Pindakaas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fair use policy max 40Gb belachelijk.

Zit hier in Italy. 

 

Krijg bericht dat ik op 80% zit van 40Gb EU fair use policy.

2 nummers partner en ik zijn dus buiten NL 3e nummer is in NL. Rare is 80% van 40Gb is 32Gb. Totaal van onze 200Gb bundel is er nog 158Gb over totaal dus 42Gb verbruik. Dat betekend dat ik 32Gb verbruikt heb en de andere 2 nummers 10Gb? Lijkt erop dat beide nummers in italie snoepen van Max 40Gb.. vraag me af of dit klopt...

Lijkt er dus op dat dit fout gaat.

 

Net op de vodafone website geweest, red togeter en los van grote letters  200Gb moet je goed zoeken om op de fair use policy buiten NL te komen. En staat als laatste wat verstopt...

 

Vind het echt Belachelijk dat er niet een regel op zit dat je b.v 2 maanden buiten NL je volle bundel mag gebruiken.

 

Fair use policy..... 11maanden lang blijft er zon 180Gb over van 3 nummers dat is zon 2000Gb aan ongebruikt tegoed. Want tja op het werk wifi, thuis wifi...

Ik heb 200Gb bundel voor die keer op vakantie...

 

Ik hoop dat Vodafone hier een oplossing voor heeft. 

Want anders zeg ik alle abbo,s op.

 

Ps pas de site ook aan: tot 200Gb gezamelijke bundel, let op max 40Gb buiten NL.....

 

Verder is 40Gb max per maand ook raar... dus als je vakantie valt 20e tot 10e volgende maand kun je 80Gb gebruiken maar 10e tot 30e 40Gb. 

Dat klopt natuurlijk ook niet.

 

Is dit bij alle providers? Neem aan dat niet elke provider fair use policy gebruikt? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Pindakaas 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, elke provider heeft zo z’n eigen fair use Policy voorwaarden. De een nog slechter dan de ander! Er staat op de pagina van Vodafone geen enkel verborgen informatie. Als je de pagina leest dan staat er gewoon dat je met een Red Together 40GB in de EU mag gebruiken en een Red Together Extra ook 40GB. Ben je daar overheen dan gaat de Fair Use Policy in werking. 

Er staat op deze pagina:

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.

Als je teveel over hebt elke maand dan zou je ook eens kunnen kijken voor een ander abonnement. Dat je nu 11 maanden zo’n 130GB hebt overgehouden wil nog niets zeggen over de FUP regels. De gedachten dat je 200GB meeneemt naar het buitenland is dus niet juist, de regels zijn hierin duidelijk. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Pindakaas 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ja, elke provider heeft zo z’n eigen fair use Policy voorwaarden. De een nog slechter dan de ander! Er staat op de pagina van Vodafone geen enkel verborgen informatie. Als je de pagina leest dan staat er gewoon dat je met een Red Together 40GB in de EU mag gebruiken en een Red Together Extra ook 40GB. Ben je daar overheen dan gaat de Fair Use Policy in werking. 

Er staat op deze pagina:

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 100 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 200 GB. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 40 GB in de EU gebruiken.

Als je teveel over hebt elke maand dan zou je ook eens kunnen kijken voor een ander abonnement. Dat je nu 11 maanden zo’n 130GB hebt overgehouden wil nog niets zeggen over de FUP regels. De gedachten dat je 200GB meeneemt naar het buitenland is dus niet juist, de regels zijn hierin duidelijk. 

Pindakaas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je reactie is dusdanig uitgebreid dat ik vermoed dat je werkt voor Vodafone. 

 

maarja, ik kan ook lezen. 

Dit is de eerste tekst: 

Deel één grote databundel met Red Together

Deel voordelig tot 200 GB data én onbeperkt bellen met je gezin.
Kan gewoon!

-----

Waar staat die tekst tussen haakjes 40Gb buiten NL? Die tekst hoort daar ook te staan.

-----

Ik heb het maximale 200Gb wat dus maar 40Gb blijkt te zijn wanneer ik het nodig heb buiten NL.

 

En ja natuurlijk staat dit in de lettertje op de site.

Van de 850 regels is het regel 847. Derde laatste begint over eu.

 

Zie derde laatste regel:

https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/together.

 

 

Ik vind het slecht aangegeven. En als het de derde laatste regel is dan kunnen we wel zeggen dat dat het ook is toch?.

 

Misschien dat vodafone hier nog iets mee kan maar het nut van dit abbo was voor mij 200Gb.

Voor die keer dat ik het nodig heb. 

 

Voel me nu gewoon bedonderd.

Als er dan geen oplossing komt, stap ik over. Zo simpel is mijn regel. Al is het maar uit principe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone. Mensen die werkzaam zijn bij Vodafone hebben bij hun naam dan ook Vodafone staan. Ik ben slechts een klant, net zoals jij. Maar omdat ik toch wel veel weet kan ik je uitgebreid informatie geven. 

Ik begrijp je hele verhaal maar jij weet ook wel dat elk bedrijf zo z’n kleine lettertjes heeft. Dus om daarop nu te vallen is een beetje jammer. Wat voor jou een nut heeft, is niet dat wat dit abonnement je kan bieden. Dit abonnement is 200GB (als je ook Ziggo klant bent) en kan je met meerdere mensen verdelen. Wanneer je niet alles gebruikt is het pech en komen deze te vervallen. Volgende maand krijg je die 200GB weer opnieuw, kunnen alle Red Together gebruikers deze weer verdelen en de regel is dat je in de EU slechts 40GB per Red Together gebruiker mag gebruiken, ook al heb je nog zoveel over. En geloof me, elke provider heeft zo z’n regeltjes. Bij Vodafone valt Turkije weer onder de EU en een ander krijg je misschien iets meer om te mogen gebruiken binnen EU. Verdiepen in de kleine lettertjes moet je overal. Zo simpel is de regel van Vodafone en ga er maar vanuit dat er geen oplossing voor komt, dan mag jij je regel natuurlijk toepassen om over te stappen. Zodra je abonnement klaar is dan kan dat. En let dan bij de andere provider ook even op de kleine lettertjes en de FUP regels. 


Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Pindakaas . Welkom. 

 

Zoals gezegd, @Energieboy werkt niet voor VodafoneZiggo. Ik wel, en ik sluit me volledig aan bij zijn antwoord. Je feedback over dat het nog duidelijker aangegeven moet worden, zet ik intern door. Ik kan echter niets doen aan de situatie zoals die nu is. De voorwaarden zijn zoals ze zijn en zijn ook gewoon te vinden/lezen. Als dit voor jou een reden is om je abonnementen op te zeggen, balen we hier natuurlijk ontzettend van, maar dat is geen reden om af te gaan wijken van onze voorwaarden, helaas

Pindakaas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Regels zijn regels. Ik vind het alleen niet netjes. Waar vodafone mee pronkt.

Stunten met 200Gb dat is de basis waarom je het neemt en uiteindelijk op vakantie zijn zonder wifi en je hebt 40Gb... tja.

Ja het staat in de voorwaarden ja dat klopt. 

Maar je stunt met iets wat daarna op bijna laatste regel bij pas er op klikken.... de vermindering met 40Gb wordt uitgelegd. Afijn dat is mijn mening. Druk druk leven en alle kleine lettertjes lees je dan niet.

Dat is uiteraard ook de rreden dat het wat verstopt staat.

Ik heb er grof doorheen gelezen, niet gezien.

 

Toch snap ik niet: Vodafone, geef 2 maanden per jaar volle bundel in EU. En alle vakantie ellende is opgelost. Kost Vodafone nouwelijks meer. Waar doe je moeilijk over.

 

Bij redtogether lees je 200Gb en daarna verdiep je je al snel in hoe zit dat met extra nummers toevoegen etc want het is best een apart abbo.

 

We hebben het hier niet over dat er geen 5G is en ontvangst matig is. Maar dikke titel tot 200Gb die dus 40Gb blijkt te zijn.

Maarja klaar ik ga in elk geval de boel switchen.

--------------

 

Dan misschien maar 3 goedkope bundels.

Ik (abbo 1)verbruikt meeste Gb met in een normale maand max 12Gb. Zie ik in de vodafone app.

 

Abbo 2, nog minder. Abbo 3 gebruikt nouwelijks data.

 

Dan misschien: 2x start XL @ €15 met 20Gb en 1x M @ €15. 3e gebruiker betaalde maar €12,50 

Dat betekende dat ik en partner €27,50 betalen ieder voor red together. 

 

Dat is voor abbo 1 €150 per jaar minder en abbo 2 ook €150 minder.

