Wouter87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Enorm slechte batterijduur Blackberry Bold 9900

Ik ben sinds september 2011 in het bezit van een Blackberry Bold 9900 met een Vodafone abonnement. De afgelopen weken merkte ik dat de batterij van mijn Blackberry steeds korter meegaat. Alle energie verbruikende zaken staan uit en ik bel er totaal niet mee de afgelopen tijd. Ik gebruik hem enkel voor email en tekstberichten. Ik heb vandaag om precies te zijn 10 berichten verstuurd. Verder heeft de telefoon de hele dag op standby gestaan. De batterij is slechts 14 uur meegegaan!!!!! Dit vind ik echt absurd kort aangezien ik de telefoon amper gebruik. Ik moet de telefoon gebruiken voor m'n werk, maar dit is gewoon waardeloos. De batterij gaat net aan een halve dag mee. Dit lijkt me niet ok! Wat is hier aan te doen? Mvg, Wouter
2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je accu wordt beschouwd als een gebruiksonderdeel en is dus onderheveig aan slijtage door gebruik.
 
Vanwege dat standpunt hanteren voor fabrikanten een garatnei-termijn van een half jaar voor een accu. Het is voor jou dus zaak om je accu zo snel mogelijk even ter controle aan te bieden, als hij inderdaad niet goed is zal hij dan onder garantie vervangen moeten worden.
 
De oorzaak is niet aan te geven, dat kan aan zoveel zaken liggen. Het kan inderdaad een accu-probleem zijn, het kan een toestel-probleem zijn, het kan veroorzaakt worden door omgevingsfactoren (denk hierbij aan het wonen tussen twee zendmasten in waardoor je toestel constant van mast wisselt en daardoor extra veel gebruik maakt van je accu).
 
Ik zou dus eerst uit willen sluiten of het inderdaad aan de accu ligt, alvorens je toestel aan te gaan bieden voor reparatie, maar daarvoor moet hij wel opgestuurd worden naar de reparatieservice, of je moet ergens in je omgeving een mogelijkheid hebben om de accu door te laten meten.
MereldeJong

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt ik heb het zelfde, het werd steeds slechter! Waarna die na enige tijd kapot ging. Ik heb inmiddels 2 batterijen gehad, en nog steeds het zelfde probleem. Wanneer je batterij kapot gaat ( binnen de garantie / of wanneer je een verzekering hebt) krijg je deze alsnog niet vergoed. Een batterij is een accesoires..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic