Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Ervaringen & Discussie] De Nieuwe iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iedereen!


Zoals jullie wellicht al hebben meegekregen heeft Apple de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aangekondigd! Via dit topic willen we jullie alvast kennis laten maken met deze toestellen en jullie voorzien van informatie/updates.
Hier kunnen jullie alle opties en mogelijkheden bespreken. Meer informatie over het bestellen en leveren kun je vinden in dit topic.

Om een e-mail te ontvangen en op de hoogte te blijven van updates in dit topic, klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.



Schermformaat en resolutie
Wat als eerste opvalt is het formaat van beide iPhones. De iPhone 6 heeft een 4,7-inch-display en de iPhone 6 Plus zelfs een 5,5-inch-scherm. Op onderstaande afbeelding kun je duidelijk de verschillen zien tussen beide toestellen en zie je ook een vergelijking met de iPhone 5 die een 4-inch scherm heeft.

Daarnaast hebben beide toestellen een nieuw, nog scherper scherm gekregen dat door Apple Retina HD-scherm wordt genoemd. De iPhone 6 heeft een resolutie van 1334 bij 750 pixels, terwijl de iPhone 6 Plus een Full HD-resolutie heeft van 1920 bij 1080 pixels. Beide nieuwe iPhones zijn dunner dan de iPhone 5s. De iPhone 6 is 6,8 millimeter dik en de iPhone 6 Plus is ietsje dikker met 7,1 millimeter. Ter vergelijking: de iPhone 5s was 7,6 millimeter dik.



Verbeterde camera
Beide iPhone 6-modellen hebben een 8-megapixelcamera, zoals ook aanwezig is in de iPhone 5s. Echter zit er ditmaal een nieuwe iSight-sensor in. Dankzij deze nieuwe sensor kan de iPhone 6 twee keer zo snel scherpstellen op een onderwerp. Gezichten en geknipper van ogen worden door de iPhone 6 sneller gedetecteerd. Panoramafoto’s op de iPhone 6 hebben een hogere resolutie van 43 megapixel.



Kleuren en opslag
Net zoals de iPhone 5 komen de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus in de kleuren goud, zilver en grijs/zwart. De opslagcapaciteit is door Apple uitgebreid. Je kunt nu kiezen uit 16 GB, 64 GB en 128 GB.

iOS 8
Naast het uitbrengen van o.a. twee nieuwe iPhone modellen heeft Apple ook een nieuwe software uitgebracht: iOS 8. Deze nieuwe software wordt standaard meegeleverd op de iPhone 6 en iPhone 6 Plus en is o.a. vanwege de grotere afmetingen van de nieuwe modellen geoptimaliseerd met nieuwe functies. iOS 8 wordt vanaf 17 september uitgebracht.



Ik hoor graag van jullie wat jullie van de nieuwe iPhones vinden en welke functie jullie het handigst vinden. Ga jij voor de nieuwe iPhone? Zo ja, welke versie?

Zie voor meer informatie en specificaties de Apple website.

Wil je automatisch op de hoogte blijven en als een van de eerste je bestelling plaatsen bij Vodafone? Registreer je dan nu via deze pagina.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ben benieuwd! Hoe ligt die in de hand? Nog een beetje te doen met '1 hand'?

Bekijk in context

38 Reacties 38
NielsG60

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraagje,

Ik kan op dit moment al mijn abbo verlengen, en was benieuwd of het al mogelijk is dit te doen, en dan de Iphone 6 te reserveren. En deze dus zodra die leverbaar is geleverd wordt?
Landiej

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van mij exact dezelfde vraag!
KevinKrill

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Komt er ook weer een speciale link naar de friends & family webshop net zoals bij de 5S?

om het toestel te kunnen pre-orderen?
alfamale

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik sluit mij aan bij alle vragen hierboven.
chantie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kan mijn abonnement verlengen vanaf 24 september en ben net in de vodafone winkel geweest en hun hebben een per - order voor mij gemaakt. Dus op jullie vragen ja je kan al een pre order plaatsen in ieder geval wel in de winkel????
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dit begint een "negatieve" standaard te worden bij de release, geen preorder mogelijkheid of info betreffende de levering of garantie voor levering op de releasedag. Vervolgens kun je 6 weken na release je toestel ontvangen. Ik ben erg tevreden over de diensten van Vodafone maar verlengen met toestel doe ik niet via de website of telefoon.
barba

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
GM,

De nieuwe Iphone 6 ziet er echt top uit.

Vraagje:
Op de site kan je op 19 sept 0.01 uur je iphone reserveren. Wat nu als je je abo wilt aanpassen en een 6 en 6 plus wilt hebben? Kan dat.

Bij de vorige keer werd ik gewoon door de klantenservice gebeld of ik een iphone 5 wilde hebben incl alle andere opties( abo/verzekering etc). Jammer dat ze dit nu niet doen.

Ik lees ook dat je het kan pre-orderen bij een vodafone zaak. Wat is nu wijsheid als ik ze op de 26e wil hebben?

Hoor graag wat te doen
seantjuh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Serkan,

Waarom heeft Vodafone haar prijzen nog niet bekend gemaakt? Het is fijner om vooraf te weten welk abonnement bij je past en welke kosten daar aan verbonden zijn. Dan hoef je dit niet om 00:01 nog uit te zoeken...De prijzen zijn al wel te vinden via wederverkopers wat eigenlijk nog niet eens kan zolang jullie nog geen prijzen opgegeven hebben... Jullie kunnen wat dat betreft alleen maar goedkoper zijn..

Groet,

Jean-Michel Veerman


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi allemaal,

Om een aantal vragen te beantwoorden:


  • Wanneer je je abonnement al kunt verlengen kun je pas kiezen voor de iPhone 6 zodra deze bestelbaar is via onze website.
  • Het is momenteel niet bekend of er een speciale link komt voor de Friends & Family pagina.
  • Je kunt per nummer maximaal één telefoon bestellen. Wanneer je meer nummers hebt waarmee je mag verlengen dan kun je uiteraard wel het ene nummer verlengen met de iPhone 6 en het andere nummer met de iPhone 6 Plus. Dit zijn twee aparte bestellingen/verlengingen.
  • Op dit moment zijn de prijzen inderdaad nog niet bekend.
vdlindenmark

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net als vele hierboven kan ik mijn abbonement al verlengen.
Is het mogelijk om deze online te bestellen en 26 september op te halen in de winkel? Of komt dit op hetzelfde neer als dat ik hem 26 september ophaal in de winkel? Dit inverband met de wachttijden etc.
Gezien mijn planning zou ik hem, net als vele anderen natuurlijk, op 26 september in ontvangst nemen.
Welke van de zoveel mogelijkheden om te verlengen is dan voor mij de beste?

Worden de prijzen voor 19 september bekend? Of exact om 0.01 pas?
alfamale

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ook ik ben 2 jaar geleden telefonisch benaderd voor een renewal icm de (toen net nieuwe) iPhone 5. Was toen erg enthousiast over deze service.

Een herhaling hiervan zou zeker op prijs gesteld worden.
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

  • Wanneer je je abonnement al kunt verlengen kun je pas kiezen voor de iPhone 6 zodra deze bestelbaar is via onze website.
Dit betekend dus dat het niet mogelijk is om op 19 september 00:01 mijn abbonoment te verlengen i.c.m. de iPhone 6 maar pas de 26e ? dit zou wel heel raar zijn
Edwizzle

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@pinda

Er staat:


  • Wanneer je je abonnement al kunt verlengen kun je pas kiezen voor de iPhone 6 zodra deze bestelbaar is via onze website.
In een eerder bericht stond:
* 19 september 00:01uur: nieuwe iPhones bestelbaar op Vodafone.nl

Dus ik neem aan dat je dan ook al kan verlengen en dat je niet hoeft te wachten tot de 26e. 😄
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @NielsG60 @Landiej @KevinKrill @alfamale @seantjuh @vdlindenmark
Waarschijnlijk hadden jullie het al gezien maar ik wil jullie toch nog even wijzen op dit topic.

  • Vanaf vannacht is het inderdaad mogelijk om je abonnement te verlengen of een nieuw contract af te sluiten.
  • De levering staat gepland voor een weekje later.
  • Het is niet mogelijk om telefonisch te bestellen en je telefoon in de winkel af te halen.
  • Je kunt je abonnement verlengen als je einddatum binnen 4 maanden ligt.
  • Vannacht zullen we onze website updaten en zullen ook de prijzen bekend worden gemaakt.
Kortom alle hens aan dek vanavond. Zal wel erg erg druk worden dus heb beetje geduld en wees lief voor de collega's aan de telefoon Hart
Laten jullie nog even weten hoe het is gegaan?

Groetjes, Per

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@GiovanniG

Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen met je nieuwe iPhone ;-). Hoor het graag!
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Zojuist ontvangen Serkan, eerste indruk: WOW!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
 Nice! Is het wachten toch beloond :-))
 

Ik ben wel erg benieuwd naar het scherm. Merk je veel verschil ten opzichte van het voorgaande modellen?
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja zie je gelijk en voelt veel groter, alleen jammer dat niet alle apps al zijn bijgewerkt. Ben blij dat ik niet de plus heb genomen, vind deze groot zat.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik ben benieuwd! Hoe ligt die in de hand? Nog een beetje te doen met '1 hand'?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic