Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De Nieuwe iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iedereen!


Zoals jullie wellicht al hebben meegekregen heeft Apple de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aangekondigd! Via dit topic willen we jullie alvast kennis laten maken met deze toestellen en jullie voorzien van informatie/updates.
Hier kunnen jullie alle opties en mogelijkheden bespreken. Meer informatie over het bestellen en leveren kun je vinden in dit topic.

Om een e-mail te ontvangen en op de hoogte te blijven van updates in dit topic, klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.



Schermformaat en resolutie
Wat als eerste opvalt is het formaat van beide iPhones. De iPhone 6 heeft een 4,7-inch-display en de iPhone 6 Plus zelfs een 5,5-inch-scherm. Op onderstaande afbeelding kun je duidelijk de verschillen zien tussen beide toestellen en zie je ook een vergelijking met de iPhone 5 die een 4-inch scherm heeft.

Daarnaast hebben beide toestellen een nieuw, nog scherper scherm gekregen dat door Apple Retina HD-scherm wordt genoemd. De iPhone 6 heeft een resolutie van 1334 bij 750 pixels, terwijl de iPhone 6 Plus een Full HD-resolutie heeft van 1920 bij 1080 pixels. Beide nieuwe iPhones zijn dunner dan de iPhone 5s. De iPhone 6 is 6,8 millimeter dik en de iPhone 6 Plus is ietsje dikker met 7,1 millimeter. Ter vergelijking: de iPhone 5s was 7,6 millimeter dik.



Verbeterde camera
Beide iPhone 6-modellen hebben een 8-megapixelcamera, zoals ook aanwezig is in de iPhone 5s. Echter zit er ditmaal een nieuwe iSight-sensor in. Dankzij deze nieuwe sensor kan de iPhone 6 twee keer zo snel scherpstellen op een onderwerp. Gezichten en geknipper van ogen worden door de iPhone 6 sneller gedetecteerd. Panoramafoto’s op de iPhone 6 hebben een hogere resolutie van 43 megapixel.



Kleuren en opslag
Net zoals de iPhone 5 komen de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus in de kleuren goud, zilver en grijs/zwart. De opslagcapaciteit is door Apple uitgebreid. Je kunt nu kiezen uit 16 GB, 64 GB en 128 GB.

iOS 8
Naast het uitbrengen van o.a. twee nieuwe iPhone modellen heeft Apple ook een nieuwe software uitgebracht: iOS 8. Deze nieuwe software wordt standaard meegeleverd op de iPhone 6 en iPhone 6 Plus en is o.a. vanwege de grotere afmetingen van de nieuwe modellen geoptimaliseerd met nieuwe functies. iOS 8 wordt vanaf 17 september uitgebracht.



Ik hoor graag van jullie wat jullie van de nieuwe iPhones vinden en welke functie jullie het handigst vinden. Ga jij voor de nieuwe iPhone? Zo ja, welke versie?

Zie voor meer informatie en specificaties de Apple website.

Wil je automatisch op de hoogte blijven en als een van de eerste je bestelling plaatsen bij Vodafone? Registreer je dan nu via deze pagina.
38 Reacties 38
bp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Do om 23.20 iphone 6 64 g besteld , vanochtend om 6.00 geleverd gekregen inclusief een ontbijtmand.
Mooi gebaar , daarom al dikke 20 jaar bij tevreden klant bij vodafone.
Eerst ff backup van oude fone gemaakt op pc .nieuwe 6 op pc aangesloten en backup terugzetten.werkte echt super.meteen ff nieuwe updat 8.02 erop.
Toestel is lekker snel en vond in eerste instantie wel wat groot. Maar echt stuk lichter als de 5 en ligt toch wel erg goed in de hand. Het scherm is prachtig en super helder. 4 g ook erg snel. Batterij wel weer erg snel leeg,had gehoopt dat ze dit wat beter voor elkaar hadden. Al met al toch weer dik tevreden .paar nieuwe dingen nog even testen.

ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb niet de grootste handen, maar vind hem lekker in de hand liggen. Te bedienen ook met één hand.
Verder is het een Iphone. Backup terug zetten en het werkt gewoon weer!!!
Keurig op tijd ook geleverd
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Weet iemand of de wireless charing pad van mijn vorige Lumia 920 ook zal werken op de Iphone6?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Johnbob,

Wat is het merk en modelnummer van jouw Charge Pad?
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
http://www.microsoft.com/en/mobile/accessory/dt-900/#ProductSpecsWidget

Ik kan even niet bij mijn eigen lader kijken, maar dit is de lader die ik bedoel. 😉
Martyna

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal!!
Vraag hebben jullie al problemen gehad met
iPhone 6?
Ik hoor hier en daar toestel buigt of andere problemen,
zo ja als je hem verzekerd gaat en je gaat er mee terug word het dan goed opgelost?
wil er ook graag een en ik verzeker mijn toestel altijd maar wil wel zker van m'n zaak zijn indd goed opgelost word.
mvrg Martyna
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Johnbob,

Ik heb de specificaties van de iPhone 6 bekeken, er wordt hierin echter niet gesproken over draadloos opladen. Er wordt alleen gesproken over opladen via USB met een computer of power adapter.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Martyna schreef:
Hallo allemaal!!
Vraag hebben jullie al problemen gehad met
iPhone 6?
Ik hoor hier en daar toestel buigt of andere problemen,
zo ja als je hem verzekerd gaat en je gaat er mee terug word het dan goed opgelost?
wil er ook graag een en ik verzeker mijn toestel altijd maar wil wel zker van m'n zaak zijn indd goed opgelost word.
mvrg Martyna
@Martyna

Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Hier kunnen ze vast wel antwoord geven op je vragen!
ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Tsja, er is geen telefoon die bij de introductie zoveel commotie veroorzaakt en daardoor erg in de spotlight staat.
je zal hem misschien wel, met kracht kunnen buigen en nee hij kan er ook niet tegen als je er met een auto overheen rijdt. Ik vindt dit soort berichten dus een beetje onzin. Ik heb hem keurig op de dag van introductie mogen ontvangen en vindt het een fijn toestel. Ik kan hem met één hand bedienen en omdat ie groter is er beter mijn berichten op lezen. Verder is het " gewoon" weer een Iphone die doet wat ie moet doen. Ik heb het idee dat het baterij gebruik gunstiger is, maar dat kan natuurlijk ook door IOS8 komen. Ik ben er nog niet uit of ie nu zoveel beter is dan de 5S die ik hiervoor had en waar mijn ega nu erg blij mee is.
Ik schaf altijd, tegelijk met het bestellen van de Phone en deugdelijke hoes aan die voldoende bescherming bied
Martyna

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
bedankt voor de reactie,
mag best wel minder bij de hand,
snap ook wel als met een auto er over heen rijd telefoon niet heel blijft!
ik heb altijd hoes om m'n telefoon.
maar er zijn wel degelijk klachten dat iPhone 6 buigt als hij warm word, en logisch als je hem hard ombuigt hij natuurlijk krom word.
heb in een andere vraag aan je?
wat vind je verschil tussen de iPhone 6 ende 5s
bedoel ik mee
zit er verschil tussen snelheid van toestel of camera
meerder functie die 5s niet heeft,
Ik twijfel de tussen 5s en 6,
ik vind de abbo van iPhone 6 erg duur!
mvrg Martyna
ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Eerlijk?? ik vind het verschil miniem. Het grootste voordeel is het scherm en de camera schijnt ook iets beter te zijn. Er is wel een vergelijking te vinden tussen de 5s en de 6. En... het was niet bijdehand bedoeld maar wat ik bedoel te zeggen is dat zulke zaken altijd breed uitgelicht worden omdat het om apple gaat. Hoge bomen vangen veel wind.
kijk hier even voor een wat meer vergelijking revieuw http://www.iphoned.nl/iphone-6/review/
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb de iPhone 6 Plus nu inmiddels en ben onder de indruk als oud-Androiduser! Alleen weet iemand een case voor dit apparaat wat stevig genoeg is om het ook in je broekzak te dragen zonder dat het prachtige design wordt aangetast? Heb al wel wat gegoogled en zag bijvoorbeeld deze .. Geen idee of deze nu dat zou kunnen voorkomen, maar misschien heeft iemand anders een idee?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
@JeeWeetje Ik heb zo'n hoes gekocht voor mijn 6 Plus in de Vodafone winkel (in Vodafone eigen verpakking) voor € 12,90.
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
En hoe bevalt die hoes? Is ie een beetje bestand tegen het meebuigen?
ben55

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb de Iphone 6 nu vanaf 26-9 in gebruik (besteld de 19e en keurig de 26e afgeleverd..), maar mij valt op dat hij met WiFi zo vreselijk traag is. Als ik hem op 4G gebruik, gaat het sneller. Overigens heb ik binnenshuis 3G, geen 4G.
Hebben anderen ook deze ervaring en is er iets aan te doen?



Kos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik kom er bij 1201 (zonder wacht of tijdmelder, dat kan toch echt niet meer vandaag de dag?!) al een paar dagen niet door dus probeer ik het zo.

Heb mijn nieuwe Iphone 6 ontvangen. Zou 16 GB moeten zijn maar geeft aan dat er 12,1 GB beschikbaar is.
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit want dat wijkt wel erg af van de 16 GB (die eigenlijk al te weinig was maar had verkeerde optie aangetikt en wijzigen kon niet zonder annuleren en opnieuw achterin de rij aansluiten).

Zie uit naar jullie spoedige reactie!

groet,
Kos

rubinjoh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Kos,

Volgens mij komt dit doordat IOS van Apple ook de benodigde data in gebruik neemt.

jjoosstt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Kos,
Het besturingssysteem iOS heeft ook ruimte nodig net als de standaard geinstalleerde apps. Daardoor zul je nooit de 16GB volledig zelf kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Joost Lammers
telefoon-tabel.nl
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic