Musa07

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fraude door bongo 7070

, ik heb zojuist een nieuwe factuur ontvangen, ik betaal gemiddeld € 210-220 per maand voor 4 abonnees, maar deze maand kwam het uiteindelijke factuurbedrag kwam uit op € 497,00.Toen ik in detail ging en ernaar keek, zag ik dat we een sms ontvingen van de plaats genaamd "bongo" en genummerd "7070" en dat € 2,48 werd gefactureerd voor elk sms-antwoord dat we gaven.maar als ik naar de website ga van de plaats die bongo heet, staat er dat de rekeninghouder het moet toestaan, maar wij hebben het niet toegestaan. Mijn minderjarige dochter van 13 jaar heeft met bongo ge smst. Daarna kreeg ze steeds sms jes van bongo waarop ze steeds stop etc sms te. Een rekening van ₺250 hiervoor zonder mijn toestemming is pure oplichterij. Kunt u ons helpen/adviseren wat te doen? 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Musa07
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Ik kan mij voorstellen dat je flink bent geschrokken van deze factuur! Het is namelijk een ontzettend hoog bedrag. Ik begrijp dat jouw dochter SMS berichten heeft gestuurd met Bongo en waarbij je dan ineens een abonnement hebt op een commerciële sms- of contentdienst.

Ik begrijp uit je bericht dat je dit zo snel mogelijk wilt annuleren. Dit kan via Payinfo. Je kunt op deze pagina je mobiele nummer invullen en krijgt vervolgens een SMS met daarin een wachtwoord waarmee je jouw betalingen kunt inzien en deze diensten kunt blokkeren.
 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Musa07, heb je inmiddels de diensten kunnen blokkeren via Payinfo?
Content- en smskosten zijn nooit fijn! Je kunt via hier een onderzoek aanmaken voor de kosten die gemaakt zijn met deze dienst. Hierdoor gaan mijn collega's onderzoeken wat er precies gebeurt is en zullen dit ook terugkoppelen naar jou toe.
Het is mogelijk om bij ons aan te geven dat er geen kosten zoals content, smsdiensten of aankopen in de appstore niet in rekening gebracht mogen worden. Deze optie kan ik voor je uitzetten.

Mocht je dit willen, dan mag je mij een bericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum contractant
- Laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer van de contractant
- Mobiel nummer waar het over gaat.

Een bericht stuur je door op mijn naam te klikken. Vervolgens klik je op verzend een bericht.
Ik hoor graag van je! 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Musa07
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Ik kan mij voorstellen dat je flink bent geschrokken van deze factuur! Het is namelijk een ontzettend hoog bedrag. Ik begrijp dat jouw dochter SMS berichten heeft gestuurd met Bongo en waarbij je dan ineens een abonnement hebt op een commerciële sms- of contentdienst.

Ik begrijp uit je bericht dat je dit zo snel mogelijk wilt annuleren. Dit kan via Payinfo. Je kunt op deze pagina je mobiele nummer invullen en krijgt vervolgens een SMS met daarin een wachtwoord waarmee je jouw betalingen kunt inzien en deze diensten kunt blokkeren.
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Musa07, heb je inmiddels de diensten kunnen blokkeren via Payinfo?
Content- en smskosten zijn nooit fijn! Je kunt via hier een onderzoek aanmaken voor de kosten die gemaakt zijn met deze dienst. Hierdoor gaan mijn collega's onderzoeken wat er precies gebeurt is en zullen dit ook terugkoppelen naar jou toe.
Het is mogelijk om bij ons aan te geven dat er geen kosten zoals content, smsdiensten of aankopen in de appstore niet in rekening gebracht mogen worden. Deze optie kan ik voor je uitzetten.

Mocht je dit willen, dan mag je mij een bericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum contractant
- Laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer van de contractant
- Mobiel nummer waar het over gaat.

Een bericht stuur je door op mijn naam te klikken. Vervolgens klik je op verzend een bericht.
Ik hoor graag van je! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Musa07, ik heb helaas niks meer van je vernomen. Is het inmiddels opgelost of krijg je nog steeds SMS berichten binnen van dit bedrijf? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic