Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone X



Hallo allemaal!
Zoals verwacht heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone 8, iPhone 8 Plus en het topmodel de iPhone X.
In dit topic belichten we de nieuwe iPhone X. Wil je meer info over de iPhone 8 en iPhone 8 Plus? Klik dan hier.

Wanneer komt de iPhone X uit?
De release datum van de nieuwe iPhone X is vrijdag 27 oktober 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Compleet nieuw design voor de iPhone X

De iPhone X heeft een compleet nieuw design. Niet alleen de voorkant maar ook de achterkant is gemaakt van glas dat 50% sterker is dan dat van de iPhone 7. Dit geeft het toestel een luxe uitstraling en zorgt ervoor dat je de iPhone X draadloos kunt opladen. Het frame is gemaakt van roestvrij staal en de voorkant bestaat volledig uit beeldscherm. De balken aan de boven- en onderkant zijn verdwenen en de homeknop is verdwenen. Zo hou je meer ruimte over om films te kijken. Of open meerdere apps tegelijkertijd en multitask erop los. De iPhone X is straks te krijgen in de kleuren zilver en space gray. En met 64 of 265 GB opslagruimte.

Super Retina scherm
De iPhone X heeft als eerste iPhone een Super Retina beeldscherm. Hierbij heeft Apple het beste van twee werelden gecombineerd, namelijk: Retina en OLED. Wanneer je dit scherm vergelijkt met het lcd-beeldscherm van andere iPhones dan zie je dat kleuren veel mooier en intenser worden weergegeven. Vooral bij zwarttinten. Zwart is écht zwart. Beelden tonen daarnaast super helder en scherp. Dit beeldscherm is echt het beste van het beste en een genot om naar te kijken.

Beter camera's aan de voor- en achterkant
Aan de achterkant heeft de nieuwe iPhone X twee 12-megapixel camera’s. De ene camera heeft een groothoeklens en maakt foto’s zoals je gewend bent. De andere camera heeft een telelens. Gecombineerd maak je met deze DUO-camera’s de beste en scherpste ingezoomde foto’s. De camera's zijn onder elkaar geplaatst en hebben een grotere en snellere sensor dan die van de iPhone 7 Plus. Ook de beeldstabilisatie is verbeterd waardoor je altijd de scherpste foto's maakt. Wat je ook aan het doen bent.
Aan de voorkant zit een 7-megapixel camera die ook beeldstabilisatie heeft en nieuwe portret functies. Maak artistieke selfies van hoge kwaliteit. Alsof ze in een studio gemaakt zijn.

Draadloos opladen
De nieuwe iPhone X heeft geen aparte aansluiting voor de koptelefoon. Je gebruikt hiervoor de lightning ingang. Tegelijkertijd je telefoon opladen én muziek luisteren? Geen probleem. Je kunt de nieuwe iPhone X makkelijk en snel draadloos opladen. Leg je telefoon op een oplaad pad en binnen no-time kun je weer aan de slag.

Sneller en energiezuiniger
Het topmodel wordt geleverd met een A11 Bionic chip en 3GB werkgeheugen wat het toestel sneller en energiezuiniger maakt dan de iPhone 7. Zo gaat de batterij tot 2 uur langer mee! Ook de grafische processor heeft een upgrade gekregen en is 30% sneller. Tegelijkertijd apps openen, zware bestanden downloaden, video’s en selfies maken, games spelen. Het is allemaal geen probleem voor de nieuwe iPhone X.

Unlock je nieuwe iPhone X met Face ID
De nieuwe iPhone X unlock je niet met je vingerafdruk maar met je gezicht! Aan de voorkant van de iPhone X zit een TrueDepth camera met infrafrood laser die je gezicht scant, in kaart brengt en vervolgens herkent. Unlock en beveilig de iPhone X met je gezicht. Maar je kunt bijvoorbeeld ook apps openen of betalen in iTunes of de App store. Is dat wel veilig? Jazeker. De kans dat iemand jouw iPhone unlockt met zijn eigen vingerafdruk is 1 op 50.000. De kans dat iemand jouw telefoon unlockt met zijn ogen is 1 op een miljoen! De leukste feature is misschien wel Animoji. TrueDept kan 50 verschillende bewegingen in je gezicht vastleggen. Dit wordt vervolgens gebruikt om de Animoji tot leven te brengen. Chat bijvoorbeeld als een eenhoorn of tijger met je vrienden.

Augmented Reality
ARKit van Apple is software waarmee augmented reality apps gemaakt kunnen worden. Deze apps combineren de werkelijkheid met visuele effecten. Film bijvoorbeeld je vrienden die aan het voetballen zijn en laat er een T-Rex doorheen lopen. De nieuwe A11 Bionic chip is geoptimaliseerd voor 3D games en Augmented Reality ontwikkelingen. Upgrade jouw wereld met de nieuwe iPhone X.

Waterbestendig en stofvrij
Even een telefoontje plegen terwijl je buiten loopt in de regen, foto's maken van je sandboard avondturen in Peru of tijdens het koken per ongeluk wat water over je iPhone laten vallen? Geen probleem. De iPhone X kan namelijk nóg iets beter tegen water dan de iPhone 8 en iPhone 8 Plus.

iOS11
iOS is het besturingssysteem van iPhone. Dit is de software die na het opstarten van je telefoon geladen wordt en vervolgens alles aanstuurt. Apple updatet deze software regelmatig zodat je telefoon lekker snel blijft werken. Ook worden er bij elke update nieuwe functies geïntroduceerd. De iPhone X draait op iOS 11. Apple heeft onder andere aanpassingen doorgevoerd in de App Store, Siri en het bedieningspaneel. Op deze pagina vind je meer info over iOS 11.

http://voda.fo/ne/3kbvs
90 Reacties 90
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Ruud001 schreef:
@Eliseuh Inderdaad, dat heb je na de val van de Samsung wel nodig. 😄
Is het al gelukt inmiddels? En wat kost zoiets ongeveer?
Heb hem inmiddels verzekerd inderdaad, kost 10,50 per maand.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hi allen, en een geweldig 2018 gewenst.
Vraagje, heeft iemand nog iets bijzonders te melden over de iPhone X? Of is hjij gewoon helemaal super? Moet zelf zeggen, dat ik erg tevreden ben tot dusver. Alleen zou ik graag het scherm kunnen kantelen voor gebruik in de auto. Maar volgens mij is dat niet mogelijk. Wel voor diverse apps, maar niet voor het home scherm. Iemand een idee misschien?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001

Ik heb hem inmiddels ook in handen 😄 Echt een super toestel!

Tip!
Ik heb een optie van Face ID aangepast waardoor je het toestel niet per se hoeft aan te kijken om te deblokkeren. ''Aandacht vereist uitgezet''

Weet iemand of je de zaklamp van het begin scherm kunt verwijderen? Nu heb ik te vaak dat ik per ongeluk de zaklamp inschakel omdat ik er onbewust op druk.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
SerkanProficiat met je iPhone X. Bevalt hij goed? Sorry voor de late reaktie maar oke. Volgens mij, kun je de zaklamp niet verwijderen. Het is wel een cool toestel. Ik ben er zeer tevreden over, maar hoop op een X plus aan het eind van het jaar.:D
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 thanks! Geen idee of de iPhone X Plus komt. Dat wordt dan wel een groot toestel. Vooral zonder de schermranden. Ik ben benieuwd.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Serkan Hoi, Serkan. Hoe is het met je? Inmiddels erg stil hier, een half jaar verder. Moet zeggen dat de Tien mij erg goed bevalt. Eigenlijk weinig op aan te merken. Zoals eerder al geschreven ga ik zeker voor de 10+. Hoe bevalt hij jou na een maand of 5?
Groeten,
Ruud.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 Welkom terug! De iPhone 10 beviel mij ook heel erg goed. Totdat mijn vriendin mijn X per ongeluk uit het raam liet vallen :sweat_smile:. Gelukkig heb ik via de verzekering een nieuwe ontvangen. Pluspunten: De batterij gaat echt een stuk beter mee dan de voorgangers en het grote scherm is echt schitterend! Ik weet nu al niet beter dat een telefoon alleen bestaat uit een compleet scherm :joy:
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Serkan Hoi. Ja zo snel went dit. Kan er alleen maar positief over zijn. Face id werkt prima. Eigenlijk steeds beter. Ben benieuwd wanneer de X plus uitkomt en of hij snel beschikbaar is bij VF. We gaan het zien in september.
Groeten.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Inderdaad! Nog een paar maandjes wachten :grin:

Offtopic, hoe vind je onze nieuwe Community? :blush:
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Ziet er goed uit. Moest wel ff wennen en alles weer opzoeken. ?
maar zonder gekheid, lekker fris en modern.
Groeten,
Ruud.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen Ruud001 :blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic