Greymonk

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Factuur + 1 cent

Alleen omdat het mysterieus is, stel ik deze vraag. 

Ik heb een Start XL abonnement van €15,00 euro per maand, en ik krijg nu een voorschot factuur van €15,01, en daar zou ik hier graag meer van willen weten. Ik neem aan, dat hier vast wel iemand is die mij dit kan verklaren.

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Greymonk 
Nee, ik kan dit niet verklaren 😞
Is dit je eerste factuur? Dan zou het kunnen zijn dat je net 1 dag voor nieuwe contract berekening klant bent geworden en dat dit die ene cent kan verklaren. Verder zou ik daar zelf geen verklaring voor hebben, nog nooit eerder zelf aan de hand gehad. Maandag is er weer iemand van Vodafone aanwezig. Dit heeft vast een logische verklaring 🙂

Greymonk
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds enkele maanden dit abonnement, en om precies te zijn, wat details.
Het contract is afgesloten op Start XL van €17,50 per maand,  en Ziggo abonnement voor 2 jaar.
Je kunt dat abonnement nog steeds krijgen, en dan zie je dat deze voor de combinatie met het Ziggo abonnement van €17,50 naar €15,- per maand gaat. 

Opmerkelijk is dat in het contract staat vermeld, dat "Nu de gehele contractduur van €23,50 voor €17,50 incl.  BTW.",  en dat bedrag van €23,50  staat echter niet vermeld op de website, daar staat simpel €17,50 minus €2,50 korting incl. BTW.

Maandelijkse abonnementskosten €15,00.

Dat laatste geld voor mij natuurlijk de uitkomst van de overeenkomst met Vodafone.

 

Op de factuur van juli 2023, staat onder de maandelijkse kosten; 

Start XL:                                                                23,50
Korting (zolang je abonnement loopt)                -6,00

Extra korting (omdat je ook Ziggo klant bent)   -2,49

Subtotaal                                                           15,01

 

Maar ik heb volgens het contract een korting van €2,50.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Greymonk, welkom hier!

Een mysterie is dit zeker! Het verschil van € 0,01 zit hem inderdaad in de korting, want er is € 2,49 in mindering gebracht i.p.v. € 2,50. Dit is vreemd, want je hebt dit abonnement sinds 6 mei 2023 en op de vorige factuur is dit bedrag wel correct verminderd. In mei is het naar ratio verminderd en voor juni is het bedrag van € 2,50 verminderd. Ik heb hier dan ook geen waterdichte verklaring voor. Laten we in ieder geval de komende factuur goed in de gaten houden. Als het hier opnieuw niet correct wordt verminderd, dan zal er via de klantenservice een case moeten worden aangemaakt. 

Greymonk
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg zonet een berichtje dat mijn factuur weer klaarstaat, en het is alweer €15,01. Het behoort €15,00 te zijn.  Als we het hier kunnen oplossen dan vind ik het prima, anders hoor ik graag hoe ik een procedure start om die ene cent. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

@Greymonk Bizar dat het iedere keer fout gaat. Ik heb zojuist een opdracht aangemaakt richting het cases team. Binnen 10 werkdagen weten we meer. Ik houd het op de achtergrond houden we het in de gaten. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

@Greymonk Inmiddels is de case opgepakt en heeft mijn collega het in orde gemaakt. Voortaan ontvang je gewoon de juiste factuur met de daarvoor geldende prijs. Fijn dat het is verholpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic