PeterB78

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email (KPN Mail) versturen via HTC Desire C

Hallo,

Ik wil graag vanaf mijn telefoon via mijn KPN Mail account mails versturen op mijn HTC Desire C.
Op de één of andere manier blijft mijn telefoon de melding geven dat een bericht niet kan worden verstuurd wanneer ik dit via 3G probeer. Via WiFi gaat het wel goed.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe of wat ik moet veranderen?

Groet,

Peter
7 Reacties 7
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi PeterB78,

Hartelijk welkom op ons forum!

Om mail te kunnen verzenden via het mobiele netwerk van Vodafone is het noodzakelijk dat je de uitgaande mail instellingen aanpast. Op dit moment heb je waarschijnlijk de instellingen van je eigen mail provider gebruikt. Hierdoor kun je wel verzenden via wifi, maar niet via het mobiele netwerk. Als je de uitgaande mailserver van Vodafone gebruikt, kun je via beide netwerken e-mail verzenden.

Je hoeft alleen de uitgaande e-mail instellingen aan te passen. De instellingen voor inkomende e-mail hoef je niet te wijzigen. Hieronder vind je de instellingen voor onze uitgaande e-mail server:

Uitgaande e-mail

    • Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' (bijvoorbeeld " mail0612345678" )
    • Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
    • Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
    • Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
    • Beveiligde verbinding: SSL of TLS
    • Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja

Voor hulp bij het instellen van je toestel kun je ook terecht op: handleidingen.vodafone.nl/web/
PeterB78
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RobbieE,

Dank voor je antwoord.

Het werkt echter niet...

Is aanmelden vereist bij de uitgaande server instellingen?

Ik heb geen@vodafone.nl gebruikersnaam, maar@kpnmail.nl.
Hij blijft weigeren de mail te versturen via 3G, wanneer ik de door jou gebruikte gegevens invoer.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,

Peter
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
PeterB78 schreef:
Hallo RobbieE,

Dank voor je antwoord.

Het werkt echter niet...

Is aanmelden vereist bij de uitgaande server instellingen?

Ik heb geen@vodafone.nl gebruikersnaam, maar@kpnmail.nl.
Hij blijft weigeren de mail te versturen via 3G, wanneer ik de door jou gebruikte gegevens invoer.

Ik hoor graag je reactie.

Groet,

Peter
Het is inderdaad wel noodzakelijk dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord invult. Dit is dezelfde informatie als waarmee je inlogt in My Vodafone. Log je daar in met mail06....? Dan moet je dat invullen. Als je alleen inlogt met je 06nummer dan vul je dat alleen in. Ook het wachtwoord moet exact overeen komen met dat van My Vodafone, anders werkt het inderdaad niet.
paulgr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem op een Samsung S4. Inkomend alle gegevens van KPN ingevuld. Dat werkt prima, alle berichten komen binnen.
 
Uitgaand volgende gegevens ingesteld:
SMTP-Server: authsmtp.vodafone.nl
Security Type: SSL (Accept all certificates)
Port: 465
Require Sign-in: yes
Username: mail(myphonenumber)@vodafone.nl
Password: myvodafone password
 
Authentication failed
 
Ik ben bang dat username/password combinatie niet goed zijn. Ik heb ook geprobeerd om alleen het telefoonnummer als username te proberen, maar zonder succes. Ik log op myvodafone in met mijn telefoonnummer en een voor mij bekend wachtwoord.
 
paulgr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook SMTP instellen als: sendmail.vodafone.nl en Security type van SSL (all certificates) naar SSL veranderen werkt niet
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Misschien kan mijn collega Marc je hierbij verder helpen..
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi paulgr,

De gebruikersnaam is altijd het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' (meestal is dit: mail0612345678). In het verleden was het toegestaan om zelf een gebruikersnaam aan te maken. Ben je al wat langer klant bij ons dan is het mogelijk dat je nog een aparte gebruikersnaam hebt. Dit kan een reden zijn dat het bij jou nog niet werkt.

Om dit na te kijken volg je deze stappen:
- Ga naar My Vodafone Persoonlijk en log in.
- Open 'Mijn abonnement'.
- Open 'Persoonlijke gegevens'.
- Open vervolgens 'Naar mijn inbox' (helemaal rechts).
- Je krijgt een Vodafone Mail pop-up met een aantal opties (als je geen pop-up krijgt dan wordt dit tegengehouden door je browser, je krijgt dan meestal een optie of melding om deze alsnog te openen).
- Open 'Instellingen' in de Vodafone Mail pop-up.
- Vervolgens zie je staan: 'Vodafone Mail Overzicht - E-mailadres - Je hebt het volgende e-mailadres:'

Gebruik nu het gedeelte dat staat voor het @ teken. Je kunt ook het gehele e-mailadres gebruiken. Onze server zal normaal gesproken beide accepteren.

Ik hoor graag of dit de oorzaak was en of je nog hulp nodig hebt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic