Willem M

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Factuur met kosten buiten EU - € 8,46 per mb


Wij zijn op vakantie geweest in schotland en daar ook gebruik gemaakt van het netwerk en nu krijg ik een rekening met kosten buiten de EU wat me dus € 8,46 per mb heeft gekost. We waren met de boot en op het water was geen bereik. 
Nu vraag ik mij dus af waar ik deze kosten gemaakt zou moeten hebben?

Dan kan ik daar een volgende vakantie naar Schotland rekening mee houden, het is dus geen aantijging dat de factuur niet klopt.

Mag ik nog blij zijn dat het maar 7mb is geweest en niet 7gig toch?😅

 

ECB6C396-6244-4B31-99E6-000C57775A88.jpeg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Willem M 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk heb je op de boot even contact gemaakt met het maritiem netwerk. Dit is een netwerk die je krijgt op water als je geen bereik meer hebt op het normale netwerk. En hier zitten hele hoge kosten aan vast. Een volgende keer je toestel op vliegtuigmodus zetten of handmatig even aanpassen naar een normaal netwerk. Op deze manier voorkom je dat je te hoge kosten krijgt. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hoi @Willem M 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Waarschijnlijk heb je op de boot even contact gemaakt met het maritiem netwerk. Dit is een netwerk die je krijgt op water als je geen bereik meer hebt op het normale netwerk. En hier zitten hele hoge kosten aan vast. Een volgende keer je toestel op vliegtuigmodus zetten of handmatig even aanpassen naar een normaal netwerk. Op deze manier voorkom je dat je te hoge kosten krijgt. 

Willem M
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt, daarna ook meteen uit gezet. Waarschijnlijk net genoeg om 7mb te “verbruiken”.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic