BartsPlace

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Extra data tbv tablet bij RED en gebruik data van RED abonnement

Hallo,

Ik heb mijn RED abonnement in juni 2013 afgeloten en daar heb ik standaard 1 Gb bij maar met de toenmalige actie kreeg ik daar nog 1 Gb bij.
Nu heb ik een extra data sim voor mijn tablet en kreeg daar weer 200 Mb bij.
Nu kreeg ik vandaag een sms dat ik minder dan 20% van mijn MultiSim 200 Mb over heb.
Ze zeggen daarbij dat als er geen extra bundel is geactiveerd dat het buitenbundeltarief gaat gelden. Aangezien dat 0,10 euro per Mb is in mijn geval gaat dat aardig in de papieren lopen.
Bij het bestellen van de MulitSim had ik gevraagd of de MultiSim gebruik ging maken van de 2Gb van mijn telefoon abonnement als de 200 Mb op was.
De medewerker van Vodafone zei dat het inderdaad het geval was. Hier heb ik natuurlijk geen schriftelijke bevestiging van en op de site wordt ik ook niet wijzer.

Wie kan het mij vertellen, ik wil natuurlijk niet voor verassingen komen aangezien de verbruiksgegevens op de site ook nog niet werken.

Bij voorbaat dank, Bart.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BartsPlace
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor je antwoord en ik hoop dat het klopt.
Vandaar dat ik het hier van een Vodafone medewerker hoop te horen zodat het vanuit Vodafone zwart op wit staat.
???? fijn dat je zo snel en compleet antwoord.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @BartsPlace

Het is inderdaad zo dat jij met beide apparaten in totaal: 1024 MegaByte plus 1024 MegaByte plus 200 MegaByte per kalendermaand ter beschikking hebt om te kunnen verbruiken aan mobiel internet.
Op jouw factuur is de eerste 2248 MegaByte die jij verbruikt, dus binnen-jouw-maandelijkse data-tegoed. Ga je daarboven, dan wordt inderdaad bij de meeste abonnements-vormen €0,10 per verbruikte MegaByte in rekening gebracht.

Het feit dat je nu bent gewaarschuwd bij 80% van het verbruik van jouw 200 Extra MegaByte BloX, heeft niets te betekenen. Een fout van Vodafone. Vodafone moet haar waarschuwings-sms-berichten-systeem op orde brengen. En jou pas waarschuwen, indien jij 80% van 2248 MegaByte hebt verbruikt. Maar het zal nog wel een lange tijd duren, voordat Vodafone dat heeft gefixed.

Tot die tijd kun je beter zelf jouw mobiele data-verbruik reguleren met bijvoorbeeld de gratis App: 3G Watchdog.
Dan stel je gewoon in dat je per etmaal maximaal ( 2248 MegaByte / 30 dagen = 75 MegaByte ) mag verbruiken. En dat 3G Watchdog automatisch jouw GPRS-dataverbinding verbreekt bij het verbruiken van 75 MegaByte in een etmaal. Waarschuwing instellen bij bijvoorbeeld 80% van die etmaal-limiet van 75 MegaByte. En dan hoef je nooit meer bang te zijn dat je buiten de bundel gaat.
In maanden die 31 dagen duren mag je dan iets minder verbruiken. Dat spreekt voor zich.

Succes !

Netwerker
BartsPlace
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor je antwoord en ik hoop dat het klopt.
Vandaar dat ik het hier van een Vodafone medewerker hoop te horen zodat het vanuit Vodafone zwart op wit staat.
???? fijn dat je zo snel en compleet antwoord.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik ben het eens met @Netwerker (die tegenwoordig wel een heel mooie profielfoto heeft)
Jammer genoeg geeft My Vodafone niet het juiste tegoed weer. Dit zijn we aan het fixen.

De sms krijg je bij elke bundel die op is. Als jouw abonnement uit meerdere bundels bestaat krijg je dus bij elke bundel een sms als je 80% hebt vebruikt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic