Theo3

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foute factuur en behandeling

Geachte heer, mevrouw,

 

In November 2023 ben ik van 4-11 t/m 18-11in Thailand geweest en heb tijdens de periode daar de data roaming uitgehad. Desalniettemin belastte Vodafone mij daarvoor met een bedrag van € 37,64. Gemaakte kosten betreffen beide reisdagen tijdens de vlucht, voor 3 MB. Naast de gebruikte MB’s is nota bene ook nog eens de Blox Alles in 1 op reis Wereld bundel in rekening gebracht.

 

Idem voor de periode van 3-2 t/m 10-2 op de vlucht naar en van Dubai. Op 3-2 in rekening gekregen 5.07 MB á  €31,48 en 0,77 MB á 4,78. Ook hier maar dan in plaats van 2 dagen voor 8 dagen is de Alles in 1 op reis Wereld in rekening gebracht.

 

Bij vertrek op Schiphol en aankomst Schiphol is data roaming door mij gede-activeert en geactiveerd. U begrijpt mijn verbazing omdat ik meen dat dit nog Nederlands grondgebied is. Nooit is mij hierover iets bericht. Ik vind dit oprecht misleidend en vals ondernemerschap.

 

Daarbij begrijp ik niet waarom ik de MB’s in rekening gebracht heb gekregen. Stel dat ik data roaming zou hebben geactiveerd buiten Europa dan nog zou automatisch mijn Alles in 1 wereld Blox deze kosten moeten dragen gelet op de gebruikte MB’s. Bij deze Blox is 30 MB, 30 belminuten en 30 SMS’jes gedekt. In alle gevallen is dit niet gebeurd. Sterker ik moet de gebruikte MB’s betalen én alle dagen de gebruikte Blox. In februari zelfs 8 dagen terwijl ik volgens het omstreden systeem op 2 dagen dataroaming heb geactiveerd (ahum).

 

Tijdens mijn eerste contact met de klantenservice gaf uw medewerker mij aan dat e.e.a. inderdaad niet klopte en hij zou zorgdragen voor restitutie. Daarna een bericht ontvangen dat mijn klacht ongegrond was omdat ik volgens zeggen wel degelijk kosten heb gemaakt. Uw collega in deze was zeer onvriendelijk en niet klantgericht. Ze bleef volharden, gaf de eerdere collega schuld omdat deze hierover niet met mij zou moeten communiceren. Gelet op de feiten uit de specificaties blijkt hetgeen ik zeg keiharde waarheid is en deze dame incompetent werk aflevert. En ja, bij vertrek en aankomst heb ik de telefoon uit-en aangezet. Dat dit belast wordt boven ons eigen grondgebied is voor mij onverkwikkelijk. Maar desalniettemin nog steeds ten onrechte omdat de Blox bundel dan automatisch geactiveerd zou moeten worden.

 

Kortom, het kost mij veel tijds en energie om e.e.a. uit te zoeken waarbij de schuldvraag bij de klantenservice van Vodafone ligt. En zeker de benadering naar mij als loyale klant is meer dan ongepast. Zeker nu onderzoek blijkt dat ik volkomen gelijk heb.

 

Het zit me hoog, en ik hoor graag hoe u hier tegen aankijkt.

 

Met vriendelijke groet, in afwachting van uw reactie,

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3119Posts
  • 917Oplossingen
  • 1052Likes

Hi @Theo3, welkom hier. 

Ik kan mij voorstellen dat deze kosten rauw op je dak vallen. Er is in dit geval verbinding gemaakt met een maritiem netwerk (vlieg- en bootdienst) en de kosten van zo'n netwerk zijn per MB erg hoog. Als jij op Schiphol dataroaming hebt gedeactiveerd en geactiveerd, dan kan je dus verbinding maken met dit netwerk. De situatie is uitgezet bij de afdeling Klachten en zij geven aan dat er verbinding is gemaakt + er een notificatie per SMS is verstuurd, waardoor de kosten niet vergoed worden. Op 29 februari heb je hier ook nog uitvoerig contact over gehad met een collega van mij en in de notitie staat wel aangegeven dat de handelingen die jij beschrijft overeenkomen met de momenten waarop er data is verbruikt. 

Helaas kan ik via de Community op dit gebied dan ook niets anders voor je betekenen, aangezien de afdeling Klachten hier al aan te pas is gekomen. 

Theo3
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia, Jullie gaan voorbij aan het feit dat mij zowel de kosten van het maritiem netwerk én de kosten voor het blox Alles op 1 in rekening is gebracht. Los van het feit dat de kosten voor het Maritiem echt onfatsoenlijk zijn kan het toch niet zo zijn dat ik dubbel moet betalen hiervoor?? Ik geef ook aan dat de afhandeling van de klantenservice niet correct is. Waar kan ik verder reclameren of moet ik hiermee naar mijn incassobureau? Want iedereen die zich even verdiept ziet dat wat hier gebeurd niet klopt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11886Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3107Likes

Als je het niet eens bent met de uitslag van de afdeling klachten dan is het naar een incassobureau gaan, geen optie. Als je er niet uit komt met Vodafone dan moet je contact opnemen met de Geschillencommissie, of wel Commissie Telecommunicatie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic