Ja ik heb er ervaring mee en het antwoord is "bijzonder matig".
Ik heb inmiddels al met "Joyce" en met "Erica" gesproken van de klantenservice en ze zeggen allemaal hetzelfde "De kosten zijn correct en terecht berekend".
Ik moest bijna lachen, als het niet zo krankzinnig was: Daarbij baseren ze zich nl op een in elkaar geflanst PDFje met een ip adres en een telefoonnummer, dat helemaal niets bewijst, alleen dat de aanbieder in kwestie ergens jouw ip adres en telefoonnummer heeft gevonden. (dus bijv door het op een banner klikken per ongeluk). Er is een gedragscode voor opgesteld (
http://www.payinfo.nl/system/uploads/pdf_file/32/mid-gedragscode-mobiel-internet-diensten-01-04-2014... ), maar als je aantoont dat die gedragscode niet gevolgd wordt, hoor je opeens niets meer van "Joyce" of "Erica" van de klachtendesk.
Deze verhalen staan ook op de sites van KPN, van Tele2, van T-Mobile etc, tot nu toe gaat de KPN hier nog het best mee om, maar alle aanbieders blijven volhouden dat de stomme klanten beter moeten opletten en de geweldige operators eventueel over hun hart zouden kunnen strijken en coulance kunnen tonen.
Maar de werkelijkheid is dat ieder bedrijfje met een KVK nummer in Nederland blijkbaar aan de Vodafone kan vertellen dat ze geld horen te krijgen van hun klanten, en Vodafone zorgt wel direct voor de automatische incassering, zonder hoor en wederhoor _vooraf_. Bah.
Ik ben een zaak voor de Geschillencommissie Telecommunicatie aan het voorbereiden en zoek nog naar meer mensen met hetzelfde verhaal!