Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone 8 en iPhone 8 Plus


Hallo allemaal!
Zoals verwacht heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone 8, iPhone 8 Plus en het topmodel de iPhone X.
In dit topic belichten we de nieuwe de iPhone 8 en iPhone 8 Plus. Wil je meer info over de iPhone X? Klik dan hier.

Wanneer komen de iPhone 8 en iPhone 8 Plus uit?
De release datum van de iPhone 8 en iPhone 8 Plus is vrijdag 15 september 2017. Vanaf dan kun je een pre-order plaatsen en worden de levertijden bekend. Voor meer info over de beschikbaarheid en te verwachte levertijden kun je terecht in dit topic: De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Compleet glazen design
Qua uiterlijk lijken de iPhone 8 en het grotere broertje iPhone 8 Plus erg op de iPhone 7 en iPhone 7 Plus. Net als zijn voorganger heeft de iPhone 8 een 4,7-inch lcd-beeldscherm en de iPhone 8 Plus een 5,5-inch beeldscherm dat naadloos overloopt in het aluminium frame. De nieuwe iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn wel een stuk steviger dan de voorgangers. Zo is er gebruik gemaakt van een nieuw soort aluminium en glas wat maar liefst 50% sterker is. Niet alleen de voorkant maar ook de achterkant is gemaakt van glas. Dit geeft de iPhone 8 en iPhone 8 Plus een luxe uitstraling én maakt draadloos opladen mogelijk. De iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn straks te krijgen in de kleuren zilver, space gray en goud. En met 64 of 265 GB opslaggeheugen.

True Tone beeldscherm
De iPhone 8 en iPhone 8 Plus hebben een Retina HD beelscherm met True Tone. Hierbij past het scherm zich aan naar je omgeving. Ligt je telefoon bijvoorbeeld onder een rode of blauwe lamp? Dan neemt het scherm die kleur over. Hierdoor kun je de dingen op je scherm veel beter zien, omdat je geen last hebt van omgevingskleuren.

Camera
De iPhone 8 beschikt over een 12-megapixel camera aan de achterkant met snellere en grotere sensor die tot 83% meer licht kan opvangen. Maak de mooiste foto's zelfs bij heel weinig licht. Foto maken tijdens het surfen, mountainbiken of rolschaatsen? De optische beeldstabilisatie is verbeterd en zorgt ervoor dat je foto's altijd scherp zijn. Selfie fans kunnen aan de slag met de 7-megapixel camera aan de voorkant. Deze heeft een nieuwe portret modus waardoor je altijd goed op de foto staat. Ook wanneer er weinig licht aanwezig is. En als je liever vlogt dan is de iPhone 8 ook zeer aan te raden. Deze telefoon maakt 4K video's met de allerhoogste kwaliteit.
Maak je graag en veel foto's? Dan is de iPhone 8 Plus een goede keuze. Aan de achterkant van dit toestel vind je twee 12-megapixel camera's. De ene camera heeft een groothoeklens en maakt foto's zoals je dat gewend bent. De andere camera heeft een telelens. Wanneer je de beelden van beide camera's combineert krijg je super scherpe foto's. Vooral bij ingezoomde beelden. Ten opzichte van de iPhone 7 Plus hebben de camera's een upgrade gekregen. Zo is de sensor sneller en vangt meer licht op. Ook zijn er filter opties bijgekomen. En de beeldstabilisatie is verbeterd waardoor je scherpere foto's maakt.

Draadloos opladen
Net als de iPhone 7 heeft de iPhone 8 geen aparte aansluiting voor de koptelefoon. Hiervoor gebruik je de lightning ingang. Je telefoon opladen en naar muziek blijven luisteren? Geen probleem. De iPhone 8 kan namelijk draadloos opgeladen worden. Leg je telefoon op een draadloze pad en in no-time kun je weer aan de slag.

Sneller en energiezuiniger
De iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn voorzien van een nieuwe A11 Bionic chip. De meest krachtigste chip tot nu toe. Het maakt de toestellen tot wel 25% sneller dan de iPhone 7 en iPhone 7 Plus en veel zuiniger. De processor die gebruikt wordt voor video taken is 30% sneller. Games spelen gaat daardoor heerlijk soepel. En ook apps downloaden, video's kijken en multitasken gaat een stuk sneller.

Waterbestendig en stofvrij
Even iemand bellen terwijl je in de regen loopt? Of per ongeluk een paar druppels koffie op je telefoon laten vallen? Geen probleem. De iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn namelijk waterbestendig. En voor de anti-Assepoesters onder ons: de nieuwe toestellen zijn ook nog stofvrij.

iOS11
iOS is het besturingssysteem van iPhone. Dit is de software die na het opstarten van je telefoon geladen wordt en vervolgens alles aanstuurt. Apple updatet deze software regelmatig zodat je telefoon lekker snel blijft werken. Ook worden er bij elke update nieuwe functies geïntroduceerd. De iPhone X draait op iOS 11. Apple heeft onder andere aanpassingen doorgevoerd in de App Store, Siri en het bedieningspaneel. Op deze pagina vind je meer info over iOS 11.

http://voda.fo/ne/skcfs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Energieboy,

Leuk om te lezen dat je ook zo enthousiast bent!

Volgens mij kun je tijdens het draadloos opladen ook je toestel gebruiken. Dit zou anders een groot gemis zijn. Wat betreft de Touch ID; het is echt een groot gemak dus ik hoop dat deze op een of andere manier blijft..

Als het goed is dan weten we volgende week meer 😄 en uiteraard gaan we het toestel ook bij Vodafone verkopen!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kijk ook uit naar de Nieuwe iPhone (waarschijnlijk heet die straks 8). Draadloos opladen lijkt me ook super handig, maar weer niet als je tijdens het opladen ook gelijk je telefoon wil gebruiken. Wil zelf nog wel eens laden en gelijk een spelletje spelen of zo 😄

Wel super cool dat er straks helemaal geen knop op het scherm zit. Maar wat gaan ze doen met de Touch-ID? Zal mij benieuwen of ze dit in het scherm hebben kunnen verwerken. Gezichtsherkenning heb ik het niet zo mee eigenlijk, al hoewel dat dan weer de toekomst is, dus zal er aan moeten wennen denk. Het blijft spannend en laten we hopen dat we over 2 weken meer weten. Volgens mij is dan toch wel ergens de aankondiging?

Gaat Vodafone deze ook verkopen?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Energieboy,

Leuk om te lezen dat je ook zo enthousiast bent!

Volgens mij kun je tijdens het draadloos opladen ook je toestel gebruiken. Dit zou anders een groot gemis zijn. Wat betreft de Touch ID; het is echt een groot gemak dus ik hoop dat deze op een of andere manier blijft..

Als het goed is dan weten we volgende week meer 😄 en uiteraard gaan we het toestel ook bij Vodafone verkopen!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kate
Heb je je nieuwe iPhone inmiddels in handen? 😄

Is het beter dan verwacht? Ik ben wel nieuwsgierig naar de glazen achterkant, dus als je een foto hebt zie ik hem graag 😄
avklinken

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja, ik ook.. maarja.. ik heb de iphone ondanks de pre-order die ik direct op de eerste dag om 10 uur s'ochtends geplaatst heb bij jullie nog steeds niet. Er is ook geen enkele communicatie van jullie kant.. dus .. kate? vertel even..
Kate

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
jazeker, sinds de release dag. Is een erg fijn, snel, toestel, vind de gold blush kleur erg mooi.
De achterkant fotograferen is niet heel makkelijk, maar heb het geprobeerd ????

https://imgur.com/a/Rc2X0
Anonymous
Niet van toepassing
Ziet er goed uit Kate
Heb je geen last van de uitstekende camera?

Dit had ik bij mijn vorige telefoon ook en vond ik persoonlijk iets minder.
Kate

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nee helemaal niet, telefoon zit altijd in een hoesje. Dus dan is de camera prima beschermd.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat scheelt inderdaad 😉
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ziet er mooi uit Kate! Nu nog even wachten op de iPhone X 😉
LisavZ

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abonnement verlengd en heb de X inmiddels een paar dagen binnen.
Maar nu wilde ik in My Vodafone een nieuw toestel bij een bestaande verzekering aanmelden, alleen bij het selectievakje van het model gaan de opties niet verder dan de iPhone 7 Plus.
Wat is daar de reden van, is het niet mogelijk om de X te verzekeren? :S

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
LisavZ, vreemd genoeg hebben we nog niet gereageerd op je bericht. Was het nog gelukt om de verzekering te activeren? Sorry voor de late reactie!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic