Zou iemand mij kunnen helpen om te proberen GPRS werkend te krijgen op een Nokia 6310i van 2003?
Ik probeer verbinding te maken met de volgende instellingen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/15631483#15631483. Deze zijn echter al erg oud (2002). Ik heb van deze instellingen de naam veranderd naar Vodafone en de homepage veranderd naar Google. Voor de APN heb ik ook live.vodafone.com geprobeerd (zoals tegenwoordig gebruikt). Voor web.vodafone.nl bestaat nog een IP-adres, maar ik heb geen idee of deze nog werkt als APN? Het IP-adres reageert i.i.g. niet op ping vanaf Ziggo.
Wanneer ik de browser open en probeer een URL te openen, dan staat de telefoon een paar minuten op “Connecting via GPRS” en het G-icoontje verschijnt links bovenaan in het scherm. Vervolgens verschijnt de foutmelding “No response, try again.” Ik heb geprobeerd om zowel Google te laden als een zeer simpele pagina op mijn webserver met twee regels tekst. Voor beide dezelfde foutmelding. Ik vermoed dat er een instelling niet goed staat, maar welke? In theorie zou dit volgens mij nog steeds moeten werken.