Abbo 3 blijft zelfde betalen.

 

Dat is €300 goedkoper en wat GB bijkopen voor op vakantie. 

 

apodictus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is letterlijk de SMS die je krijgt zodra je in Portugal komt. Let op de vet gedrukte zin

 

Welkom in Portugal. Goed om te weten: je kunt je abonnement hier gewoon gebruiken zoals in Nederland. Gebruik je meer? Dan kost internetten 2 euro per 200MB, maar we hebben ook goede bundels voor je. Je datalimiet staat op 50 euro excl. BTW. Kijk voor meer details in de My Vodafone app. Noodoproep 112 (gratis). Er kunnen hogere kosten gelden voor het bellen naar bepaalde nummers. Wil je meer informatie over alle noodhulpdiensten in Portugal of nummers tegen afwijkende tarieven? Ga dan naar www.vodafone.nl/abonnement/buitenland/BEREC. Hier kun je, indien beschikbaar in Portugal, ook een app voor publieke waarschuwingen downloaden. Meer informatie? Bel de gratis klantenservice op +31654500100. Prettig verblijf gewenst, Vodafone. P.s. Als je maandelijks meer dan 40 GB data verbruikt in de EU, dan kan er een toeslag van 0,0021 p. MB in rekening worden gebracht. Meer info? Ga naar vodafone.nl/fup

 

Je kunt je abonnement hier gewoon gebruiken zoals in Nederland. 

Dus als je in NL gewoonlijk 80GB per maand gebruikt zou dat in Portugal ook zo moeten zijn. 

De SMS maakt ook geen melding van een beperking.

Dat staat dus haaks op het hier gegeven antwoord!

 

De PS waarin de 40GB wel genoemd wordt gaat over als je maandelijks(=veelvuldig) meer dan 40GB in de EU verbruikt, hier een toeslag ( 2 euro per GB) voor kan worden berekend. Ook dit is wat anders dan een beperking van 40GB altijd. 

 

De enige conclusie die ik kan trekken op basis van de door VF per SMS actief gecommuniceerde tariefinformatie is dat mijn databundel in de EU exact het zelfde is als in NL

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Uiteraard, als je het er niet mee eens bent is het nooit goed. De regels die gemaakt zijn, zijn niet door Vodafone, of welke andere provider dan ook, verzonnen. 

Daar gelden gewoon Europese regels voor, zie deze website

Pindakaas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Neem aan dat je op Apoductus reageert.

Vodafone kan natuurlijk gewoon hun eigen regels maken betreft hoeveel bundel je in de EU mag gebruiken ze moeten daarbij gewoon meer betalen aan plaatselijke providers.

 

Enige wat ik er nog over kwijt wil.

Ja veel providers hebben blijkbaar een beperking 40Gb vodafone, Kpn 50Gb... redtogether is tappen uit 1 grote pot met In ons geval 200Gb voor 3 gebruikers.

Dan zou je zeggen 40Gb...x 3gebruikers = 120Gb weer uit 1 pot in de EU. 

Maardan is het plots per persoon...

 

Redalone is het dus buiten de EU. Terwijl ik redTOGETHER afsluit.

Maar oke op naar een beter abbonement wat beter bij ons aansluit.

 

Houdoe.

 

 

apodictus

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zei ik ergens dat ik het oneens was met een FUP? 

Ik geef aan dat de actieve communicatie van Vodafone niet in lijn is met de kleine letters van hun FUP. 

 

Om de link die jij opgeeft te citeren: "Als uw mobiele provider u niet uitdrukkelijk heeft verteld dat er een limiet voor dataroaming geldt, mag u het volledige datavolume van uw nationale bundel ook in een ander EU-land gebruiken."

 

  • Uitdrukkelijk aangeven is niet iets wegstoppen in een FUP.
  • Uitdrukkelijk aangeven is op de productpagina van het product aangeven: 200GB in NL e 40GB in de EU
  • Uitdrukkelijk aangeven is het actief communiceren die SMS die ze sturen zodra je buiten de NL treed;
    • daar staat het niet;
    • sterker nog daar staat dat dat je je bundel net zo mag gebruiken als in Nederland.
    • Wat dus in geval van een Red Together een bundel 200GB inhoud, ook in de EU

Ik heb geen enkel probleem met regels. Ik heb een probleem met slecht gedocumenteerde en slecht gecommuniceerde regels. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic