Beste,
Ik zie er behoorlijk wat oude topics voorbij komen met de vraag of facturen (vodafone en ziggo) als PDF naar mijn email gestuurd kunnen worden. Liever nog, maak een koppeling met Stack, dropbox of GDrive waar ze automatisch in komen te staan. Gratis idee van mij!
Ik heb een zakelijk abonnement en heb iemand die voor mij de administratie doet. Een SMSje met he er staat een nieuwe factuur voor je klaar is misschien leuk voor een particulier die weinig kan met z'n rekening, maar zakelijk gezien gaat dat natuurlijk nergens over. Geef op z'n minst de optie om die melding naar een administratief email adres te kunnen sturen.
Stel dat elk bedrijf dit op de vodafone way zou doen
- Drukke ondernemer krijgt een sms van bedrijf x
- Drukke ondernemer moet er aan denken om dit door te geven aan zijn administratie afdeling
- Administratie afdeling moet dit weer ergens op een losse todo zetten, want geen email...
- Administratie moet inloggen op persoonelijk omgeving van de drukke ondernemer
- Administratie moet zoeken waar hij/zij de factuur als pdf kan downloaden
- Administratie moet deze downloaden, en weer inboeken in boekhoudpakket
Op deze manier ben je toch super omslachtig bezig?
Echt dit moet toch anders kunnen Vodafone. Ik heb begrepen dat dit gedaan wordt ivm phishingmails, maar administratie even instrueren van luister, vodafone wordt automatisch geincasseerd. De PDF die je per email ontvangt hoeft alleen maar ingeboekt te worden. Maak het op z'n minst mogelijk een administratief mail adres in te stellen waarbij er een notificatie is dat er een nieuwe factuur online staat.
Ik las dat het voor (middel) grote bedrijven wel mogelijk is en zelfs de factuur als UBL te ontvangen (hulde! ) Fix dit aub ook voor ZZP/MKB.