DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes

Email instellen Android toestel

Yo, ben ik weer!
 
Ik heb nog niets gelezen over de mailinstellingen van Vodafone om mails te kunnen versturen met je mobiele telefoon.
Daarom is het misschien wel handig dit te vermelden.
 
Credits gaan weer naar de email afdeling van de Smartphone Crew, thumbs up guys 😄
 
Om mails te kunnen ontvangen ( KPN, Ziggo, UPC) zijn een aantal gegevens van belang;
 

  • De inkomende POP3 server van je provider ( bijvoorbeeld pop.ziggo.nl)
  • Je gebruikersnaam voor deze server
  • Je wachtwoord voor deze server
  • Eventuele beveiligde verbindingen (SSL, TLS) en poorten
Daarna moeten de gegevens van Vodafone ingevuld worden omdat je hun netwerk gebruik.
Deze instellingen zijn als volgt ( Let op, dit kan anders zijn in jou specifieke geval, werken de instellingen niet, bel, chat of email even met de Smartphone Crew.
 

  • De uitgaande mailserver van Vodafone; authsmtp.vodafone.nl
  • De gebruikersnaam; meestal is dit mail06xxxxxxxx ( waarbij de xx de rest van je nummer is, duh)
  • Je wachtwoord, dit kan door Vodafone per sms worden verzonden
  • De soort beveiliging; SSL
  • De poort op de uitgaande mailserver; 465
That's it voor zover ik weet.
 @mods als het niet klopt dan zie ik het ge-edite antwoord wel 😛
 
Groe(n)ten,
2 Reacties 2
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Enige add op dit is het volgende:

  • Je wachtwoord, dit kan door Vodafone per sms worden verzonden / dit kan zelf ook opgevraagd worden via My Vodafone en dan wachtwoord vergeten.

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
PatrickJa schreef:
Enige add op dit is het volgende:

  • Je wachtwoord, dit kan door Vodafone per sms worden verzonden / dit kan zelf ook opgevraagd worden via My Vodafone en dan wachtwoord vergeten.
 
Waarop ik dan nog 1 add heb 😉
 
In de meeste gevallen bij een particulier is dat wachtwoord .....het wachtwoord van MyVodafone. Dus als je daar in kunt om het wachtwoord op te vragen, dan heb je het wachtwoord al 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic