max-vodafone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Erg hoge rekening

Hallo,
 
Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb gebruik gemaakt van de Internet Op Reis Blox.
 
Voordat ik op vakantie ging heb ik een Blox aangeschaft, erg tevreden. De eerste gehele week mail gecheckt en af en toe Facebook updaten.
Aan het einde van de eerste week kreeg ik een sms van Vodafone dat ik op 80% van mijn bundel zat, erg netjes. Dit had ik dan ook aangevinkt bij MyVodafone.
Heb toen in Frankrijk nogmaals een Internet Op Reis Blox aangeschaft voor de tweede week, alleen heb ik gedurende de periode van een week geen sms teruggekregen of ik over mijn tegoed heen was ja of nee. Pas 3 augustus ontving ik een andere sms dat mijn Internet Op Reis Blox was afgelopen.
 
Omdat ik geen notie had van het steeds slinken van mijn tegoed bleef ik het internet gebruiken, totdat ik vorige week de rekening gepresenteerd kreeg. Dit was buiten mijn bundel 422 euro VodafoneLive dataroaming.
 
Toen ik nogmaals keek op bepaalde voorwaarden, kwam ik er later achter dat je sms naar 5000 moest sturen voor datalimiet. Erg krom dat je dat niet vermeldt krijgt mocht je naar het buitenland gaan.
Ondanks deze regeling trof ik een Vodafone publicatie(http://www.vodafone.nl/Vodafone/pdf/Zakelijk/Disclaimer%20EU%20datalimiet.pdf) van vorig jaar waarin nieuwe voorwaardes stonden. De belangrijkste luidt: Per 1 juli 2010 is de €50 datalimiet standaard aangezet voor Vodafone klanten
 
Er staat duidelijk dat dit standaard aan staat mocht je buiten je bundel gaan, ik ben er ruimschoots buiten gegaan en heb geen dergelijke sms ontvangen van Vodafone.
Ik ben daarom ook niet bereid om deze astronomische rekening te betalen.
 
Ik zou graag antwoord willen krijgen van een Vodafone medewerker, die mij eens goed uitlegt wat er precies aan de hand is. Want zeg nou zelf, moet iedere klant om de dag kijken wat het nieuwe beleid is van Vodafone? Stuur op zijn minst een brief/e-mail om je klanten op de hoogte te houden.
 
Graag een reactie.
6 Reacties 6
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Voor al die bundels geldt dat de buitenlandlimiet wordt uitgezet, datalimiet buitenland ging ook altijd al via sms-nummer 5000 geloof ik. Dat staat ook bij de BloX-voorwaarden (versie 31 januari 2011).
Kun je misschien aangeven om welke bundel het precies gaat? Is dat de 5 MB of 25 MB BloX, of heb je het over de dagbundel?
 
Verder denk ik dat je beter contact op kunt nemen met de klantenservice hierover omdat mensen op het forum hier maar beperkt hulp kunnen bieden (is bovendien ook je klantnr. etc. voor nodig wat je beter niet in een publiek forum kunt plaatsen).
max-vodafone
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RuudNL,
 
Ik had 2 maal een 25MB BloX aangeschaft. Zelf begrijp ik niet dat ondanks een bundel aangeschaft is het buitenlandlimiet eraf word gehaald.
Je wordt hier ook niet over geinformeerd wanneer je de bundel hebt afgesloten, dat is mijn grootste probleem. Je moet het maar allemaal weten.
Wanneer het om €50 over je tegoed is kan ik ermee leven, maar €425 is anders.
 
Graag een reactie
 
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Raar dat je de 1e keer wel een waarschuwing kreeg vooral, maar dan moet je trouwens wel 200+ MB buiten de bundel hebben gebruikt. Volgende keer toch maar de dagbundel aanzetten misschien?
 
Verder zou ik de klantenservice erover bellen, wellicht passen zij coulance toe in jouw geval (immers, met bijv. dagbundels had het je een stuk minder gekost), maar volgens mij staan ze in hun recht omdat je geacht wordt de voorwaarden te kennen, en daarin staat dat de limiet wordt uitgezet.
 
Reden dat de daglimiet wordt uitgezet is trouwens dat de kosten bij bundels pas tijdens het facturatieproces worden uitgerekend dus dat het niet duidelijk is wanneer je de 59,50 euro bereikt. Heb je nooit een sms ontvangen dat je datalimiet is gewijzigd trouwens?
westerngirl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het zelfde probleem ik kreeg pas geleden een rekening van vodafone van €600,- van buiten me bundel bellen in het buitenland en internetten en sms diensten  ik heb een iphone 1000 abbenoment en zit altijd rond de €250 in de maand met me tel rekening heb je zo'n hoog abbenoment e n zeggen ze in de winkel dat je er je abbenoment dan veel lagere kosten eerst had ik een lager abbenoment en zat ik rond de €300 en nu heb ik een hoger abbenoment en ben ik meestal nog meer kwijt hoe kan dat nou ik snap er geen klote van wat vlt nou binnen je bundel bellen????? ik vind het schandalig dat ik naast me rekening van augustus/september/oktober bijna alle 3de maanden rond €300 telrekening had nog ff een rekening van €600,- krijg je moet goedkoper uit zijn maar ben het gewoon niet hoe kan dat nou ik heb een iphone 4 wanneer komt er een app van vodafone waar mee je je limiet an bekijken wanneer bel je binnen je bundel en waarneer buiten je bundel ik ben echt super kwaad heb al zo'n hoog abbenoment en dan gewoon nog een super hoge rekening terwijl ik helemaal niet veel belt ik heb ook nog eens onbeperkt internet erbij nou merk er weinig van 
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Erm,
 
Nadat ik door de wazige brij heen heb proberen te lezen...... kan ik je het volgende melden.
Ik denk niet dat iemand je verder kan helpen gezien het jouw factuur betreft, dit is heel persoonlijk ( correct me if i'm wrong)
 
Ik kan niet beoordelen wat binnen of buiten je bundel valt, maar neem contact op met de jongens van de Smartphone Crew, die kunnen je vast wel helpen.
 
 
 
 
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey Max,
 
sorry dat ik je met je eigen zoekwerk om de oren ga slaan.
maar dat heb ik nu ook ff gedaan.
 
Voorwaarden Blox
 
kijk ff op pagina 2, daar staan de voorwaarden van de internet op reis blox waar je het over hebt.
daar staat ook in dat die limiet die je standaard hebt wordt uitgezet als je deze blox aansluit.
 
maar ik moet je in een ding wel gelijk geven.
vodafone mag best zijn klanten van te voren informeren dat dit soort wijzigingen hebben plaatsgevonden
 
grt,
 
Thorgar
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic