Hi @G151M
Recent hebben we diverse meldingen ontvangen dat er in korte tijd een forse hoeveelheid data is gebruikt zonder dat klanten weten waar dit aan is opgegaan. Het betreft hier Android toestellen.
Bij het controleren van het dataverbruik in het toestel komt de hoeveelheid data wel overeen met onze meting, maar is het in de lijst van de apps niet te achterhalen waar een deel van de data door is opgevraagd. Het is van belang dat je dit vooraf checkt!
Is bovenstaande het geval? Dan ontvang ik graag onderstaande informatie van jullie, zodat ik dit kan doorzetten naar onze technische dienst ter onderzoek. Graag onderstaande informatie in zijn volledigheid aanleveren. Zonder deze gegevens kan onze technische dienst het probleem niet verder onderzoeken aangezien we wettelijk geen inzage hebben in datasessies.
- Mobiel nummer:
- Type toestel:
- Datum van het verdachte verbruik:
- Android versie:
- Kernelversie:
- Is er recent een softwareupdate geïnstalleerd? En welke?:
- Is er een cloud backup actief via google of de fabrikant zelf?:
Voor het opzoeken van de Androidversie, kernelversie en bij Samsung de OneUI versie volg je de volgende stappen:
- Ga op je toestel naar Instellingen
- Scroll naar beneden en ga naar Info telefoon -> Softwaregegevens
- Bij Androidversie zie je welke variant van Android er draait
- Bij Versie One UI zie je op welke versie van One UI jouw Samsung draait.
- In dit scherm is ook de kernelversie te vinden.
Je kunt de informatie in een privébericht naar mij toesturen. Ga hiervoor naar de inbox van je Community account, stel een bericht op en selecteer mij als ontvanger.