Hallo,
Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb gebruik gemaakt van de Internet Op Reis Blox.
Voordat ik op vakantie ging heb ik een Blox aangeschaft, erg tevreden. De eerste gehele week mail gecheckt en af en toe Facebook updaten.
Aan het einde van de eerste week kreeg ik een sms van Vodafone dat ik op 80% van mijn bundel zat, erg netjes. Dit had ik dan ook aangevinkt bij MyVodafone.
Heb toen in Frankrijk nogmaals een Internet Op Reis Blox aangeschaft voor de tweede week, alleen heb ik gedurende de periode van een week geen sms teruggekregen of ik over mijn tegoed heen was ja of nee. Pas 3 augustus ontving ik een andere sms dat mijn Internet Op Reis Blox was afgelopen.
Omdat ik geen notie had van het steeds slinken van mijn tegoed bleef ik het internet gebruiken, totdat ik vorige week de rekening gepresenteerd kreeg. Dit was buiten mijn bundel 422 euro VodafoneLive dataroaming.
Toen ik nogmaals keek op bepaalde voorwaarden, kwam ik er later achter dat je sms naar 5000 moest sturen voor datalimiet. Erg krom dat je dat niet vermeldt krijgt mocht je naar het buitenland gaan.
Ondanks deze regeling trof ik een Vodafone publicatie(http://www.vodafone.nl/Vodafone/pdf/Zakelijk/Disclaimer%20EU%20datalimiet.pdf) van vorig jaar waarin nieuwe voorwaardes stonden. De belangrijkste luidt: Per 1 juli 2010 is de €50 datalimiet standaard aangezet voor Vodafone klanten
Er staat duidelijk dat dit standaard aan staat mocht je buiten je bundel gaan, ik ben er ruimschoots buiten gegaan en heb geen dergelijke sms ontvangen van Vodafone.
Ik ben daarom ook niet bereid om deze astronomische rekening te betalen.
Ik zou graag antwoord willen krijgen van een Vodafone medewerker, die mij eens goed uitlegt wat er precies aan de hand is. Want zeg nou zelf, moet iedere klant om de dag kijken wat het nieuwe beleid is van Vodafone? Stuur op zijn minst een brief/e-mail om je klanten op de hoogte te houden.
Graag een reactie.