdlijn is niet bekend. Ik word door HTC per mail ingelicht als de update klaar is. Dan zal Vodafone nog zijn werk moeten doen voordat mijn Vodafone branded toestel geupdate kan worden.

Wordt vervolgd
teamworkint
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, klopt. Opsturen ter reparatie heeft dan ook geen zin. Mensen die dit wel hebben gedaan kwamen van een koude kermis thuis zeg maar. Het is echt ongelooflijk hoeveel mensen hier last van hebben en dan ook in zoveel landen. UK veel mensen, maar ook de Scandinavische landen, India, noem maar op. Slechte beurt voor Vodafone! ;(
fishbowlman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yup Ik ook heb last van vind het ook zot extra abbo aangepast voor gps ook  . Rondreis op vakantie zonder gps 😞
henkg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde, nu al meer dan drie weken.
Vodafone: graag een antwoord: wanneer wordt dit opgelost?
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Beste mensen,

Helaas is dit een bekend probleem bij HTC hun update 2.3.3 is ook niet live geweest via vodafone omdat wij al tijdens het testen tegen kwamen dat de GPS module problemen gaf met deze update derhalve wij deze update ook geen groen licht gegeven hebben. Op dit moment is het helaas afwachten totdat HTC met een fixed version van de 2.3.3 komt, of misschien zelfs al meteen een ice cream update. Dit is helaas ook voor ons afwachten wij maken geen updates voor toestellen.

Dit forum is bedoeld zodat gebruikers onder elkaar hulp kunnen bieden, vandaar dat wij ook niet actief op antwoorden.

Groet,
Dennis
Vodafone Forum Team.
henkg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het antwoord. Hoewel dit een voor/door gebruikers forum schijnt te zijn, ik weet geen andere contactmogelijkheid voor dit Vodafone+Gingerbread probleem.
 
De betreffende update is WEL live geweest bij Vodafone:
- Met mijn Vodafone branded toestel kreeg ik een FW update melding.
- Na updaten (FOTA via WiFi) naar Gingerbread is de FW nog steeds Vodafone branded (bij opstarten zie ik het Vodafone logo).
Dan is die FW toch ook getest én vrijgegeven door Vodafone?.
 
Goed (eigenljik niet goed), gebeurd is gebeurd, dat was toen. Nu telt dat het heel snel opgelost wordt.
rpjknoop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone UK meld op 12 augustus op zijn forum dat zij de update aan het testen zijn. Ergens binnen Vodafone weet iemand er meer van.
rpjknoop

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net een OTA update ontvangen met als melding een GPS verbetering, versie 2.50.161.3.
Eens kijken of het werkt
 
Update 9:00:
Eindelijk weer een GPS fix, voor het eerst sinds weken. Jammer dat mijn noodzaak voor de GPS (vakantie) al weer voorbij is.
henkg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nieuwe FW: EN HIJ DOET HET WEER!
FW 2.50.161.3 is te downloaden. (versienummerverschil: laatste cijfer van 2 naar 3)
Opmerking bij kiezen: o.a. "Verbeterde GPS"
 
Eerste ervaringen:
- GMail; internet; bellen doet het nog (toch eerst maar even geprobeerd, je kunt niet weten ...)
- Verkrijgen 1e GPS fix duurde lang (een paar minuten).
- Volgende GPS fixes: binnen 30 seconden (alleen nog binnenshuis getest)
- Bij afsluiten GPS app verdwijnt GPS ikoontje weer, zoals het hoort.
Nog geen problemen tegengekomen (na uitsluitend allereerste testjes)
 
[Edit] rjpknoop was me net voor..
 
Krekky

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen we voor de Desire Z binnenkort ook een GPS fix update verwachten?
Ik heb hetzelfde probleem; na update 2.3.3 vindt mijn toestel geen GPS meer en het icoontje blijft knipperen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic