van Ladesteijn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eigen nummer voor Apple watch

Ik ben nu enkele dagen in de weer om esim met eigen nummer met One Number (naast Odido nummer)  zo aan de praat te krijgen dat Apple Watch UITSLUITEND draait op Vodafone en niet hele historie van IPhone binnenhaald. Dit omdat geen family set up wordt ondersteund en Apple Watch voor m’n dochter is. 

Echter sms, Outlook e-mails en dergelijke van mij blijven binnenkomen op Apple Watch. Ik wil dat de Apple Watch volledig nieuw draait op het nieuweVodafone nummer, effectief zonder synchronisatie tov iPhone, zo dat ik naar keuze zaken kan laten lopen via nieuwe nummer. 

Zoals ook besproken, en daarom abonnement en onenumber besteld, leek dit simpel. Hier zitten nu echter uren in. Ik wil simpelweg met op zich zelf staand Vodafone abonnement en one number via mijn IPhone knop maken in lijnen, zodat mijn dochter - bij geen family set up - lekker in de weer kan met Apple Watch, ze mij bij nood kan bellen en berichten etc.

Graag hulp

 

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3332Posts
  • 992Oplossingen
  • 1089Likes

Hi @van Ladesteijn 

Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat er 2 abonnementen (Start M) onder hetzelfde klantnummer hangen. Voor het nummer eindigend op 726 is OneNumber geactiveerd. OneNumber zorgt ervoor dat er sprake is van een digitaal abonnement waarmee je mobiele nummer gekoppeld wordt aan je smartwatch middels eSIM. Op deze manier ben je op 2 devices (iPhone en Apple Watch) bereikbaar op hetzelfde nummer.  Om OneNumber te activeren moet je als eerste stap een koppeling maken tussen een Watch en iPhone. Deze zijn dus ook met elkaar gesynchroniseerd. Als ik het zo lees, dan is jouw iPhone gekoppeld met de Apple Watch van jouw dochter. Dat zou verklaren waarom jouw e-mails binnenkomen op de Apple Watch van jouw dochter. Hetgeen wat jij omschrijft is m.i. niet mogelijk, omdat er altijd een koppeling is tussen de smartwatch en het toestel. Dit werkt dan beter wanneer jouw dochter een iPhone heeft en deze wordt gekoppeld aan de Smartwatch.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic