Ninotores

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Esim activeren iPhone Xr

Ik heb Vodafone gevraagd om mijn simkaart, over te zetten op een Esim. 

bij het volgen van het stappenplan (eerst nieuwe plan downloaden, dan pas activeren)  krijg ik de melding dat het dataplan niet gedownload kan worden.

via twitter om hulp gevraagd: en ook daar geen oplossing gevonden. ook niet door eerst de Esim te activeren en daarna te downloaden.

telefoon opnieuw starten werkt ook niet.

dus… 

wie heeft de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ninotores
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

naar de winkel geweest, mijn opgestuurde e-sim kaart ook daar niet aan de praat gekregen.

hebben ze daar nieuwe gepakt, die werkt wel.

Blijkbaar is de opgestuurde e-sim niet gescand, of “door de kassa” gehaald. en daardoor niet als verkocht gezien en daarom niet geactiveerd.

dus Vodafone, als je kaarten opstuurt, zorg dan wel dat je ze echt ‘aanslaat als verkocht’ en activeert.

 

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Ninotores ,

Had je al deze stappen gevolgd via de toestelhulp? Zo ja, dan adviseer ik je om even contact op te nemen met de klantenservice via chat of telefonisch (moderators zijn pas volgende week weer op het forum). Je kunt uiteraard ook via Twitter communiceren met het webcare team en uitleggen dat dit helaas niet hielp.

Ninotores
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

de standaard stappenplannen (zoals bijgeleverd bij de e-sim) en handleidingen (zoals in je link)  zijn al doorlopen.

dus er is iets anders aan de hand.

twitter en online chat heeft niet geholpen.  heb oude sim weer geactiveerd.

 

 

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Wel vervelend @Ninotores . Als je de mogelijkheid om te bellen kan dit vandaag tot 18:00, indien nodig kan de medewerker aan de lijn een case aanmaken. Dit kan via 1201 of met een vaste telefoon via 0800 0094.

Ninotores
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

naar de winkel geweest, mijn opgestuurde e-sim kaart ook daar niet aan de praat gekregen.

hebben ze daar nieuwe gepakt, die werkt wel.

Blijkbaar is de opgestuurde e-sim niet gescand, of “door de kassa” gehaald. en daardoor niet als verkocht gezien en daarom niet geactiveerd.

dus Vodafone, als je kaarten opstuurt, zorg dan wel dat je ze echt ‘aanslaat als verkocht’ en activeert.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ninotores wrote:

naar de winkel geweest, mijn opgestuurde e-sim kaart ook daar niet aan de praat gekregen.

hebben ze daar nieuwe gepakt, die werkt wel.

Blijkbaar is de opgestuurde e-sim niet gescand, of “door de kassa” gehaald. en daardoor niet als verkocht gezien en daarom niet geactiveerd.

dus Vodafone, als je kaarten opstuurt, zorg dan wel dat je ze echt ‘aanslaat als verkocht’ en activeert.

 

 

In ieder geval fijn om te horen dat het is opgelost. 
Bedankt voor het melden en alsnog veel plezier met de eSim. 
Fijn weekend! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic