DisabledD

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Extreem dataverbruik Unified Daemon app

Hallo allemaal,

Deze maand was mijn internet na een paar dagen al volledig opgebruikt. Na wat onderzoek bleek dat dit extreme dataverbruik werd veroorzaakt door de app Unified Daemon (eur).

De app heeft een instellingen-icoontje, dus het lijkt erop dat de app onderdeel is van de gewone android-software. Ik heb op internet gelezen dat het gaat om updates m.b.t. het weer, beurs en nieuws, maar ik heb nooit dergelijke widgets of apps gebruikt of gedownload. Het schijnt dat Unified Daemon geïnstalleerd wordt bij de Android 4.3 update, maar hier ben ik niet zeker van. Ook ben ik benieuwd of het uitsluitend een Galaxy S4 probleem is. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Op zijn hoogtepunt gebruikte de app zo'n 100mb per dag op de achtergrond. Ik heb de app niet kunnen verwijderen, maar ik heb het dataverbruik wél stop kunnen zetten door naar instelling > gegevensgebruik te gaan en vervolgens op het icoontje van Unified Daemon te klikken, naar onder te scrollen en 'Achtergrondgegevens beperken' aan te vinken. Sindsdien heeft Unified Daemon op de achtergrond geen data meer verbruikt.

De app heeft mij ondertussen ruim 100 euro aan extra MB's gekost, maar ik ga er van uit dat Vodafone dit netjes oplost.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, dan is het belangrijk om dit aan te kaarten bij Vodafone/Samsung!


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @DisabledD

Ik zie dat je het advies van Vodafone Modarator TomS in het dataverbruiks-topic inmiddels al hebt gelezen. En hebt opgevolgd. En dat je jouw post ook hebt geplaatst in het dataverbruiks-topic. Bedankt daarvoor !

Hyperlink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Ik ben ervan overtuigd dat jouw onbewuste en ongewenste GPRS-dataverbruik (3G / 4G) nu aanzienlijk omlaag zal gaan. Hopelijk naar enkele MegaBytes per maand. Zodat je alleen bewust en gewenst GPRS-dataverbruik hebt.

D.w.z. : alleen MegaBytes die je gewenst verbruikt. En waarvan jij je bewust bent dat je die gebruikt omdat je informatie wilt ophalen. Of wilt delen.

Succes !

Netwerker

Bekijk in context

9 Reacties 9
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @DisabledD

Ik zie dat je het advies van Vodafone Modarator TomS in het dataverbruiks-topic inmiddels al hebt gelezen. En hebt opgevolgd. En dat je jouw post ook hebt geplaatst in het dataverbruiks-topic. Bedankt daarvoor !

Hyperlink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Ik ben ervan overtuigd dat jouw onbewuste en ongewenste GPRS-dataverbruik (3G / 4G) nu aanzienlijk omlaag zal gaan. Hopelijk naar enkele MegaBytes per maand. Zodat je alleen bewust en gewenst GPRS-dataverbruik hebt.

D.w.z. : alleen MegaBytes die je gewenst verbruikt. En waarvan jij je bewust bent dat je die gebruikt omdat je informatie wilt ophalen. Of wilt delen.

Succes !

Netwerker

BrunoSchulz

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Unified Daemon is geen onderdeel van stock Android, maar maakt deel uit van de (vele) bloatware die Samsung (helaas) installeert.
wmrlexie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfde probleem. 1 dag extreem gehad tot 4 gb. Dit was precious de dag dat Vodafone problemen had met hun proxy... Zolang ik verder binnen bundel blijf maak ik er geen werk van maar vermoed dat heel wat mensen op kosten gejaagd gaan worden.
eharms

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep, exacy hetzelfde probleem. Oplossing gelijk toegepast. Denk overigens niet dat Vodafone een oplossinv kan bieden, zij zijn geen partij. Heb wel Samsung tweet gestuurd, want deze app heb ik niet zelf geïnstalleerd.
Wouters74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag binnen 10 minuten de hele bundel op. Thuis verbruikt de telefoon geen 4g maar wifi. Is dus helemaal vreemd. Gebruikte op dat moment de telefoon niet eens. Nu geen 4 g meer gedurende rest vd maand. Terwijl ik nooit over mijn databundel heen ga. Voel me wel beroofd. App zoals hierboven aangepast maar wel een beetje mosterd na de maaltijd.
rcm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb deze maand ook €100 aan extra kosten door Unified Deamon. Vodafone is geen hulp, wil ook niets aan het bedrag doen. "Het komt door het updaten buiten uw bundel". Terwijl op de gebruiksgegevens duidelijk te zien is dat er in 1 nacht 6 gb! door Unified Deamon verbruikt is.
Komt nog bij dat het dagen duurt voor je telefonisch contact kan krijgen. Zelfs de dealer-telefoon van Phone House komt niet door.
Na meer dan 10 jaar abonnement bij Vodafone zal ik zo spoedig mogelijk naar een andere provider overgaan.

Anonymous
Niet van toepassing
Het is inderdaad geen app van Vodafone. Daardoor hoeft vodafone hier in principe niks aan te doen. In de meeste telefoons kun je aangeven dat de telefoon niet mag overschakelen van het Wi-Fi netwerk naar het data netwerk. Zie hiervoor ook het topic tips and tricks betreft dataverbruik die heeft gepost.
Het instellen van je telefoon en in gebruik nemen hiervan is je eigen verantwoordelijkheid!

Echter als de notificatie sms te laat is zal er actie worden ondernomen worden door Vodafone. Mochten jullie inbellen bij de klantenservice schrijf hiervan de tijd en datum van op. De klantenservice kan namelijk in het systeem zien wanneer deze verstuurd is.

Anonymous
Niet van toepassing
Unified Deamon is de applicatie voor het weer (Accuweather.com), Beurs (Yahoo Finance) en Nieuws (Yahoo News).

Het verbruik van deze app verschilt per gebruiker, dit ligt aan de instellingen die u heeft verbonden aan deze applicaties. Indien u het dataverkeer van deze apps wilt verlagen, pas dan de refresh periode aan per applicatie (Geen, 1 uur, 3 uur, 6 uur, 12 uur).
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic