Sonja

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Facebook voor Android

Hoi allemaal.

Heb sindskort een Samsung Galaxy S Advance i9070.
Nu heb ik facebook erop gezet, nu viel mijn oog op het onderdeel: actieve sessies (instellingen-beveiliging).
Daarin valt mij op dat locatie op Maastricht, LI, NL. En dat terwijl ik mij in Twello, GLD,NL bevindt.

Nu komt mijn vraag, wanneer ik die locatie aantoonde verschijnt er IP adres: 62.140.132.64 en staat erbij vermeldt: locatie geschat op basis van bovengenoemde IP adres.

Is het mogelijk dat ik dit kan aanpassen naar mijn locatie? Of misschien verwijderen? (De actieve sessies eronder kan ik wél verwijderen, alleen die als eerste wordt genoemd niet. Heb Vodafone als provider.

Ik hoor het wel.
Sonja
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Nee, dit kan totaal geen kwaad.

Je kunt er 100, nee 1000% zeker van zijn dat het niet mogelijk is dat iemand anders jouw verbinding gebruikt.

Reken er maar op dat de beveiliging van het Vodafone netwerk net wat beter en complexer in elkaar zit dan een huis, tuin en keuken netwerk zal ik maar zeggen 😉

No worries dus!

Bekijk in context

5 Reacties 5
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Sonja,
 
Nee, je kunt dit niet aanpassen.
Het IP Adres wat daar staat is van Vodafone, jij gebruik dit alleen maar om toegang te krijgen tot mobiel internet.
 
Iedere klant zal een IP hebben dat begint met 62.140.xxx.xxx.
 
Aangezien Vodafone niet met statische adressen werkt, is de kans aannemelijk dat je morgen of ergens anders deze week/maand/kwartaal een ander IP adres hebt.
 
De reden waarom Vodafone geen statische IPs heeft is puur omdat ze veel meer klanten dan IP adressen hebben.
(moderators, als ik hier echt de mist inga, please shoot me 😉 )
 
IP Trace van 62.140.132.64
 
 
Sonja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als ik dit goed begrijp, kan dit ook geen kwaad. Ik dacht dat er een ander persoon op mijn account inlogt.
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Nee, dit kan totaal geen kwaad.

Je kunt er 100, nee 1000% zeker van zijn dat het niet mogelijk is dat iemand anders jouw verbinding gebruikt.

Reken er maar op dat de beveiliging van het Vodafone netwerk net wat beter en complexer in elkaar zit dan een huis, tuin en keuken netwerk zal ik maar zeggen 😉

No worries dus!
Sonja
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor je snelle respons.
Als ik weer es wat heb;)
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi NeznirV en Sonja,

Wat je zegt NeznirV klopt helemaal dus je hebt zelf geschoten maar dan in de roos...:D
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic