jaccies

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Email werkt al een week niet meer

vanaf 7 maart ligt de email vodafone eruit, via klantenservice bericht ontvangen dat er wrkzeaamheden aan de website gaande zijn, maar op de website storingen staa:
Zijn er werkzaamheden op de website?
Op dit moment zijn er geen werkzaamheden op de website.
 
vodafone heeft de email gehost op mail2web.com waar ik oon nite kan inloggen als de website eruit ligt vaa vodafone.
Al bij al slechte service van vodafone, dat email er zolang uit kan liggen.
 
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo , gelukkig werkt email weer na 14 dagen plat gelegen te hebben.
Vodafone denk aub  voortaan hier melding van te maken op uw website, kleine moeite.
 
En toch ga ik myvodafone mail langzaam verlaten door belangrijke mail niet meer via vodafone te ontvangen !!!

Bekijk in context

9 Reacties 9
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Jaccies,
 
Welkom op het forum 😃 meestal post ik hier niet maar ook ik heb problemen om mijn mail te bereiken. Ik heb met klantenservice gebelt en zij gaven mij aan dat er momenteel problemen zijn met de mail servers. Dat het dan meteen een slechte service is dat vodafone eens een probleem heeft met hun mail server...vind ik erg snel gegrepen.
 
Heb geduld en het probleem lost zich wel op, er zijn meerdere mensen die problemen er mee hebben...dus Vodafone zal heus hun best doen om dit recht te breien.
 
Groet
 
WhiteWolf
jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hey Whitewolf,
 
Het zal zich wel een keer oplossen ,  maar sorry ik ben geen leek wat betreft servers en weet dat die binnen 2 dagen weer in de lucht zijn als er een goed backup plan is.
Vodafone heeft geen mail servers , zij hosten hun mail op mail2web.com.
Vermelding op de website dat er een  storing is is het minste wat ze kunnen doen als service , dan hoeven de klanten niet naar klanten service te bellen.
Service van klantenservice is goed, ze snappen het probleem  heel goed, en hebben mij een creditering aangeboden die ik al binnen heb.
 
Ik weet in ieder geval  ik ga  in de toekomst geen belangrijke mailing meer doen via vodafone mail.
 
groet
Jaccies
jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
We zijn al bij 10 dagen dat de mail niet werkt.........!!!!!
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Jaccies,

Ik wil even een fout rechtzetten. Vodafone host geen mail adressen bij Mail2web, mag ik vragen hoe je daarbij komt?

We maken wel degelijk gebruik van onze eigen mailservers.
Waarom zou je anders op onze mailserver en een userid/pass moeten invullen?
jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Cris,
 
Ik kom daar bij bij mail2web.com, omdat een helpdesk medewerker van vodafone  mij dit bevestigd heeft.
Ik heb helpdesk een keer gebeld in begin 2011  omdat  de website  van vodafone eruit lag,  hij gaf me het mail2web.com  website waar ik  kon inloggen met mijn vodafone email-adres en zelfde wachtwoord wat ik op myvodafone gebruik, en dat werkte altijd , ik heb daar vele malen gebruik van gemaakt  en wel vorige maand nog en mijn mail daar kunnen lezen , maar werkt nu niet meer, ik krijg nu een inlog fout.
 
Inmiddels werkt de mail nog niet....hoelang nog?
 
met vriendelijke groet
Jac
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Jaccies,
 
mail2web.com is een alternatieve manier om in te loggen met een planet account, vodafone account, kpn account, ziggo account ....soort algeheel centrum punt waar je kan inloggen. Het werkt namelijk zo, dat als jij een mail adres intypt dan herkent de site jouw mail (bijv:@ziggo.nl ) en maakt dan verbinding met deze webhost (bijv: webmail.ziggo.nl) en dan log je daar eigenlijk in.
 
Zelfde geld voor vodafone...en zo ver ik weet is er nog steeds een storing met de webmail van Vodafone (echt irritant...). Maar ze zijn er mee bezig zo ver ik van klantenservice heb gehoord...dus afwachten.
 
Groet
 
WhiteWolf
jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
OK bedankt voor de uitleg, dus als ik het goed begrepen heb kan ik  daarom als de myvodafone website eruit ligt  dus via mail2web  op de mailservers van vodafone komen .
 
Klopt vrij irritant dat mail  er zolang uitligt als je belanrijke mails verwacht, laten we hopen dat niet alle mails verdwenen zijn door de storing.
Maar ik snap vodafone niet dat ze die storing niet  melden onder storingen op de website
https://myhelp.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_myhelp_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=tpzDZpTk&p_f...
 
groeten
Jac
 
SanCall

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Jaccies,

Ik ben het met je eens dat Vodafone wat beter had kunnen communiceren op www.vodafone.nl wat betreft de storing met de mail server. Helaas is het zo dat deze storing nog niet is opgelost.
Een hostmail werkt zo dat deze ook verbinding moet kunnen maken via onze eigen server. Dat is dan ook de reden waarom u niet via mail2web de mails kunt inzien.

Mocht inderdaad My Vodafone zelf een storing hebben maar de server van mail werkt wel, dan kunt u wel via mail2web op de mails komen.

Ik heb uw verzoek om dit beter te communiceren wel doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling.


jaccies
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo , gelukkig werkt email weer na 14 dagen plat gelegen te hebben.
Vodafone denk aub  voortaan hier melding van te maken op uw website, kleine moeite.
 
En toch ga ik myvodafone mail langzaam verlaten door belangrijke mail niet meer via vodafone te ontvangen !!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic