Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Erg Slecht bereik in huis en rondom

Mijn bereik is super slecht zowel in huis als rondom mijn huis, werk en in sommige andere steden.

Nu is mijn abo net een paar dagen oud. 11-4-2013.

Ik heb al paar keer gebeld over mijn probleem en heb al een formulier in gevult en zelfs al een mail gestuurd.

Mensen aan de telefoon vertellen mij meneer we kunnen niks voor u doen.
antwoord op me email nooit gehad
antwoord op me formulier is afgewezen.

Dus ik beteel 780 voor een heel jaar om slecht bereik te hebben.
Dit houd dus in dat ik een heel jaar buiten mag staan als ik word gebeld, aangezien mijn bereik vaak wegvalt.
Even leuk op internet kijken in huis, word hem ook niet aangezien alles langzaam gaat.

Dit heb ik allemaal sinds ik ben overgestapt van Hi naar Vodafone.
Bij hi had ik super bereik, natuurlijk af en toe zijn momenten.

Na al dat bellen dat ze mij niet kunnen vertellen wat de het juiste bereik is in mijn regio aangezien er nog geen testen waren gedaan. maar wel in een brief kunnen laten weten dat mijn bereik in mijn gebied goed is.
Erg knap en tegenstrijdig.

Ik blijf elke week bellen tot er een oplossing komt en blijf elke week een retourformulier invullen tot er een oplossing komt.

Want dit is schandalig hoe hier met mij als klant word omgegaan.

U heeft een abo van ons dus dikke vinger en zoek het zelf maar uit.
Geen korting en ook geen contract ontbinding.

Hoe maak je goeie mond op mond reclame

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Marshall schreef:
En nu en nu en nu 😛 wil zo graag geholpen worden hahahh
Wat wij met je kunnen testen via het forum hebben we gedaan. Als je graag je contract wilt laten ontbinden, daar kunnen we je via het forum niet bij helpen.
Maar ik begrijp dat je in zeer nauw contact met de klanteserice staat 😉
Dat zijn de collega's met wie je inhoudelijk zaken rond je contract kunt regelen, ik raad aan je vraag verder met hen af te handelen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Als het al 2 jaar duurt en dan opeens JE (U) snel verschil merkt.

Ik ben net nieuw bij vodafone en heb nu al 6 x gebeld over mijn bereik en het enige wat ik hoor is ja we kunnen niks voor u doen u zit net op het randtje van ons groene net werk.

Nou binnen heb ik 2 streepjes normaal netwerk en internetten hoo maar google openen duurt 1 a 2 min en dan maar hopen dat je de volgende pagina red.
bellen binnen lukt ook niet, aangezien mijn verbinding constant weg valt.
Maar jullie kunnen niks voor mij doen.
Maar ik ga wel 65 euro in de maand betalen, mag ik vragen waarom ik dan 65 euro betaal als u niet leverd wat ik hoor te krijgen.
zelfs in kampen heb ik last van slecht bereik en om nou elke keer buiten te gaan staan om te bellen heeft in mijn ogen geen zin.

als me abo voorbij is ben ik ook echt weg bij jullie.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hallo Marshall,

Welkom op on Vodafone Forum!

Heb je de klachten die je aangeeft op dezelfde postcode? Of in een ander gebied?
Ik zie dat je ook zelf een topic hebt geopend. Geef daarin ook even aan waar je precies problemen hebt.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Marshall,

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het spijtig om te lezen dat je dekking slecht is. Er zijn echter een aantal dingen die je zelf kan doen:


  • Een andere sim in jouw telefoon
  • Jouw simkaart in een andere telefoon
Dit word een zogenaamde kruistest genoemd. Op deze manier kom je erachter dat het iig niet aan je telefoon of simkaart ligt.

Ook vind het Vodafone het fijn als je postcodes geeft. Geef ze wat waarmee hun ook weer verder kunnen.

Succes!



DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Marshall,

Vervelend om te lezen van je dekking. Maar zoals ik eerder ook al zei in het andere Topic waar je reageerde, geef Vodafone zo veel mogelijk postcodes, simkaarten en telefoons waar je problemen mee hebt.

Als jij kan aantonen dat het met meerdere simkaarten en meerdere toestellen op meerdere postcodes prut is, lijkt me dat Vodafone hier echt wel gedegen mee omgaat.

Trouwens, je vangt meer bijen met honing dan met azijn 😉


EDIT MODERATOR: Berichten vanaf hier samengevoegd uit eerder aangemaakt topic.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
8253 LZ

Heb net een nieuwe sim en ga vrijdag weer een nieuwe halen
heb al een samsug s3 mini geprobeerd die ik kreeg bij me abo en een s3 van me vriendin en ik gebruik me oude iphone weer en die geeft het beste van alles.

maar in mijn gebied hebben veel mensen klachten over jullie bereik.
Me zwager heeft ook vodafone en die heeft ook slecht bereik al sinds hij hier woont en hij heeft al 2 jaar problemen en hij mag nu veranderen van provider maar wacht op een leuke telefoon.

dus ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou moeten doen ?
Kan vodafone niet een 3g systeem leveren in huis als ik alles heb geprobeerd op hun kosten aangezien hun niet leveren waar ik wel voor betaal
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
ja snap je punt.

Maar er is altijd wel wat te doen.

heb dit al eerder meegemaakt en dan ben ik 10 simkaarten verder en heb ik me sim in 10 telefoons gedouwd en dan als nog krijg ik te horen mr we kunnen niks voor u betekenen.

terwijl ik al paar keer aan de telefoon ben geweest en mij duidelijk word verteld dat ik op het randtje zit van jullie groene bereik en het gele breik en het gesprek was toen al iets van 3 a 4 x onderbroken want me verbinding valt weg.

Dus ik kan wel weer alles gaan doen en proberen en allemaal toestellen en sims in al me telefoons douwen maar bij deze lost het geen bal op. 
heb wel gemerkt dat als ik een andere sim van een andere provider in me telefoon doe dat alles goed werkt.
Maar ja dat is helaas niet mij abo.

en elke x blijven bellen kost 45 cent en ja wat is 45 cent nou.
Nou als je net je mobieltje hebt en al iets van 6 x hebt moeten bellen is dat al gauw bijna 3 euro wat in mijn ogen beetje bizar is aangezien een klantenservice gratis hoort te zijn. ben je klant betaal je ook nog eens kosten om geholpen te worden door jullie problemen.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
en bedoel het niet boos naar u hoor.

Maar ben het gezeik gewoon zat er is altijd wel wat en elke keer die verkoop praatjes ja meneer u heeft top verbinding daar. 😞

dus ik haal nog even een sim vrijdag en als dat hem niet word weet ik het ook niet meer.

Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
ikheb even rond gelezen en er zijn aardig wat mensen in dronten die er last van hebben en die ook allemaal dingen hebben gedaan die uw personeel door geven.

Dit geeft mij een beetje een rot gevoel dat er blijkbaar toch iets niet klopt en dat ik straks vast zit aan een abo met ja NIKS. 😞
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Marshall,

ik heb je berichten even samengevoegd voor het overzicht. Op de locatie 8253 LZ is de 3G-dekking redelijk, de 2G-dekking is beter. Heb je het netwerk via 2G al getest? Een nieuwe sim is daarnaast verstandig, om uit te sluiten dat het aan de specifieke sim ligt die jij nu hebt.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ik zit altijd op 2g aangezien ik 3 G amper haal en moet zelfs blij zijn als ik bereik heb.

En ga vandaag een nieuwe sim halen ben vrij vandaag. Maar weet nu al dat het daar niet aan ligt deze sim is net nieuw en heb alle dingen al gedaan alleen die sim niet. Maar als jullie nou eens alle vodafone gebruiker in 1 groep zetten met een piep verbinding komen jullie er toch wel een keer a hier dat er hier in deze regio erg slecht bereik is of zijn jullie nou echt niet zo snugger ? Ik zit met 4 mensen in huis 2 er van vodafone en die hebben k.u.t bereik. Buur man k u t bereik ik zie meldingen hier van onze postcode en omgeving Dronten kut bereik, geen internet geen dit geen dat. Sorry maar even sim veranderen. Wat ik al elke x duidelijk maak is dat jullie plaatjes van jullie bereik jullie geen bal verteld we zitten op het randje van jullie bereik en 9 van de 10 x staat de wind de verkeerde kant op. Dus nog minder bereik. Kijk mijn nummer maar naar hoe vaak en hoe slecht bereik ik had en hoe vaak ik geen server heb zien staan op mijn iphone waar niks mis mee is. Dus wil heus wel een andere sim in me toestel douwen. Maar ik wil weddende het net zo bagger is als het nu is!
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Oke heb een nieuwe sim en me bereik is volgens me tel redelijk ) dit is midden in de stad. Hier heb 2 a 3 streepjes van de 5 en net zo bagger als normaal 😛 en nu

Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Marshall, goed dat je nu de simkaart als oorzaak hebt uitgesloten. Wil je als test ook nog even jouw nieuwe simkaart in een ander toestel testen? Dan hebben we ook jouw toestel als mogelijke storingsbron uitgesloten en kunnen we verder kijken naar de oorzaak.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Maar ik ben nu thuis en heb weer geen 3 G heb een rondje met 2 a 3 streepjes dat houd dus in dat ik gprs heb of zo en internetten gaat net zo snel als een bakje filterkoffie zetten 😛 ga even proberen
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Alstublieft heb net andere tel gedaan. 2 a 3 streepjes totaal geen internet alleen normale gprs of zo. En nu ?
KPN_is_BETER

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik had exact hetzelfde probleem! Echt bizar! Ook van Hi naar Vodafone. En het is niet dat ik in 1 of ander bergdorpje woon ofzo, gewoon in Amsterdam!! Ik heb bijna nooit 3G internet! Ik kan nauwelijks bellen met dat ding omdat het bereik zo slecht is. Ik baal enorm. Natuurlijk kunnen ze niks doen... Maar ik moet wel 50 euro maandelijks aftikken... bizar toch? Dit is gewoon crimineel gedrag als je het mij vraagt.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Ja ik weet het ook niet en heb al gevraagd of me contract ontbonden kon worden en dat mag niet want op hun schermpje staat dat alles tiekobello is. Naar aan de telefoon zeggen ze ja meneer u woond op het randje van ons bereik. Maar we kunnen niks doen voor u. Dus wens je veel sterkte. Veel klachten elke week paar x bellen en elke week een retourformulier op vodafone invullen tt ze gek worden 🙂
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
En nu en nu en nu 😛 wil zo graag geholpen worden hahahh
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Marshall schreef:
En nu en nu en nu 😛 wil zo graag geholpen worden hahahh
Wat wij met je kunnen testen via het forum hebben we gedaan. Als je graag je contract wilt laten ontbinden, daar kunnen we je via het forum niet bij helpen.
Maar ik begrijp dat je in zeer nauw contact met de klanteserice staat 😉
Dat zijn de collega's met wie je inhoudelijk zaken rond je contract kunt regelen, ik raad aan je vraag verder met hen af te handelen.
Marshall
topicstarter
Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Haha dank jullie wel mensen. Maar nu ben ik dus na 6 x klntsrvs bellen geen bal verder. Mails sturen ook niet en op de forum erover praten ook niet. Dus nu mag ik weer gaan bellen en zeiken. Want me rekening gewoon niet batalen levert ook alleen maar problemen op een rechtszaak beginnen is ook weer vergezocht ja tenzij het echt nie anders kan maar daar heb ok geen behoefte aan. Kan altijd nog een keer een balletje opgooien op Facebook of het nieuws.

Dank jullie wel voor jullie informatie en geduld
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic