Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussies] De nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c

Hallo iedereen!

Zoals jullie wellicht al weten verwachten we op 25-10-2013 twee nieuwe iPhone modellen in ons assortiment: de iPhone 5s en de iPhone 5c. Via dit topic willen we jullie alvast kennis laten maken met deze toestellen en jullie voorzien van informatie/updates over het bestelproces en leveringen.

Wil je automatisch op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de nieuwe iPhone? En bovendien gebruik maken van voordelige aanbiedingen en kans maken op mooie prijzen? Registreer je dan nu via de volgende pagina en houd dit topic in de gaten!



De iPhone 5s: blijf vooruitdenken.

Aan de buitenkant ziet het toestel er bijna hetzelfde uit als zijn voorganger de iPhone 5. Echter is het nieuwe topmodel van Apple ‘onder de motorkap’ sterk verbeterd. Zo heeft het toestel onder andere een snellere processor gekregen, is de camera verbeterd en beschikt het toestel over een nieuwe M7-chip. Hierdoor is de iPhone 5s in staat om nauwkeuriger data te kunnen registreren die sensors als de gyroscoop en accelerometer meten.

Zoals ik al aangaf is de nieuwe iPhone 5s bijna hetzelfde als zijn voorganger. Er is namelijk een klein, maar toch belangrijk verschil te zien aan de buitenkant: de Home-knop heeft een zilverkleurige ring gekregen. Hierin zit een vingerafdrukscanner ingebouwd genaamd Touch ID. Met deze scanner kun je niet alleen je iPhone 5s ontgrendelen, diezelfde herkenning kan ook gebruikt worden bij transacties, zoals aankopen in de iTunes Store, waardoor je dus geen wachtwoorden hoeft in te vullen.

- De iPhone 5s komt uit in 3 kleuren: goud, zilver en grijs/zwart.
- Qua opslagcapaciteit kun je kiezen uit 16GB, 32GB en 64GB.

Meer informatie en specificaties: iPhone 5s.





De iPhone 5c: Gedurfd uiterlijk!

Er waren al wat geruchten voor de lancering, maar daar is dan uiteindelijk toch; de iPhone 5c. Gezien de geschiedenis van de iPhone mag je dit toch wel een gewaagde en verfrissende stap noemen.
De iPhone 5c komt er namelijk in de kleuren groen, wit, blauw, roze en geel. Daarnaast is er gekozen voor een plastic buitenkant met een metalen frame. Bovendien zijn de hoeken afgerond. Aan het uiterlijk is dus direct te zien dat het hier om een iPhone 5c gaat.

Technisch gezien is het toestel minimaal gelijk aan de iPhone 5 en heeft het een aantal kleine verbeteringen meegekregen; zo is de batterijduur verbeterd. Ook heeft de sensor van de 1,2 megapixelcamera aan de voorkant grotere pixels waardoor hij beter presteert bij weinig licht en ook ondersteunt de iPhone 5c een volledige set LTE-frequentiebanden (4G). Dit laatste geldt overigens ook voor de iPhone 5s.

- De iPhone 5c komt in de volgende kleuren: groen, wit, blauw, roze en geel.
- Qua Opslagcapaciteit kun je kiezen uit 16GB en32GB.

Meer informatie en specificaties: iPhone 5c.


Vraag en antwoord:

Om iedereen zo goed mogelijk voor te bereiden heb ik hieronder een lijst gemaakt met veelgestelde vragen. Indien je toch meer informatie wilt over de toestellen of het bestelproces horen we het graag. Wij of de mede-forumgebruikers zullen je dan proberen verder te helpen!

Ik heb al een Vodafone abonnement en wil deze verlengen met een nieuwe iPhone.
Kijk hier voor de spelregels bij verlengen van je abonnement!

Ik wil een overstap naar Vodafone maken met nummerbehoud.
Geen probleem! We leggen hier stap voor stap uit hoe dit in zijn werk gaat.
Er wordt overigens pas een verzoek tot nummerbehoud van je nummer ingediend zodra je toestel op voorraad is. Dit kan betekenen dat je abonnement met de huidige provider later wordt opgezegd. Indien het verzoek tot nummerbehoud wordt afgewezen annuleren wij de order die je bij ons hebt gedaan. Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.

(Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.

(Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

Ik heb een order gedaan en wil mijn adres wijzigen. Kan dit?
Dit is alleen mogelijk als je order nog niet is verwerkt. Indien dit wel het geval is, dien je je order te annuleren en opnieuw te bestellen met het juiste adres.

Waar kan ik de status van mijn order nakijken?
Indien je je abonnement hebt verlengd, kun je de status van je nieuwe order via je My Vodafone account volgen. Gaat het om een nieuw abonnement? Dan kun je bellen met 0800 0200 043 (Online orders) of 0800 0560 (Telefonisch gedane orders). Houd je ordernummer bij de hand. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van je bestelling. Zie voor meer informatie de volgende pagina.

Kan ik iemand machtigen voor het in ontvangst nemen van mijn bestelling?
Ja, dat is mogelijk. Hiervoor dien je een machtigingsformulier in te vullen. Deze kun je hier vinden.

Ik heb mijn toestel in de Vodafone winkel besteld of wil deze daar bestellen. Hebben jullie meer informatie over de toestelvoorraden?
Nee, wij hebben geen inzage in de voorraden van de winkels. Hiervoor dien je zelf even langs de winkel te gaan.

De iPhone 5s/5c maakt gebruik van een nano-simkaart. Deze heb ik niet. Hoe kom ik hieraan?
Je krijgt automatisch het bijbehorende type simkaart meegeleverd. Let op! Deze is nog niet geactiveerd op ons netwerk. Na ontvangst kun je de nieuwe simkaart volgens de bijgeleverde instructies activeren. Zie voor meer informatie over de activatie de volgende pagina.

Voor meer informatie over een gedane order en de vervolgstappen kun je terecht in ons 'Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?' topic.


Weet jij al welke kleur je gaat bestellen? En waar verheug jij je het meeste op?
Deel het met ons en je mede-forumgebruikers! We zien jullie ervaringen met de nieuwe iPhone's graag tegemoet :D.
32 Reacties 32
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te horen @janduivestein! Gelijk een mooie kleur uitgekozen zie ik 😄
Ik heb zelf geen last gehad van een 'rammelende powerbutton' (iPhone 4/4s/5), maar als het storend begint te worden kun je er inderdaad mee langs een Vodafone winkel.

Veel plezier met je nieuwe iPhone gewenst.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Serkan schreef:
Goed om te horen @janduivestein! Gelijk een mooie kleur uitgekozen zie ik 😄
Ik heb zelf geen last gehad van een 'rammelende powerbutton' (iPhone 4/4s/5), maar als het storend begint te worden kun je er inderdaad mee langs een Vodafone winkel.

Veel plezier met je nieuwe iPhone gewenst.
Dankje Serkan. Ik zat echt heel erg te twijfelen tussen Zilver of Gold maar de kleur Gold viel echt reuze mee en is niet zo aanwezig als je ziet op i-net. Soms lijkt het zelfs op Zilver in een bepaald lichtval. De dag erna heeft m'n vriendin halsoverkop ook besloten hetzelfde model te nemen icm verlenging en zij kon het echt goed merken qua snelheid/stabiliteit. Ze komt van een iPhone 4S vandaan.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ga ook de overstap maken naar een iPhone 5s 32GB Gold. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat de kleur gold niet te nadrukkelijk opvalt. Ik moet alleen nog even wachten totdat onze klanten zijn voorzien van hun iPhone, daarna kan ik de mijne in ontvangst nemen :).

P.S. Hoe vind je de vingerafdruklezer werken?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Serkan schreef:
Ik ga ook de overstap maken naar een iPhone 5s 32GB Gold. Persoonlijk vind ik het wel fijn dat de kleur gold niet te nadrukkelijk opvalt. Ik moet alleen nog even wachten totdat onze klanten zijn voorzien van hun iPhone, daarna kan ik de mijne in ontvangst nemen :).

P.S. Hoe vind je de vingerafdruklezer werken?
Ik dacht dat jij hem al had? 😉 Ik wilde eerst een 16GB nemen maar naderhand heb ik toch voor een 32GB gekozen. 16GB loopt toch net sneller vol, je kent het wel apps/music etc. Gold is een mooie kleur, niet te opvallend maar toch wat anders dan zwart of zilver/wit. Fingerprint reader is echt something else. Heel handig voor zowel je tel te unlocken als in de store om je aankoop te bevestigen. Het is niet veel sneller dan je code invoeren maar gewoon heel handig. Heb 5 vingers ingesteld en dat werkt goed. Zelfs geprobeerd met een beetje vette vingers. Ik heb nog geen één keer gehad waarin die dienst weigerde wat ik wel eens gelezen heb. Foto's maken is ook een stuk verbeterd. Ik heb het vergeleken met iPhone 4S (niet in bezit van een 5) en dan zie je echt minder ruis en de echtheid van de kleuren komen veel beter uit, ook met flits. De slowmotion optie is ook gaaf. Uiteraard ook ermee gespeeld d.m.v water in een glas in te schenken en dat ziet er gewoon gek uit maar heel gaaf.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik had ook wel verwacht dat ik hem nu zou hebben, maar wegens de beperkte voorraad gaan klanten (terecht) voor.

Als je je toestel ook gebruikt om veel foto's te maken, wordt de 16 GB inderdaad krapjes. Daarnaast ontvang je tegenwoordig ook veel media bestanden van vrienden etc. en dat neemt ook wat geheugen in beslag.

De vingerafdruklezer is een stuk gemak. Als je bij wijze van je toestel van tafel pakt is deze al gebruiksklaar als je 'm voor je hebt :)).

Video's in slow-motion is inderdaad een leuke future! Heb je de video toevallig op het internet gezet? Misschien dat hier meer forumgebruikers benieuwd naar zijn.
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het goud is absoluut niet opzichtig als op sommige foto's.
Wel helaas een rammelende aan/uit knop. Zit los lijkt het. Verder erg tevreden!
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Coco123 schreef:
Het goud is absoluut niet opzichtig als op sommige foto's.
Wel helaas een rammelende aan/uit knop. Zit los lijkt het. Verder erg tevreden!
Heb ook last van een rammelende powerbutton. Zo te lezen op i-net komt dit vaker voor. Ook gelezen dat mensen hem soms 3 keer gewisseld hebben en er nog last van hadden maar is volgens mij niets ernstig.
mitchell

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sinds de lancering van Iphone 5S 26 oktober ondervind ik sporadisch bereikbaarheid probleem als mensen mij bellen springen ze gelijk op de Voice-mail.

Sinds MAANDAG 18 november ben ik heel slecht bereikbaar totaal niet bereikbaar ik krijg wel een sms bericht binnen en dat mijn voice-mail is ingesproken.

Heb mijn toetstel al op 3G netwerk terug gezet het probleem blijft zich behouden het maakt niet uit of het op 3G of 4G staat.

Mijn voicemail synchronisatie is al verlengdt naar 30 seconden dat heeft ook niet geholpen.

Er is een CASUS aangemaakt maar status heb ik nog geen terugkoppeling gehad!!!

Kunnen we een vergoeding indienen vanwege het feit dat we niet bereikbaar zijn?
wil

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
rammelende powerbutton hebben alle iPhones 5s. Als je iPhone sterk beweegt tijdens filmen hoor je dat rammelen ook in je geluid op de film. Is al veel over geschreven op diverse forums over dit probleem.
Men vindt dit een productiefout maar Apple heeft er nog niet op gereageerd.
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ik heb de iPhone 5s en ben er echt super tevreden mee! Ook de service van Vodafone: geweldig.

De bestelling ging wel wat moeizaam haha. Ik belde op de dag van lancering, kreeg een meisje aan de lijn die normaal niet op verkoop zat. Ben meerdere keren in de wacht gezet, omdat ze wat moest vragen hoe het moest. Ik kon er wel om lachen. Ten slotte de bevestiging opnemen, klikte ze ergens op en was alles weg :D. Konden we nog een keer alles invullen. Gezellig 40 minuten aan de lijn gehangen, terwijl het al zo druk was.

De iPhone kwam netjes op de dag aan die ik door had gekregen. Super!

Ook de telefoon zeker een aanrader!
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Hier heb ik nog geen last van gehad Wil..
jjoosstt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
Wanneer is de verwachting dat de iphone 6 bij jullie verkrijgbaar is en is de release in de zelfde prijscategorie als de iphone 5s of wordt de 6 iets duurder?

Alvast bedankt,
Joost
Telefoon-tabel.nl
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jjoosstt ,

Welkom op het Vodafone Forum.

Op dit moment zijn er geruchten over de iPhone 6 op dit moment kunnen er nog geen prijzen worden vermeld wat dit toestel zal gaan kosten. Je kunt altijd nog en kijkje nemen op de iPhone 5S!
Als deze verkrijgbaar is zal dit worden vermeld. Waarschijnlijk zal de iPhone 6 wel duurder zijn dan de iPhone 5S omdat het ook en nieuwer toestel is en andere software/hardware heeft als deze zal worden verkocht.

Het is nog even wachten voor de officiële prijzen en te zien of deze zal worden geleverd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic