Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Facturatie storneringskosten - mislukte incasso's

Hi allemaal,

Via deze weg wil ik jullie graag op de hoogte stellen dat klanten van Vodafone vanaf januari eventueel stroneringskosten oftewel "kosten voor mislukte incasso" op hun factuur kunnen terugvinden. Wat wil dit zeggen? Dit zijn kosten die Vodafone in rekening brengt voor mislukte automatische incasso’s. Klanten bij wie het niet lukt om de rekening te incasseren omdat er een blokkade op de bankrekening staat, zullen vanaf die maand de kosten hiervoor in rekening krijgen gebracht.

Vanaf maart 2013 zal Vodafone deze storneringskosten ook in rekening brengen als de incasso om andere redenen mislukt, bijvoorbeeld bij te weinig saldo. Zorg daarom dat je altijd genoeg saldo op de rekening hebt staan waar Vodafone jouw abonnementsgeld van afschrijft, dat is dé manier om extra incassokosten te vermijden.

Hoeveel bedragen deze storneringskosten?
De kosten bedragen €2,73 inclusief BTW per mislukte incasso.

De kosten zijn ook duidelijk zichtbaar op je rekening, zoals je kunt zien in onderstaand voorbeeld.


Waarom brengt Vodafone deze kosten in rekening?
Vodafone heeft altijd al kosten moeten betalen wanneer er een automatische incasso fout liep. Deze kosten zullen vanaf januari worden doorberekend aan de klant, om het aantal mislukte automatische incasso's terug te dringen.


De storneringskosten zullen echter niet in rekening worden gebracht als de incasso's mislukken om redenen die buiten de verantwoordelijkheid van de klant vallen.

Mochten jullie nog vragen hebben dan horen wij het natuurlijk graag!
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic