mandys

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

GEEN mobiel internet en veel te hoge rekening???!!!

Goedemiddag,

Eind mei heb ik de telefoonrekening betaald, waarin het internetverbruik van de maand april zat.
In mijn bundel zit 1000 mb mobiel internet en volgens jullie heb ik in april 2500 mb internet verbruikt.
Dit is mij nog nooit overkomen en ik schrok dan ook enorm van het hoge bedrag!!!
Ik heb hierop gebeld met jullie klantenservice en kreeg niet echt geweldige service. Het enige dat ik te horen kreeg was dat jullie nooit fouten maken in de berekeningen en ik maar een datamanager-app moest downloaden om te zien welke apps dan zoveel internet verbruiken...
Uiteraard heb ik deze app gedownload, maar hieruit blijkt nu dat ik in de afgelopen 2 weken in totaal pas 300 mb internet verbruikt heb. Hoe kan ik dan in hemelsnaam in de maand april 2500 mb hebben verbruikt????
Buiten dat krijg ik altijd een sms van vodafone als ik nog minder dan 250 mb datategoed over heb tot het einde van de kalendermaand.
In de maand april kreeg ik die sms op de 23e. Dit zou dus betekenen dat ik tussen 23 april en 30 april nog even ruim 1250 mb internet heb verbruikt?????!!!!!!!!!!

Graag zou ik hier een duidelijke en eerlijke uitleg over willen krijgen, maar telefonisch kreeg ik dat niet voor elkaar.

Buiten dat; De afgelopen 2 weken heb ik amper gebruik kunnen maken van mijn mobiel internet, omdat het OF heeeeeel traag is, OF het gewoonweg niet doet. Sowieso Safari kan ik niet gebruiken, hij laadt een pagina heel lang en uiteindelijk zegt hij dat de pagina niet weergegeven kan worden omdat er geen bereik is. Apps die internet nodig hebben, hebben heel lang de tijd nodig om te laden.

Ook hier wil ik graag meer over weten.

Dus; sowieso heb ik in april veel teveel betaald voor het mobiele internet, en in mei/juni kan ik bijna geen gebruik maken van het mobiel internet. Jullie snappen dat ik hier niet tevreden over ben, en nu al niet akkoord kan gaan met de telefoonrekening die volgende maand in mijn mailbox zit...

Mocht er verwarring ontstaan door het gebruik van het woord 'mobiel internet'... Ik bedoel hiermee het internet en datagebruik op mijn iPhone. Dus geen internet via zo'n stick in je laptop.

Graag ontvang ik antwoord op mijn vragen.

Met vriendlijke groet,
Mandy
2 Reacties 2
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Kreeg ook, vanwege hoog data verbruik, het advies die app te downloaden.
Blijf je, volgens de app, binnen de bundel maar volgens factuur niet. Als je belt krijg je te horen dat je aan die app geen rechten kunt ontlenen!
Wat is dan het f*cking nut van die app en het advies deze te gebruiken als de informatie die er uit voort vloeit onjuist is en geen enkele waarde heeft?
Tip aan Mandy:
Laat hun maar gedetailleerd aantonen waar en wanneer je deze 1250 (!!!) mb zou hebben verbruikt in die 3 dagen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Beste Mandy,

Allereerst welkom op het forum!

Het is natuurlijk erg vervelend als je extra kosten hebt gemaakt zonder dat je je hiervan bewust was.
Hoog dataverbruik kan verschillende redenen hebben, zoals: het streamen van multimedia of het downloaden/uploaden van grote bestanden. Daarnaast kan het zo zijn dat je toestel automatisch een update heeft uitgevoerd via het mobiele netwerk of bepaalde apps die verbinding hebben gemaakt met het internet. Wellicht heb je in die periode nieuwe apps geïnstalleerd of instellingen gewijzigd. Wegens privacyredenen is het voor ons niet mogelijk om te achterhalen wat hier precies de reden van is geweest. Overigens kan hoog dataverbruik op lange termijn plaatsvinden of zelfs binnen een paar uur. Ik raad je aan je toestel goed na te kijken en eventueel apps waarvan je denkt dat ze automatisch verbinding maken met het internet te verwijderen. Daarnaast is het hebben van een dataverbruik app handig, maar niet leidend. Hiervoor kun je je My Vodafone pagina (tegoed & verbruik) of de My Vodafone app bekijken. Dataverbruik apps rekenen niet altijd even nauwkeurig en berekenen het verbruik op een andere manier.

Op welke postcode ondervind je de klachten over het gebruik van traag internet precies? Gaat het om een specifieke locatie of meerdere? En gebruik je dan het 3G of 2G (GPRS) netwerk? Probeer je simkaart eens in een ander toestel en test even of je dan verschil merkt.

Ik hoor het graag van je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic