nerotix

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Fast Dormancy?

Beste Allemaal,

Ik heb wat op internet lopen zoeken maar kon geen conreet antwoord vinden op mijn volgende vraag:

Gebruikt Vodafone 'Fast Dormancy' op het 3G/4G netwerk? Heb zelf namelijk een Vodafone RED abo met dus 4G en zou graag willen weten of het zin heeft voor mij om dit aan te laten staan.

Bedankt alvast!


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @nerotix

Vodafone heeft deze functionaliteit inderdaad in het 3G- en 4G-netwerk opgenomen waardoor smartphones niet meer continu verbinding zoeken met de dichtstbijzijnde antenne, maar dat alleen doen als het echt nodig is. Daarmee kan de smartphone opereren in een tussenvorm tussen actief en slaapstand. Deze stand verbruikt minder energie en belast het mobiele netwerk minder met signaalverkeer, terwijl (op de achtergrond draaiende) app toch hun status kunnen bijwerken. Hierdoor is de mobiele internetverbinding sneller en blijft de smartphone langer draaien op één accu. (25-30% minder batterijverbruik)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dit graag:D!

Bekijk in context

1 Reactie 1
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @nerotix

Vodafone heeft deze functionaliteit inderdaad in het 3G- en 4G-netwerk opgenomen waardoor smartphones niet meer continu verbinding zoeken met de dichtstbijzijnde antenne, maar dat alleen doen als het echt nodig is. Daarmee kan de smartphone opereren in een tussenvorm tussen actief en slaapstand. Deze stand verbruikt minder energie en belast het mobiele netwerk minder met signaalverkeer, terwijl (op de achtergrond draaiende) app toch hun status kunnen bijwerken. Hierdoor is de mobiele internetverbinding sneller en blijft de smartphone langer draaien op één accu. (25-30% minder batterijverbruik)

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dit graag:D!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic