Illie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Future Target

Geachte heer/mevrouw,

Helaas ben ik de dupe geworden van oplichting en ik baal als een stekker dat mij dit niet eerder is opgevallen.

Mijn vriend was mijn facturen aan het bekijken, omdat hij mijn abonnementskosten steeds erg hoog vondt.

Na onderzoek bleek dat er vanaf mei 2013 kosten in rekening worden gebracht onder de noemer Content (aankopen via mobiel internet). Via payinfo.nl kwam hij erachter dat er abonnement liep bij “MyQuiz2win”.


Dit abonnement is vervolgens stopgezet en ik heb een klacht ingedient bij Vodafone. Naast de 18 werkdagen die ik heb moeten wachten en de 2 telefoongesprekken die ik heb moeten voeren waarin ik om een reactie van jullie kant vroeg, wordt de zaak nu afgedaan met de mededeling dat Vodafone niets voor mij kan betekenen. Future Target geeft namelijk aan dat er actief gebruik is gemaakt van dienst.

De zogenaamde aanmelding zou gedaan zijn via Vodafone IP-adres 62.140.137.154 op 27 april 2013 en diezelfde dag zou er om 20:55:32 een sms verstuurd zijn naar mijn nummer waarin wordt bevestigd dat er een abonnement is afgesloten bij 'MyQuiz2win".

- Deze sms heb ik echter nooit ontvangen? > 1e notitie dat dit verhaal niet deugt.

Er is daarnaast nergens sprake geweest van het invullen van een mobiel telefoonnummer. De voorbeelden die Future Target mij toestuurt spreken voorzich. Zij willen enkel een bevestiging hebben dat de betaling gekoppeld mag worden aan mijn mobiele telefoonrekening. Dat is totaal wat anders. Zie voorbeeld hieronder. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat iedereen dit als bewijs toegestuurd heeft gekregen, maar nergens wordt op deze voorbeelden om een mobiel nummer gevraagt!




Het antwoord daarop is dat op 2013-04-27 20:55:22, 2013-04-27 20:55:24 en 2013-04-27 20:55:25 er sprake zou geweest zijn van mobiel internet verkeer richting die website. Dat moet via het Vodafone netwerk gebeurt zijn dus, want hoe komen zij anders aan mijn gegevens? Wanneer ik echter mijn facturen en internet gegevens erop nahoudt blijkt dat mijn laatste internet verkeer op het Vodafone netwerk die bewuste dag rond rond 14:16 is geweest. De rest van de dag heb ik me op het Ziggo netwerk begeven, gebruikmakend van het wifi netwerk in huis. Wanneer ik met mijn apparaat naar www.watismijnip.nl zou gaan krijg je precies te zien wat er dan wordt meegestuurd en dit zijn zeker geen 06-gegevens en/of Vodafone gegevens.

- Waar halen zij dus mijn gegevens vandaan? >2e notitie dat dit verhaal niet deugt.

Ik zal mijn argumenten nog wat versterken door te vermelden dat het bewuste internet verkeer naar die website op geen enkele Vodafone factuur terug te vinden is, terwijl al het andere internet verkeer toch duidelijk wordt geregistreerd. Future Target beweert dat er sprake is geweest van actief gebruikt, maar dit verhaal is natuurlijk lariekoek! Er is nooit gebruik van gemaakt!

Zoals u hierboven al kunt lezen heb ik ook niet stilgezeten en contact gehad met de desbetreffende partijen, waaronder Future Target, MyQuiz2Win en Flatbox. 3 partijen dus welke allen de belangen behartigen vanOptimus Mobile GMBH, maar die blijft telkens buiten spel.

Future Target beweert dat er iedere week een sms verstuurd zou zijn om aan te geven dat de dienst wordt verlengt, maar die heb ik ook nooit mogen ontvangen. Hierop heb ik geen invloed, daar kan ik jullie echter wel op aanspreken. Jullie zijn namelijk mijn provider en dienen zorg te dragen voor de aflevering van deze zogenaamde smsjes. U kunt mij dan ook niet wijsmaken dat al deze smsjes, 34 stuks in totaal, wel verstuurd zijn.

- Waarom zijn al deze smsjes nooit aangekomen? > Ik weet het antwoord wel... 3e notitie dat dit verhaal niet deugt.

Laatste punt en dit zijn in mijn ogen voldoende tegen argumenten. Wanneer u Google erop nahoud ziet u veel gedupeerde, veel mensen die dus de dupe zijn geworden van dezelfde partij (het zij onder een andere naam, maar wel naar dezelfde instantie te herleiden) en allemaal hebben zij Vodafone als provider. Overigens vindt dit schandaal in verschillende landen plaats en niet alleen Nederland.

- Gaat er dan geen belletje rinkelen?

Dit alles deugt van geen kant. Ik heb recht op teruggave van de gemaakte kosten en verwacht zelfs een compensatie voor alle moeite die ik moet doen om mijn gelijk te bewijzen!

Ik heb bewust gekozen om mijn verhaal ook hier te posten, want ik weet dat er meer gedupeerde zijn. Daarnaast hoop ik hier sneller geholpen te worden, de schriftelijke afhandeling bij Vodafone is immers niet telefonisch bereikbaar en doet er simpelweg 4 weken over alvorens met een antwoord te komen.

Met vriendelijke groet,
Een gedupeerde
30 Reacties 30
Octal

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Marc,

Dat afsluiten van content providers niet na de eerste klacht gebeurt begrijp ik. Echter kijk eens op Klacht.NL en zoek op Future Target en de eerste klacht is van 2011 en daarna nog 49 pagina's klachten. En nog meer klachten op andere sites.
Is er strafrechtelijk niets aan te doen, dwz aa.gifte doen bij Politie?
Future Target lijkt me een financial clearing house, dus die zullen wel zeggen dat ze in opdracht bedragen incasseren. Ik heb de content providers zelf nagetrokken en die zitten in het buitenland. Dat zal juridisch wel lastig worden.
Ik neem aan dat Vodafone een overeenkomst heeft met Future Target, dat lijkt me dan de weg.

mvg,
Martin
Frits59

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben helaas de dupe van onterechte afhoudingen door Futer target met als omschrijving: support.fumblo.com
Na veel zoeken en telefonisch contact met vodafoon bleek dat deze van mijn multisim kaart werden afgehouden.
Ik kan de ze contentdiensten echter niet opzeggen via payinfo.nl omdat een multisimkaart gekoppelt is aan het nummer van het eigenlijke abbonement.
Bij payinfo.nl moet je het gsm nummer van de betreffende kaart invullen, maar de multisim heeft een eigen gsm nummer wat eigenlijk geen regulier gsm nummer is waar je geen sms jes naar toe kunt sturen.
Payinfo stuurt wel de code naar dit nummer om je in te loggen maar die code komt nooit aan omdat het nummer van de multisim geen regulier gsm nummer is.
Dingesding

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontdek zojuist ook dat ik al maanden opgelicht ben door Vodafone en/of Future Target en per week 7,50 betaal voor een zogenaamde gamedienst terwijl ik werkelijk nog nooit zoiets heb gewild of aangeklikt en überhaupt nooit game. Net de dienst geblokkeerd en ik hoop ook werkelijk dat dit gebeurd is, maar ik wil ook mijn geld terug. Hoe zou ik zoiets aan kunnen pakken want Vodafone gaat uiteraard de zeggen dat ik dit zelf heb gedaan als ik zo alle comments lees.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Dingesding,

Het is niet zo dat Vodafone in ieder geval gaat zeggen dat je dit hebt gedaan. De klachten worden streng onderzocht door een speciaal team. Dit team pakt de klachten op zodra ze binnenkomen via http://vodafone.nl/smsklacht.

Wanneer een dergelijke partij zich na streng onderzoek wel gewoon aan de regelgeving blijkt te houden kan het zijn dat je klacht ongegrond wordt verklaard. Echter is het voorbarig om hier vooraf al vanuit te gaan.
yentlbesuijen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Deze maand moet ik bij me abonnement kosten nog ruim €26,- betalen voor sms info- of servicenummer. Weet iemand wat dit is en waar dit vandaan komt. Hoe kom ik hier vanaf?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Yentlbesuijen,

Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic.
Zie het antwoord van Vodafone Moderator Marc- hierboven.

Afmelden en het blokkeren van jouw nul-zes-nummer tegen sms-diensten en content-services kan via:
http://www.payinfo.nl

Die website is van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten.

Succes!

Netwerker
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Kijk voor meer info hierover op onze website
Op de specificaties van je rekening in My Vodafone kun je zien welke dienst deze kosten veroorzaakt.
thuisarbeider

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben de dupe geworden van een dergelijke dienst (Izeplay via Future Target).
Vodafone wast zijn handen in onschuld en deze bedrijven zijn niet te benaderen. En dat weet Vodafone ook wel!
Er wordt ten onrechte geld afgeschreven van mijn rekening en je kan nergens verhaal halen.
Als ik bij Vodafone een blox aanzet moet ik dit 3x accepteren en dit kan zomaar zonder enige acceptatie of een berichtje!
Onbegrijpelijk dat Vodafone hieraan meewerkt. Het wemelt van de klachten op internet.
Vodafone had ook actiever naar de klanten de mogelijkheid van blokkeren kunnen communiceren of het al standaard als blokkeren aanzetten.
Jammer maar dit wordt dus een ex-klant van Vodafone.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik snap je frustratie en begrijp ook de situatie maar vaak door op een link te klikken of akkoord te geven ergens voor wordt dit soort dingen geactiveerd.
De kosten hiervan worden via Vodafone in rekening gebracht.
Vaak staat in hele kleine lettertjes dat het geld kost etc.
Wat je kunt doen is naar www.payinfo.nl.gaan. hier inloggen met je 06 nummer om vervolgens dit stop te zetten en eventueel zelf te blokkeren.
Ook kun je het eventueel laten onderzoeken via de klantenservice.
r-mertens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zwaar teleurgesteld in Vodafone. Ook ik ben slachtofffer geworden van deze malifide corrupte onderneming. In oktober vorig jaar al heb ik een tweetal sms berichten ontvangen (van Whooshah Mobile TV) waarin stond: 'Gratis bericht; je gebruikt abonnement 'Whooshah Mobile TV chann', kosten zijn € 5 per week, ga naar whooshah.com/nl/welkom/ . Afmelden: payinfo.nl. Meteen daarna ontving ik nog een sms met vermelding van de link om naar de portal te gaan. Uiteraard heb ik op beide sms berichten niet geklikt omdat ik wist dat dit spam berichte waren. Echter pas maanden later bekeek ik mijn facturen (achteraf natuurlijk stom dat ik dat niet eerder heb gedaan) en tot mijn verbazing werd ierder maand € 20 afgeschreven via Vodafone. Nooit gedacht dat dit via de telefoonprovider kan gaan. Want dat betekent dat Vodafone deze onderneming ook moet betalen. Ik heb nooit gebruik gemaakt van deze zogenaamde mobiele TV, maar ben ondertussen wel ruim € 150 kwijt. Uiteraard via payinfo stopgezet, maar waar ik nog het meeste kwaad over ben, is dat Vodafone hier totaal NIETS mee doet!. Ik heb al een klacht ingediend, maar als reactie krijg ik dat ze niets kunnen doen en dat ik geklikt heb op het bevestigingsscherm. Terwijl ik dat NIET GEDAAN HEB, ben echt niet gek. DIt heb ik ook gemeld, maar zij denken beter te weten....ongelooflijk...echt klantvriendelijk en behulpzaam: NOT !. Ik ben er ook van overtuigd dat zij hier ook dik aan verdienen, anders zouden zij de klanten met een sms bericht nog eens waarschuwen of dit wel klopt.
Ik ga na mijn abonnement weer terug naar mijn oude vertrouwde T-mobile, daar nooit problemen mee gehad. Ben echt zwaar, zwaar teleurgesteld, en ik laat het hierbij ook niet zitten...ga andere instanties benaderen. Vodafone, jullie hebben weer een klant minder !..ga zo door !


Molan1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Allemaal,

Ook ik ben slachtoffer geworden van Future Target BV 😞 Na vele telefoontjes met Vodafone en het aanmelden van het probleem geen gehoor gevonden bij Vodafone. Ook betalingen geblokkeerd maar dan word je gewoon afgesloten, aangezien het een zakelijk abonnement is wil ik graag altijd bereikbaar zijn. Future Target is zoals het bij mij overkomt onderdeel van Vodafone en is zoals is gebleken ook klant bij de Vodafone club. Ik kan naar mijn geld fluiten helaas, het is gelukkig maar 35 Euro.

Ik moet nu mijn verlies nemen omdat Vodafone op geen enkele wijze wil meewerken met de restitutie van deze 35 Euro. Er is van mijn kant maar een antwoord mogelijk, dat is abonnement uitzitten en wegwezen bij deze klantonvriendelijke club om vervolgens nooit meer terug te keren.

Ik zou zeggen volg mijn voorbeeld, want voor je het weet heb je hoge kosten door zoiets als een Future Target!!

MvG,
Andre
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic