pfbtw22

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Flapje USB Sony Xperia Z3 Compact sluit niet goed/gaat weer open

Beste,

Zoals hierboven in de titel ook staat, heb ik problemen met het flapje voor de USB aansluiting van mijn telefoon. Deze sluit niet goed en als hij wel helemaal dicht is, gaat deze langzaam weer open. (bijvoorbeeld als deze gewoon weer op tafel ligt. Er is niets wat het klepje blokkeert en ik zie ook geen vuil of vervormingen op het toestel of het klepje.
Op internet zie ik verder dat dit een bekend probleem is. Heeft iemand hier meer ervaring mee en hoe kan ik dit het beste oplossen? Valt dit eventueel onder de garantie?

groeten,

Pim
9 Reacties 9
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@pfbtw22,
Zou een montagefoutje kunnen zijn. In dat geval denk ik dat je beter een reparateur ernaar kunt laten kijken.
Niet de leukste oplossing maar wel de meest veilige. Op afstand kunnen we niet beoordelen of het onder de garantie valt. Dat ligt aan de oorzaak van het mankement en daar kunnen we geen uitspraken over doen, dat doet de reparateur.
Succes
XperiaZ3C

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met het klepje van de SIM kaart. Ongelofelijk na een paar dagen in gebruik nu al zo'n vreselijk irritant probleem. Heb 2 jaar van de eerste Xperia Z genoten en daar werken de klepjes nog steeds uitstekend op. Als ik een paar fora bekijk en zie hoe vaak mensen datzelfde probleem hebben, dan is dat toch echt een productiefout van Sony. Ik zit er niet op te wachten m'n toestel op te sturen en vervolgens te horen te krijgen dat er niets aan de hand is (wat regelmatig wordt beweerd). Mag ik dan onderzoekskosten betalen terwijl het meer dan duidelijk een productiefout is? We hebben het hier niet over vage spontane gebarsten schermen ofzo, gewoon een ondeugdelijke sluiting. Ik twijfel heel sterk of ik deze telefoon wel wil houden...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @XperiaZ3C , dat is lastig! Zie de reactie van mijn collega Per. Wij kunnen op afstand geen uitspraken doen over de garantie. Ik raad je aan om de telefoon op te (laten) sturen. Dat kan ook via een van onze winkels.
maudjje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem met het klepje van mijn USB oplader/micro SD-kaarthouder. Nu heb ik direct contact opgenomen met Sony en zij versturen eens per week nieuwe klepjes op naar klanten (mits je nog garantie hebt). Nu kan ik alleen nergens echt goed vinden hoe ik het oude klepje vervang door het nieuwe klepje. Hebben jullie bij Vodafone hier een antwoord op?

Alvast dank!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey maudjje ik heb een filmpje voor je gevonden op YouTube. Misschien heb je daar iets aan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
maudjje , is het nog gelukt met behulp van het filmpje?
maudjje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha het klepje is nog niet geleverd, maar ik denk dat het wel gaat lukken 🙂
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Top! Laat je ons iets weten?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
maudjje , is het nog gelukt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic