CreatoX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra opties bij mobiel bellen. Bijvoorbeeld wacht tot opgenomen is en stuur een nummer.

Hallo lezers,

 

Een iets wat technische vraag in de hoop dat hier een optie voor is.

 

Vaak maak ik oproepen naar nummers waarbij verbolgens een doorkiesnummer/optie gekozen moet worden. Dit kan dus een keuzemenu zijn of een doorkiesnummer van wen bepaalde persoon die ik wil spreken. De hoofdnummers zijn opgeslagen in mijn toestel, maar is het ook mogelijk om de doorkiesmogelijkheid hier achter te vermelden?

 

Bijvoorbeeld: Ik wil nummer 0123456789 bellen en weet dat ik dan een 2 moet drukken om naar de afdeling te gaan die ik (altijd) moet hebben. 

Ik kan niet simpelweg "0123456789 2" opslaan in mijn telefoon. Deze zal eerst "0123456789" moeten bellen, wachten tot er 'opgenomen' (invite) wordt en dan pas de 2 verzenden.

 

Toevallig weet ik dat dit mogelijk is bij VoIP toestellen van Polycom. Je verteld het toestel het volgende te doen (middels een macro). Bel: 

8500$Tinvite$$Cwaitconnect$$Cpause4$3001$Tdtmf$$Cpause4$0000$Tdtmf$

Het zijn dus extra opties die meegegeven worden bij het plaatsen van een oproep.

 

Iemand die weet of dit soort opties ook te gebruiken zijn voor mobiele gesprekken (met Vodafone abonnement).

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @CreatoX 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Bij Vodafone is dit niet mogelijk. Want als je al contact hebt, dan is de lijn al open en dan pas moet je een nummer erna geven. Dit is volgens mij bij sommige toestellen in te stellen. Het is dus eigenlijk belangrijker om te weten wat voor toestel je hebt. Ik weet niet echt of het kan, maar vroeger had ik een Nokia toestel die het wel kan. 

Begin met je toestel te vermelden, misschien zijn er dan mensen die zo’n zelfde toestel hebben en weten of het bij werkt en je dan kunnen helpen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @CreatoX,

 

Interessante vraag en kwestie! De reactie van @Energieboy geeft al antwoord op een deel van je vraag, maar wellicht is er inderdaad nog iets mogelijk bij het toestel. We wachten je reactie af!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic