timbekx

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding..?

Hoi,
 
Ik had al een bericht geplaats over dat mijn blackberry bold 9700 steeds uitviel op elk moment.
Nu heb ik inmiddels mijn software ge-update naar OS6, maar hij valt nog steeds uit.
Gelukkig start het toestel nu wel veel sneller op dan bij OS5, maar dat terzijde.

Het is nu zo dat wanneer ik mobiel internet aanvink en Wi-Fi uit heb staan. Dat ik HELEMAAL geen internet heb.
Ik krijg bij toepassingen als "Ubersocial for Twitter" een foutmelding als; 'java.io.ioexception: tunnel failed'
Ik heb geen flauw idee wat dit betekent en wat ik nu moet doen. Op internet staat er wel veel over maar dat begrijp ik niet echt omdat het allemaal in het engels is geschreven.
Daarnaast doet ook Whatsapp het niet, en kan ik niet gewoon via mijn browser 'internetten', dus ligt het ook niet aan de Ubersocial zelf..

Ik hoop dat iemand misschien ook ooit zoiets heeft meegemaakt en weet hoe ik dit op kan lossen?
 
Ik hoor het graag,
Tim
3 Reacties 3
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Tim,

Wat je eens kunt proberen is een andere provider selecteren ( KPN, T-Mobile) om vervolgens terug naar Vodafone te switchen.

Ik heb een Topic gevonden waar dit probleem beschreven word;

http://supportforums.blackberry.com/t5/Java-Development/java-io-IOException-Tunnel-Failed/td-p/33822...

Antwoord van tejaswini;

Have a look



http://supportforums.blackberry.com/rim/board/message?board.id=java_dev&thread.id=60394&view=by_date...



I had same problem "Tunnel Failed"



It was solved by changing the carrier...try switching to other network provider. And give proper APN.
timbekx
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Chris,
 
Bedankt voor de snelle reactie,
 
Ik heb het geprobeerd maar dit heeft niet echt zin.
Zou het er aan kunnen liggen dat ik geen blackberry internet service heb, dat deze update niet 100% werkt.
Of is dat eigenlijk onzin?
 
Groet,
Tim
timbekx
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Sorry, maar het is al gelukt.
Volgens mij was het gewoon mijn eigen schuld haha.
Ik was vergeten om de APN-settings goed in te vullen.
Gebruikersnaam en Wachtwoord had ik wel ingevult,
maar ik was de APN: live.vodafone.com helemaal vergeten.
 
Hartstikke bedankt voor de hulp.
 
Groet,
Tim
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic