Tvdb

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Foutmelding: registratie simkaart mislukt

Van mijn buurvrouw heb ik een Nokia100 met prepaid van Vodafone gekregen.
Ik heb em opgeladen, pincode ingevoerd, akkoord.
Maar dan krijg ik de foutmelding 'Registratie simkaart mislukt'  en kan ik alleen noodnummers bellen.
Wat is er verkeerd gegaan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je,  gevonden.
Arina bedankt weer voor de moeite.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Tvdb,

Je hebt dus een Nokia100 gekregen en daarbij een prepaid Vodafone simkaart gekregen? Deze zijn in combinatie gekocht? Of is het toestel van een andere provider? Want dan zou er een simlock op kunnen zitten.
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Arina, het toestel en het kaartje van Vodafone compleet gekocht.
Ik heb haar nog geholpen met belangrijke contacten in te vullen en functies die voor haar van pas kwamen aan haar uitgelegd.
Omdat ze er nu na een maand of 3 (weet ik niet meer precies) toch niet om kon gaan, heeft ze het aan mij gegeven.
Toestel was helemaal dood, dus eerst opgeladen, pincode ingevoerd... geaccepteerd.
Toen de melding:'Regstratie niet geaccepteerd.
Ik zal morgen vragen of ze weet wat ze heeft gedaan.
Ook mijn eigen kaartje gaf dezelfde melding.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is inderdaad erg raar. Ik hoor graag of je buurvrouw iets kan bedenken waardoor de simkaart niet geaccepteerd wordt. Het klinkt toch als een simlock als ik eerlijk ben.
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag de buurvrouw gesproken. Ze weet niet wat er gebeurd kan zijn. Buurvrouw is 83 en er zijn meer mensen die haar helpen.
We gaan van de week terug naar de winkel.  Kijken of die kunnen helpen.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Tvdb schreef:
Vandaag de buurvrouw gesproken. Ze weet niet wat er gebeurd kan zijn. Buurvrouw is 83 en er zijn meer mensen die haar helpen.
We gaan van de week terug naar de winkel. Kijken of die kunnen helpen.
Hoi Tvdb, ik weet zeker dat mijn collega's van de winkel je kunnen helpen maar heb je ook al eens naar onze klantenservice gebeld en daar het probleem voorgelegd ?
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nee, waarom zou ik bellen als er een forum is.
Wanneer het een Simlock probleem zou zijn, zou dat vanaf het begin zo moeten zijn, maar het ding heeft het gewoon gedaan. Nadat er een tijdje niet is opgeladen, wordt deze foutmelding gegeven.

Wanneer ik er een ander kaartje in doe, krijg ik de melding sim niet geldig, dus dat klopt.

Als ik hrt goed begrijp, is de fout melding waar ik het over heb helemaal onbekend?

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als het geen simlock is zou het misschien zo kunnen zijn dat de simkaart te lang niet opgewaardeerd is en daardoor geblokkeerd.
Mijn collega's van de klantenservice kunnen dit voor je nakijken. Dit kan telefonisch maar ook via Social Media zoals Facebook, Twitter en Hyves.
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik zie trouwens dat er een bericht is geweest van Voda, uw tegoed is geblokkeerd, binnen 90 dagen reageren. Helaas zie ik geen verzenddatum hiervan staan. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Er staat verder bel 1200 voor meer info, maar dan krijg ik de melding '' alleen noodnummer''.
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je Arina, ik ga eens op Facebook kijken.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Tvdb schreef:
Ik zie trouwens dat er een bericht is geweest van Voda, uw tegoed is geblokkeerd, binnen 90 dagen reageren. Helaas zie ik geen verzenddatum hiervan staan. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Er staat verder bel 1200 voor meer info, maar dan krijg ik de melding '' alleen noodnummer''.
Ja ik denk dat dat ermee te maken heeft. Dat kan mijn vermoedens bevestigen dat de kaart geblokkeerd is. Wellicht is het met een opwaardering opgelost, maar het kan ook zo zijn dat de kaart niet meer te activeren is. Maar mijn collega's van Facebook kunnen dat voor je checken!
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Geprobeerd via Facebook, maar het lukt me niet.
De enige mogelijkheid is nu dus bellen. Ik denk dat ik het toestel maar gewoon weggooi.
Bedankt voor de reactie.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wat jammer dat het via Facebook niet lukt zeg! Je kunt gewoon op facebook.com/vodafonenl je berichtje plaatsen.

Je mag me bij wijze van uitzondering ook even een privéberichtje sturen. Dat doe je door op mijn naam te klikken en dan rechts in het scherm vind je een linkje. Stuur daarin even het 06 nummer van het kaartje. Dan kijk ik het na.

Geef het even aan als je het berichtje gestuurd hebt 🙂
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt. Ik heb het nummer in een privé bericht gestuurd.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dankje! Je hebt een berichtje terug 🙂
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Waar moet ik die dan ontvangen? Nog niets gezien?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Tvdb,

Als je ingelogd bent op ons forum, zie je rechtsboven op de hoofdpagina "Privéberichten" (http://forum.vodafone.nl/)
Tvdb
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je,  gevonden.
Arina bedankt weer voor de moeite.

bebe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik ben net aan het rondkijken  voor dit probleem, ik heb  een zelfde soort probleem.............ik heb al jaaaren een prepaid kaart van vodafone die ik altijd als ik op vakantie ga meeneem, aangezien hierop nog vodafone passpoort geactiveerd is.Eens per jaar waardeer ik mijn kaart op, en tot nu toe was dat geen probleem, alleen wilde ik dit net doe( ik ga volgende week op vakantie) en kreeg ik ook de foutmelding registratie simkaart mislukt.............is dit nog op te lossen? ik wil nl heel graag dit kaartje behouden vanwege vodafone passpoort, dit bestaat voor zover ik weet nl niet meer bij vodafone................
Iemand die mij kan helpen hiermee?

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dus het lukt niet meer om op te waarderen, bebe?
Hoe probeer je dit te doen? Kun je uitleggen wat er precies mis gaat?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic