Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussies] De nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c

Hallo iedereen!

Zoals jullie wellicht al weten verwachten we op 25-10-2013 twee nieuwe iPhone modellen in ons assortiment: de iPhone 5s en de iPhone 5c. Via dit topic willen we jullie alvast kennis laten maken met deze toestellen en jullie voorzien van informatie/updates over het bestelproces en leveringen.

Wil je automatisch op de hoogte blijven van het laatste nieuws over de nieuwe iPhone? En bovendien gebruik maken van voordelige aanbiedingen en kans maken op mooie prijzen? Registreer je dan nu via de volgende pagina en houd dit topic in de gaten!



De iPhone 5s: blijf vooruitdenken.

Aan de buitenkant ziet het toestel er bijna hetzelfde uit als zijn voorganger de iPhone 5. Echter is het nieuwe topmodel van Apple ‘onder de motorkap’ sterk verbeterd. Zo heeft het toestel onder andere een snellere processor gekregen, is de camera verbeterd en beschikt het toestel over een nieuwe M7-chip. Hierdoor is de iPhone 5s in staat om nauwkeuriger data te kunnen registreren die sensors als de gyroscoop en accelerometer meten.

Zoals ik al aangaf is de nieuwe iPhone 5s bijna hetzelfde als zijn voorganger. Er is namelijk een klein, maar toch belangrijk verschil te zien aan de buitenkant: de Home-knop heeft een zilverkleurige ring gekregen. Hierin zit een vingerafdrukscanner ingebouwd genaamd Touch ID. Met deze scanner kun je niet alleen je iPhone 5s ontgrendelen, diezelfde herkenning kan ook gebruikt worden bij transacties, zoals aankopen in de iTunes Store, waardoor je dus geen wachtwoorden hoeft in te vullen.

- De iPhone 5s komt uit in 3 kleuren: goud, zilver en grijs/zwart.
- Qua opslagcapaciteit kun je kiezen uit 16GB, 32GB en 64GB.

Meer informatie en specificaties: iPhone 5s.





De iPhone 5c: Gedurfd uiterlijk!

Er waren al wat geruchten voor de lancering, maar daar is dan uiteindelijk toch; de iPhone 5c. Gezien de geschiedenis van de iPhone mag je dit toch wel een gewaagde en verfrissende stap noemen.
De iPhone 5c komt er namelijk in de kleuren groen, wit, blauw, roze en geel. Daarnaast is er gekozen voor een plastic buitenkant met een metalen frame. Bovendien zijn de hoeken afgerond. Aan het uiterlijk is dus direct te zien dat het hier om een iPhone 5c gaat.

Technisch gezien is het toestel minimaal gelijk aan de iPhone 5 en heeft het een aantal kleine verbeteringen meegekregen; zo is de batterijduur verbeterd. Ook heeft de sensor van de 1,2 megapixelcamera aan de voorkant grotere pixels waardoor hij beter presteert bij weinig licht en ook ondersteunt de iPhone 5c een volledige set LTE-frequentiebanden (4G). Dit laatste geldt overigens ook voor de iPhone 5s.

- De iPhone 5c komt in de volgende kleuren: groen, wit, blauw, roze en geel.
- Qua Opslagcapaciteit kun je kiezen uit 16GB en32GB.

Meer informatie en specificaties: iPhone 5c.


Vraag en antwoord:

Om iedereen zo goed mogelijk voor te bereiden heb ik hieronder een lijst gemaakt met veelgestelde vragen. Indien je toch meer informatie wilt over de toestellen of het bestelproces horen we het graag. Wij of de mede-forumgebruikers zullen je dan proberen verder te helpen!

Ik heb al een Vodafone abonnement en wil deze verlengen met een nieuwe iPhone.
Kijk hier voor de spelregels bij verlengen van je abonnement!

Ik wil een overstap naar Vodafone maken met nummerbehoud.
Geen probleem! We leggen hier stap voor stap uit hoe dit in zijn werk gaat.
Er wordt overigens pas een verzoek tot nummerbehoud van je nummer ingediend zodra je toestel op voorraad is. Dit kan betekenen dat je abonnement met de huidige provider later wordt opgezegd. Indien het verzoek tot nummerbehoud wordt afgewezen annuleren wij de order die je bij ons hebt gedaan. Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.

(Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.

(Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

Ik heb een order gedaan en wil mijn adres wijzigen. Kan dit?
Dit is alleen mogelijk als je order nog niet is verwerkt. Indien dit wel het geval is, dien je je order te annuleren en opnieuw te bestellen met het juiste adres.

Waar kan ik de status van mijn order nakijken?
Indien je je abonnement hebt verlengd, kun je de status van je nieuwe order via je My Vodafone account volgen. Gaat het om een nieuw abonnement? Dan kun je bellen met 0800 0200 043 (Online orders) of 0800 0560 (Telefonisch gedane orders). Houd je ordernummer bij de hand. Het ordernummer staat in de e-mailbevestiging van je bestelling. Zie voor meer informatie de volgende pagina.

Kan ik iemand machtigen voor het in ontvangst nemen van mijn bestelling?
Ja, dat is mogelijk. Hiervoor dien je een machtigingsformulier in te vullen. Deze kun je hier vinden.

Ik heb mijn toestel in de Vodafone winkel besteld of wil deze daar bestellen. Hebben jullie meer informatie over de toestelvoorraden?
Nee, wij hebben geen inzage in de voorraden van de winkels. Hiervoor dien je zelf even langs de winkel te gaan.

De iPhone 5s/5c maakt gebruik van een nano-simkaart. Deze heb ik niet. Hoe kom ik hieraan?
Je krijgt automatisch het bijbehorende type simkaart meegeleverd. Let op! Deze is nog niet geactiveerd op ons netwerk. Na ontvangst kun je de nieuwe simkaart volgens de bijgeleverde instructies activeren. Zie voor meer informatie over de activatie de volgende pagina.

Voor meer informatie over een gedane order en de vervolgstappen kun je terecht in ons 'Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?' topic.


Weet jij al welke kleur je gaat bestellen? En waar verheug jij je het meeste op?
Deel het met ons en je mede-forumgebruikers! We zien jullie ervaringen met de nieuwe iPhone's graag tegemoet :D.
32 Reacties 32
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! 
 
Haha SeR, en echte Iphone gebruiker :D! Misschien later en ander mobieltje?
fsfikke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf wanneer en waar kunnen we zo een pre-order plaatsen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi fsfikke,

Hiervoor kun je je het beste registreren via deze pagina. Via deze weg ontvang je direct informatie over wanneer en hoe je een order kunt plaatsen.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
SamsungExpert schreef:
Hi!

Haha SeR, en echte Iphone gebruiker :D! Misschien later en ander mobieltje?
Haha! Wie weet....

Is de iPhone 5s misschien iets voor jou? Aanrader in ieder geval 😄
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Leuk die optie van de fingerprintscan en die kleurtjes op de achterkant maar qua systeem en OS blijf ik toch bij mijn vaste merk ;).
 
Tijd om en Galaxy S4 in je handen vast te houden, of niet soms :D.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Misschien in de toekomst ;))). Ik ben de dagen al aan het aftellen #11dagentegaan! Twijfel alleen nog over de kleur........ Wit/goud of zwart/grijs.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Uhm....
laat ik zeggen goud, haha. Die willen vele wel!
Dan nemen we later en Galaxy S5 :).
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi,
 
Ik sprak net iemand van de chat en die zei dat jullie beschikbaar zijn op donderdagnacht van 0:00 tot 02:00 voor het aannemen van bestellingen via tel/chat voor iPhone 5s. Kan iemand dit bevestigen? Kan iemand ook wellicht vertellen of er voldoende toestellen op voorraad zijn of dat er een schaarste is?
 
Gr. Jan
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hey Jan, we hebben hierover geen informatie. Zodra er informatie is zullen we dit via het forum communiceren.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi,
 
Geldt dit antwoordt voor alle 3 de vragen die ik gesteld heb?
Inactief

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is al bekend of de iPhone 5S ook los wordt verkocht via de website en/of winkels?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
janduivestein schreef:
Hi,

Geldt dit antwoordt voor alle 3 de vragen die ik gesteld heb?
Wat betreft de voorraad: We krijgen natuurlijk wel een groot aantal toestellen binnen maar uit ervaring blijkt dat de vraag de eerste dagen altijd enorm groot is. Wil je het toestel zo snel mogelijk ontvangen, plaats dan ook zo snel mogelijk je bestelling. Hoe eerder je de bestelling plaatst, hoe meer kans! 😄
Ruubie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Komen er dit jaar ook iPhone 5S 64GB modellen bij vodafone? Ze staan namelijk niet op de site wel de 5S 16Gb en 32GB.
Bearke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
goudbezie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb vannacht mijn abonnement verlengd met de nieuwe iphone 5s. Maar ik heb geen bevestigingsmail gehad, maak me nu ernstig zorgen of het wel goed gegaan is. Heb wel de bevestiging geprint die ik in mijn browser kreeg. Maar om bestelstatus te checken heb je het bestelnummer nodig en dat zou in de mail moeten staan...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi goudbezie,

Neem ff contact op met onze klantenservice/verkoopafdeling of mijn collega's via Twitter of Facebook, dan kunnen zij voor je nakijken of de bestelling goed is gegaan en wellicht kunnen ze de bevestiging nogmaals sturen. Hopelijk kunnen zij je zorgen dan wegnemen. 😉
goudbezie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
En ik had het nog niet geschreven of de bevestiging zat in mijn mailbox!
En nu afwachten 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
goudbezie schreef:
En ik had het nog niet geschreven of de bevestiging zat in mijn mailbox!
En nu afwachten 🙂
Woehoe! 😄 Dat is mooi. Ik ben ook benieuwd hoe het toestel je gaat bevallen, laat je ons iets weten als je het toestel binnen hebt?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heb afgelopen Vrijdag 1 Nov 2013 mijn iPhone 5S 32GB Gold in ontvangst mogen nemen. Ik kom van android af (HTC Sensation XE) die helaas anderhalve maand is overleden. Ik ben zeer tevreden over de iPhone 5S, erg snel en stabiel. Precies wat ik zocht. Ik heb helaas wel last van een rammelende powerbutton. Heb her en der gelezen dat dit wel vaker voorkomt. Ik heb er niet zo zeer veel last van maar mocht het erger worden zal ik het uiteraard laten repareren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic