Pieter3

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Fair used Policy

Hallo, ik vind de voorwaarden van de FUP redelijk vaag In de voorwaarden staat letterlijk; ‘wat is redelijk verbruik in de EU?’ We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU*. We kijken hierbij naar een periode van 4 maanden. Heb je dus in 4 maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU. Maar wat schetst mijn verbazing, toen de 40GB op waren kreeg ik gelijk een SMS met de tekst dat ik meer ging betalen per MB. Ben op dit moment in Spanje, heb enkele voetbalwedstrijden bekeken (WK) en ik surf wat op You-Tube, ik vind mezelf geen grootverbruiker.
25 Reacties 25
Pieter3
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Spara, de bundel van 40GB was reeds zondag verbruikt door het WK voetbal☹️, ik betaal dus nu extra voor de MB’s het gekke in deze was, eerst kreeg ik een bericht dat ik 0,0024 moest gaan betalen voor 1 MB. De dag erna kreeg ik een bericht dat ik 0,002 moet gaan betalen (lekker verwarrend maar toch👍🏻).

vandaar dat ik verwijs naar de vraag; wat is redelijk verbruik, en waarom zijn die voorwaarden zoals FUP eigenlijk opgesteld door Vodafone.

Zelfs medewerkers van Vodafone weten het volgens mij niet, (zie eerste chatprintscreen met Vodafone medewerker.) 

kreeg een tip van iemand anders; pak een VPN, ben je van alle gezeik af! Dus….👌🏻top idee👌🏻

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Heeft die persoon, die je het advies heeft gegeven om VPN te nemen, wel aangegeven dat je dan via VPN moet kijken via Wifi? Want als je dan nog met je mobiel via mobiel data kijkt, dan kost het je nog data. Overigens, er bestaat een kans dat de app, die je wilt gebruiken om TV te kijken, alle VPN IP adressen blokkeert en je dan nog niet kan kijken! Zoek dat eerst even uit voor je daadwerkelijk een duur VPN abonnement neemt. 

Moet eerlijk zijn dat de uitleg van Spara prima te begrijpen is. Ik zou niets meer zeggen 🙂 - Maar wilde je toch nog even waarschuwen voor de VPN optie, voor je weer hier komt 😎😂🤣 (grapje hoor!) 😊

Pieter3
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

68868554-B589-4B82-87BF-EAD0228EE17A.jpeg

 in 1 dag van 0,0024 per mb naar 0,002 per mb.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik krijg het gevoel dat je niet zoveel te doen hebt en je je aan het vervelen bent 😜
0,002 of 0,0024, dat is toch geen enkel verschil. De ene zegt 4 cijfers achter de , en die andere 3 cijfers. 
Ja, nu stop ik echt met antwoord geven, ik heb wel wat anders te doen. Veel succes met Vodafone en ik denk dat jullie er samen wel uit komen. 

Pieter3
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Klopt ‘super Expert’🎅🏼zit in Spanje me wat te vervelen in de zon😃 maar heb jij ervaring met VPN? Nordvpn moet super werken zeggen ze.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik heb zeker ervaring met VPN. Maar ik kan je er geen advies in geven. Iedereen heeft zo z'n eigen idee over het gebruik van VPN en dat is dus persoonlijk. Je komt er vast wel achter welke het beste bij je past. Vraag het anders aan die iemand die je de tip gaf 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic