MsIdun

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Emigratie abonnement downgraden én behouden

Ik verhuis over een paar maanden naar de UK. In het najaar (toen de verhuizing nog niet speelde) heb ik abonnement verlengd. Ik wil mijn abonnement graag behouden omdat ik mijn nummer al 10+ jaar heb en nog regelmatig in NL zal zijn. Uiteraard sluit ik een ander abonnrment in de UK af. Is het mogelijk om mijn abonnement naar het laagst mogelijk bedrag om te zetten en zo mijn nummer te behouden?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3100Likes

Hoi @MsIdun 
Wat een spannende stap heb je genomen. Hoop dat je het naar je zin hebt in de UK. Je kan je abonnement afkopen, dit kan best duur zijn, als je nog een lange tijd moet.

Info op de site van Vodafone: 
Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dat kan, als je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt.

Geef in dit geval bij je opzegging door dat je je contract wilt afkopen. Daarna zou je dan je nummer over kunnen laten zetten naar een Prepaid Kaartje van Vodafone. Meer info over het omzetten, na opzeggen van je abonnement, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml



Maar je kan ook je abonnement verlagen. Wat misschien wel de beste optie is. Op de website van Vodafone staat: 

Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential.

Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25.


Wat wijzigt wel en wat niet?

  • Je houdt dezelfde einddatum van je contract
  • Het tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt een nieuw tegoed dat hoort bij je gewijzigde abonnement.

Op je rekening kan het er ook net even iets anders uitzien. Na verlengen bijvoorbeeld. 

Wil je je abonnement verlagen, bel dan 0800-22 66 789. Ik zelf denk dat het verlagen wel de beste keuze is. Dan kan je daarna nog altijd je nummer laten omzetten naar een Prepaid kaartje. Succes en veel plezier in de UK 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3100Likes

Hoi @MsIdun 
Wat een spannende stap heb je genomen. Hoop dat je het naar je zin hebt in de UK. Je kan je abonnement afkopen, dit kan best duur zijn, als je nog een lange tijd moet.

Info op de site van Vodafone: 
Wil je opzeggen voordat je contract is afgelopen? Dat kan, als je de resterende maanden van je abonnement en een eventuele toestellening in 1 keer afbetaalt.

Geef in dit geval bij je opzegging door dat je je contract wilt afkopen. Daarna zou je dan je nummer over kunnen laten zetten naar een Prepaid Kaartje van Vodafone. Meer info over het omzetten, na opzeggen van je abonnement, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml



Maar je kan ook je abonnement verlagen. Wat misschien wel de beste optie is. Op de website van Vodafone staat: 

Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential.

Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25.


Wat wijzigt wel en wat niet?

  • Je houdt dezelfde einddatum van je contract
  • Het tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt een nieuw tegoed dat hoort bij je gewijzigde abonnement.

Op je rekening kan het er ook net even iets anders uitzien. Na verlengen bijvoorbeeld. 

Wil je je abonnement verlagen, bel dan 0800-22 66 789. Ik zelf denk dat het verlagen wel de beste keuze is. Dan kan je daarna nog altijd je nummer laten omzetten naar een Prepaid kaartje. Succes en veel plezier in de UK 

MsIdun
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah met deze informatie kan ik wat. Dank je!  Ga even rekenen wat het meest handig is. Ik denk dat verlagen en dan omzetten naar een prepaid abonnement bij het einde v.h. contract het slimst is.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Goed om te horen! Mogen wij dit topic nu sluiten of kunnen we je via de Community nog ergens mee van dienst zijn @MsIdun ?

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic