Isabelvm

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eerste dag van de maand gehele databundel (2G) verbruikt?

Hallo Vodafone,

Vorige week is op 1 april de nieuwe maand weer in gegaan en zou ik 2G aan internet ontvangen hebben. Ik kreeg echter op 1 april 's avonds een berichtje dat ik 80% van mijn databundel verbruikt had en de volgende dag zag ik dat ik nog maar 141 MB van 2G over had. Dit klopt van geen kant, ik heb op 1 april gewerkt en mijn telefoon nauwelijks gebruikt, laat staan in één dag 2G aan internet verbruikt.

Mijn vader heeft telefonisch contact gehad met de klantenservice (omdat het abonnement helaas nog op zijn naam staat) en werd daar afgewimpeld met een 'het zal haar eigen schuld wel zijn'. Wat echter wel aardig was, is dat ik als 'tegemoetkoming' 1000MB van Vodafone heb gekregen. Aan de telefoon werd aangegeven dat nergens zichtbaar is waar die (bijna) 2000MB dan heen is.

Ik zou daarom graag willen weten waar dit dataverbruik op gebaseerd is, het is namelijk simpelweg onmogelijk. Is het niet mogelijk dat ik voor april überhaupt geen 2G aan internet heb ontvangen, en dat de resterende 141MB nog van vorige maand zijn (Vorige week had ik namelijk nog zo'n 8 à 900 MB over van de maand maart)?

Erg netjes en aardig van Vodafone om mij 1000MB extra aan te bieden, maar ik loop nog steeds op hete kolen om niet alsnog door mijn databundel heen te gaan en op hogere kosten te moeten rekenen.

Is er iemand die hier naar kan kijken?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Isabelvm
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Isabelvm,

Dat is vervelend. Allereerst de vraag wat voor een telefoon heb je? Hoe sluit je apps af? Heb je automatische updates uitstaan en hoe heb je je telefoon hiervoor ingesteld?
Neem eens een kijkje op http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...
Hier staan tips and tricks om het data verbruik te minderen. Echter vanuit hier kunnen wij niet in jouw gegevens kijken omdat deze privacy gevoelige informatie bevat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes stevied86
Isabelvm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stevied86,

Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik heb een iPhone 5s en sluit meerdere keren per dag mijn apps af - ik check overigens altijd ook meerdere keren per dag hoeveel MB ik verbuikt heb in de My Vodafone app.

Zoals ik al zei, het is echt onmogelijk dat ik deze hoeveelheid aan MB's heb verbruikt op 1 dag.
Ik heb 1 app die veel MB's vraagt (iTube) en die staat meestal uit en als ik 'm gebruik, gebruik ik 'm op Wifi.

Is er ook een emailadres waar ik naartoe kan mailen? Ik kan helaas niet bellen omdat mijn vader toestemming moet geven en ik zit in een andere stad.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Isabel
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Isabelvm

Bij Instellingen > Mobiel Netwerk kun je per app je verbruik nakijken. Je nieuwe databundel gaat altijd op de 1e dag van de maand in, dus je kunt de tellers dan resetten. Je kunt natuurlijk ook een app downloaden die je dataverbruik bijhoudt. Zodra je weet waar het verbruik door veroorzaakt wordt kun je daar ook rekening mee houden. Meten is weten 🙂
Isabelvm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Nadia,

Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen, maar ik check mijn verbruik regelmatig en het is echt onmogelijk dat dit verbruik klopt. Jammer dat er niet naar een oplossing gezocht wordt of naar de oorzaak van het probleem zelf, maar dat Vodafone mij alleen tips geeft hoe ik het verbruik beter bij kan houden.

Ik zal het hier op dit forum maar laten zitten en naar een andere manier gaan zoeken om erachter te komen wat hier fout is gegaan.

Groetjes,
Isabel
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Isabel,

Als je nou eerst eens je uitgebreide faktuur in het PDF-formaat download via de MyVodafone Website.
Dan kun je dit PDF-bestand van je faktuur afdrukken met een printer.
En daarna heel zorgvuldig je data-verbruik bestuderen en checken en dubbel-checken.

Data, tijdstippen, en verbruik per data-sessie staan heel nauwkeurig gespecificeerd op je uitgebreide factuur in het PDF-formaat.

Met die kennis kun je dan maatregelen nemen om onverwacht data-verbruik te voorkomen.
Meten is weten.

En waarschijnlijk krijgt het woord "onmogelijk" dan een andere betekenis voor jou.
Vodafone verzint jouw data-verbruik echt niet hoor. Je bent zelf verantwoordelijk voor je data-verbruik.

En als je behoefte hebt aan inzicht waaraan je je data hebt verbruikt. Download dan twee verschillende data-registratie Apps uit:
de Google PlayStore (bijvoorbeeld de App: 3G Watchdog Pro - Data Usage voor €2,69 ! Of de App 3G Watchdog Free Version of Onavo Extend DataCounter for Android)

de Apple iTunes AppStore (bijvoorbeeld de App DataMan Next)

Eerst zelf heel nauwkeurig je data-verbruik per Applicatie in de gaten houden. En vervolgens dit verbruik controleren met het geregistreerde verbruik via de MyVodafone App. En later met de uitgebreide faktuur in het PDF-formaat.

Pas dan kun je conclusies trekken.

Zelf ben ik in de afgelopen TIEN JAAR nog nooit buiten mijn data-bundel heen gegaan.
Maar ik volg mijn eigen adviezen dan ook al tien jaar nauwgezet op.

Nu jij nog !!!


Succes!

Netwerker


Isabelvm
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als ik de rekening kon zien en kon zien welk verbruik erop stond, had ik dit bericht nooit hoeven plaatsen. Dat is het hele punt, die rekening staat er pas eind van deze maand dus daar heb ik nu niks aan: vandaar dat ik dus vraag of iemand kan kijken waar die Mb's heen zijn gegaan.

"Vodafone verzint jouw data-verbruik echt niet hoor. Je bent zelf verantwoordelijk voor je data-verbruik." -- ik meen me te herinneren dat er vorig jaar een fout is gemaakt bij Vodafone, waardoor veel klanten torenhoog dataverbruik en torenhoge rekeningen hadden. Niet zo gek dus dat ik het idee kan hebben dat er iets mis is gegaan.

Ik ga hier niet verder komen, maar bedankt voor alle reacties en tips!

Groetjes,
Isabel

lamaar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een kleinerend antwoord zeg.
Belerend en wijzend.
Alsof het zei 1 of andere *bleep* is en jij bent de almachtige.

Er is 2GB verbruikt op 1 dag! daar gaat het om, dat kan gewoon niet. Vorig jaar is vodafone ook al goed in de fout gegaan met verbruik bij mensen die dat niet hadden verbruikt, is zelfs nog op tv geweest.

Dus nogmaals, "het gaat om 1 dag!!!!!!!!" niet om 4 weken!!!!
en de rest van de antwoorden slaan ook nergens op trouwens, het orginele bericht word niet goed gelezen.

Vodafone kon niet achterhalen waar de 2GB heen waren gegaan en ze krijgt 1000mb terug, daar geeft vodafone al aan dat ze zelf fout zijn.
De maand ervoor had ze nog 900mb over en nu zou ze in 1 dag 2GB verbruiken?
En iedereen leest hier gewoon over heen.

Mensen, lees het orginele bericht eerst goed door voordat jullie zo'n belerende antwoorden geven, vooral Netwerker, dat antwoord staal echt alles, lees haar bericht eerst eens helemaal goed voordat je zo'n antwoord geeft.

*edit door _Nadia_: scheldwoorden*
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hallo! lamaar,

Zo gaan we niet met elkaar om op het forum! Respecteer elkaar s.v.p zelfs als het niet helemaal je antwoordt is. Lees de huisregels even door en houd het netjes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic