Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone X



Hallo allemaal!
Zoals verwacht heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone 8, iPhone 8 Plus en het topmodel de iPhone X.
In dit topic belichten we de nieuwe iPhone X. Wil je meer info over de iPhone 8 en iPhone 8 Plus? Klik dan hier.

Wanneer komt de iPhone X uit?
De release datum van de nieuwe iPhone X is vrijdag 27 oktober 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Compleet nieuw design voor de iPhone X

De iPhone X heeft een compleet nieuw design. Niet alleen de voorkant maar ook de achterkant is gemaakt van glas dat 50% sterker is dan dat van de iPhone 7. Dit geeft het toestel een luxe uitstraling en zorgt ervoor dat je de iPhone X draadloos kunt opladen. Het frame is gemaakt van roestvrij staal en de voorkant bestaat volledig uit beeldscherm. De balken aan de boven- en onderkant zijn verdwenen en de homeknop is verdwenen. Zo hou je meer ruimte over om films te kijken. Of open meerdere apps tegelijkertijd en multitask erop los. De iPhone X is straks te krijgen in de kleuren zilver en space gray. En met 64 of 265 GB opslagruimte.

Super Retina scherm
De iPhone X heeft als eerste iPhone een Super Retina beeldscherm. Hierbij heeft Apple het beste van twee werelden gecombineerd, namelijk: Retina en OLED. Wanneer je dit scherm vergelijkt met het lcd-beeldscherm van andere iPhones dan zie je dat kleuren veel mooier en intenser worden weergegeven. Vooral bij zwarttinten. Zwart is écht zwart. Beelden tonen daarnaast super helder en scherp. Dit beeldscherm is echt het beste van het beste en een genot om naar te kijken.

Beter camera's aan de voor- en achterkant
Aan de achterkant heeft de nieuwe iPhone X twee 12-megapixel camera’s. De ene camera heeft een groothoeklens en maakt foto’s zoals je gewend bent. De andere camera heeft een telelens. Gecombineerd maak je met deze DUO-camera’s de beste en scherpste ingezoomde foto’s. De camera's zijn onder elkaar geplaatst en hebben een grotere en snellere sensor dan die van de iPhone 7 Plus. Ook de beeldstabilisatie is verbeterd waardoor je altijd de scherpste foto's maakt. Wat je ook aan het doen bent.
Aan de voorkant zit een 7-megapixel camera die ook beeldstabilisatie heeft en nieuwe portret functies. Maak artistieke selfies van hoge kwaliteit. Alsof ze in een studio gemaakt zijn.

Draadloos opladen
De nieuwe iPhone X heeft geen aparte aansluiting voor de koptelefoon. Je gebruikt hiervoor de lightning ingang. Tegelijkertijd je telefoon opladen én muziek luisteren? Geen probleem. Je kunt de nieuwe iPhone X makkelijk en snel draadloos opladen. Leg je telefoon op een oplaad pad en binnen no-time kun je weer aan de slag.

Sneller en energiezuiniger
Het topmodel wordt geleverd met een A11 Bionic chip en 3GB werkgeheugen wat het toestel sneller en energiezuiniger maakt dan de iPhone 7. Zo gaat de batterij tot 2 uur langer mee! Ook de grafische processor heeft een upgrade gekregen en is 30% sneller. Tegelijkertijd apps openen, zware bestanden downloaden, video’s en selfies maken, games spelen. Het is allemaal geen probleem voor de nieuwe iPhone X.

Unlock je nieuwe iPhone X met Face ID
De nieuwe iPhone X unlock je niet met je vingerafdruk maar met je gezicht! Aan de voorkant van de iPhone X zit een TrueDepth camera met infrafrood laser die je gezicht scant, in kaart brengt en vervolgens herkent. Unlock en beveilig de iPhone X met je gezicht. Maar je kunt bijvoorbeeld ook apps openen of betalen in iTunes of de App store. Is dat wel veilig? Jazeker. De kans dat iemand jouw iPhone unlockt met zijn eigen vingerafdruk is 1 op 50.000. De kans dat iemand jouw telefoon unlockt met zijn ogen is 1 op een miljoen! De leukste feature is misschien wel Animoji. TrueDept kan 50 verschillende bewegingen in je gezicht vastleggen. Dit wordt vervolgens gebruikt om de Animoji tot leven te brengen. Chat bijvoorbeeld als een eenhoorn of tijger met je vrienden.

Augmented Reality
ARKit van Apple is software waarmee augmented reality apps gemaakt kunnen worden. Deze apps combineren de werkelijkheid met visuele effecten. Film bijvoorbeeld je vrienden die aan het voetballen zijn en laat er een T-Rex doorheen lopen. De nieuwe A11 Bionic chip is geoptimaliseerd voor 3D games en Augmented Reality ontwikkelingen. Upgrade jouw wereld met de nieuwe iPhone X.

Waterbestendig en stofvrij
Even een telefoontje plegen terwijl je buiten loopt in de regen, foto's maken van je sandboard avondturen in Peru of tijdens het koken per ongeluk wat water over je iPhone laten vallen? Geen probleem. De iPhone X kan namelijk nóg iets beter tegen water dan de iPhone 8 en iPhone 8 Plus.

iOS11
iOS is het besturingssysteem van iPhone. Dit is de software die na het opstarten van je telefoon geladen wordt en vervolgens alles aanstuurt. Apple updatet deze software regelmatig zodat je telefoon lekker snel blijft werken. Ook worden er bij elke update nieuwe functies geïntroduceerd. De iPhone X draait op iOS 11. Apple heeft onder andere aanpassingen doorgevoerd in de App Store, Siri en het bedieningspaneel. Op deze pagina vind je meer info over iOS 11.

http://voda.fo/ne/3kbvs
90 Reacties 90
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Rickkozijo schreef:
@Iris75 Probleem gevonden moet meer geduld hebben haha

moet je bij face id altijd nog het scherm omhoog duwen? Of is er ook een instelling dat je meteen ontgrendeld zonder je handen?
Dat is mooi dat je het gevonden hebt Rickkozijo
over face id ... mijn ervaring, tot nu toe, is dat je het altijd wel een tikje moet geven.






Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
SpanishDudeistZeg eens eerlijk, is er verschil in het scherm van de 7 Plus en de X? Ik zie het niet echt. Hooguit dat de X wat scherper is, maar als ik ze naast elkaar leg...hmmm.

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Nog een vraag aan X gebruikers. Als je het toestel 90 graden draait(of kantelt) gaan bij mij de pictoos niet mee draaien. Kun je dat ergens wel instellen? Kom er maar niet achter. Kan namelijk bij de 7+ en 8+ wel. Voor gebruik in de auto bijvoorbeeld.
Bij andere apps die draaien wel mee.
Ik hoor wel even.

Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Ruud001 schreef:
Nog een vraag aan X gebruikers. Als je het toestel 90 graden draait(of kantelt) gaan bij mij de pictoos niet mee draaien. Kun je dat ergens wel instellen? Kom er maar niet achter. Kan namelijk bij de 7+ en 8+ wel. Voor gebruik in de auto bijvoorbeeld.
Bij andere apps die draaien wel mee.
Ik hoor wel even.

Ik durf dit niet te zeggen Ruud001 ... wil dit wel even gaan zoeken voor je.

JJJ

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eergisteren mijn bestelling bij VF geannuleerd en ergens anders besteld omdat ik nog wel even moest wachten en dat zat was. Omdat sarkan zo negatief deed over mijn “enige” bijdrage op het andere forum zal ik hier even kort mijn ervaring even delen. Gisteren om 1700 kwam dan eindelijk de postbode na een lange dag wachten. (Ik was vrij)
Ik moest nog even wachten met unboxen aangezien donderdag mijn sportavond is. Hierna kon ik beginnen en is me het volgende opgevallen:

Zelf kom ik van een iPhone 6 en moet erg wennen aan de X.
Voornamelijk het gewicht. Ik vind hem een stuk zwaarder dan de 6. Na het aanzetten viel mij wel het heldere scherm op, dit vind ik overigens bij alle nieuwe devices en lijkt dit te wennen of zo na een tijdje.
Rickkozijo schreef al over het naast elkaar houden voor overzetten data dit kan alleen moet niet je oude iPhone al naar een hogere software versie zijn. Wat ik dus had. Dan moet je eerst je X instellen als nieuwe iPhone en dan de reserve kopie plaatsen.
Ik moet ook even wennen aan de bereikbaarheid met een duim. Deze staat niet standaard aan en moest wennen aan de bewegingen.
De bewegingen met wisselen tussen apps en terug naar het home scherm gaan vrijsoepel en wennen snel.
Waar ik wel een moet wennen is face id om te ontgrendelen. Vaak ligt mijn iPhone op de armleuning van de bank en om te ontgrendelen kan ik niet meer even mijn vinger er op leggen en dan door te gaan op de iPhone zonder deze op te pakken. Nu moest ik hem even oppakken of op een rare manier er boven hangen. Maar als dit het ergste is.
Mijn eerste indruk is wel dat die een stuk sneller is dan mijn oude iPhone wat fijn werkt.
Vandaag is er weer daglicht dus maar eens de camera testen.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Iris75 schreef:
Ruud001 schreef:
Nog een vraag aan X gebruikers. Als je het toestel 90 graden draait(of kantelt) gaan bij mij de pictoos niet mee draaien. Kun je dat ergens wel instellen? Kom er maar niet achter. Kan namelijk bij de 7+ en 8+ wel. Voor gebruik in de auto bijvoorbeeld.
Bij andere apps die draaien wel mee.
Ik hoor wel even.

Ik durf dit niet te zeggen @Ruud001 ... wil dit wel even gaan zoeken voor je.

Ruud001 kan het ook even niet zo snel vinden ... maar uiteraard wist ik dit dus niet aangezien ik geen + heb gehad. Maar wel een iPad en daar kan het ook...
Misschien dat het wel kan, maar weten we het nog niet. Wie weet kan iemand je dan wel helpen.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Iris75 Ben er al achter. Het home scherm draait niet mee. Vind ik best balen. Maar misschien ooit in een update.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Ruud001 schreef:
@Iris75 Ben er al achter. Het home scherm draait niet mee. Vind ik best balen. Maar misschien ooit in een update.
Wie weet Ruud001 .. hoorde wel dat ze nog veel van plan zijn.
Ook 1 van de redenen dat ze de Home knop niet meer hebben.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Worden er überhaupt bevindingen hier besproken? Echt stil hier.
Of is iedereen zo tevreden over de X?
ik wel, hoewel ik scherm niet super bijzonder kan vinden. Vergeleken met de 7 plus dan.
Groeten.
Sven1337

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Haha, vrijwel niemand heeft zijn X nog 😄 Ruud001
RuudZ4

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Nou komende van een 5s (en een 6 van werk) is er maar 1 ding minder praktisch...Face ID. Regelmatig wil ik ff op de telefoon kijken en ligt hij natuurlijk net verkeerd voor de camera maar buiten dat om, zeer tevreden. Al moet ik zeggen dat die Face ID super werkt, zelfs nu ik volgeplakt zit met kabeltjes en slangetje voor een slaapapneu test opend hij gelijk mijn X. De reden van aanschaf was het grote scherm in een zo klein mogelijke behuizing en wat mij betreft precies goed. Deze zal ik zeker wel een X-tal jaar houden....mits hij niet kapot valt ????
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
De X.. tja.. ik kom van een 6 af en ik vind hem best wel zwaar. De bediening is makkelijk in gebruik.
Face id, geeft wel eens problemen. Ook gebruik van whatsapp dat je terug wilt gaan naar de chats.. lijkt alsof de scherm links boven gevoelloos is.

Als ik bijv nieuwe apps wilt downloaden, moet je face id gebruiken en dat lukt niet altijd. Uit frustratie ga ik dan het wachtwoord intypen.

Hebben jullie al het foto gedeelte gebruikt?
Sinan01

Gedreven Liefhebber
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Goeiemorgen allemaal fijne weekend gewenst ik heb een vraagje ik heb face id ingesteld en ook voor aankopen geactiveerd maar elke keer als ik iets in app store wil downloaden moet ik 2 keer op de zijknop drukken dan pas word face id geactiveerd hoe zit dat in elkaar hebben jullie dat ook nog nooit voorbij zien komen hier
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Sinan01Ja, dat heb ik ook. Op een of andere manier moet je dat activeren of zo. Beetje raar. Zal eens kijken of dat nog anders kan.
Verder erg rustig op dit draadje...
Rick83

Stamgast
  • 113Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes
Dagje met de X gespeeld. Ik kom van de 7 plus.
Wat me het meest opvalt en een beetje irriteert is de scherm verhouding.
Die was bij de plus eigenlijk perfect. Nu is hij heel lang maar niet in verhouding breed.
Dat resuteert in een heel uitgerekte webpagina in landscape mode.

Hoop dat dat met de X PLUS over is.

Voor de rest prima telefoon, nog weinig op aan te merken.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Rick83 Helemaal mee eens. Die scherm verhouding is niet lekker vergeleken met de plus. Maar ja, het is niet anders. Inderdaad volgend jaar de X plus. Haha.
Als je Fox kijkt heb je een kleiner beeld als hij de Plus. Balen.
Nog 10 maanden te gaan.
Swift3004

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ruud001 schreef:
Worden er überhaupt bevindingen hier besproken? Echt stil hier.
Of is iedereen zo tevreden over de X?
ik wel, hoewel ik scherm niet super bijzonder kan vinden. Vergeleken met de 7 plus dan.
Groeten.
Ik vind het scherm juist super. Super scherp en licht. Als ik hem vergelijk met een 6s plus (die hetzelfde lcd panel heeft als een 7 plus), zie ik wel degelijk verschil
Swift3004

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Sinan01 schreef:
Goeiemorgen allemaal fijne weekend gewenst ik heb een vraagje ik heb face id ingesteld en ook voor aankopen geactiveerd maar elke keer als ik iets in app store wil downloaden moet ik 2 keer op de zijknop drukken dan pas word face id geactiveerd hoe zit dat in elkaar hebben jullie dat ook nog nooit voorbij zien komen hier
Dit kan je niet uizetten voor zover ik weet. Het is om te voorkomen dat er aankopen door worden gezet als je per ongeluk op een aankoop drukt in bijvoorbeeld een app, in de app store zelf valt dit natuurlijk mee omdat je dan 2 keer op de download knop moet drukken.
Eliseuh

Stamgast
  • 123Posts
  • 0Oplossingen
  • 129Likes
Is het inmiddels al mogelijk om je iphone te verzekeren? Zie deze nog niet tussen het lijstje staan.. Serkan
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Eliseuh Inderdaad, dat heb je na de val van de Samsung wel nodig. 😄
Is het al gelukt inmiddels? En wat kost zoiets ongeveer?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic