Beste Vodafone,
Op 29 maart 2024 heb ik in één van uw winkels mijn abonnement vernieuwd en daarbij een telefoon ontvangen. De bijkomende kosten zouden van mijn eerstvolgende factuur afgeschreven worden, wat voor mij acceptabel leek.
Op 7 april 2024 heb ik echter van gedachten veranderd, het toestel ongeopend teruggebracht, mijn bestelling geannuleerd en mijn abonnement teruggedraaid.
De medewerker in de winkel verzekerde mij dat door de annulering de kosten van de eerstvolgende factuur geannuleerd zouden worden, en dat ik deze dus niet aan het eind van de maand hoefde te betalen.
Op 9 april 2024 ontving ik echter een e-mail over mijn eerstvolgende factuur waarin stond dat er €208,59 van mijn rekening afgeschreven zou worden.
Achteraf gezien had ik moeten bellen, maar ik probeer niet iedereen in twijfel te trekken in het leven. Met het vertrouwen op de medewerker hoopte ik op een goede afloop.
Helaas bleek dit een grote fout te zijn bij Vodafone, want vandaag, op 17 april 2024, is er wel degelijk €208,59 van mijn rekening afgeschreven.
Na twee telefoontjes met de klantenservice, waarbij ik bij de eerste werknemer meer dan 15 minuten aan de telefoon hing voordat ik werd doorverbonden en uiteindelijk tijdens het doorverbinden werd opgehangen.
Bij de tweede poging had ik meer geluk. Na 20 minuten aan de telefoon (waarvan een goede 8 minuten in de wacht) kreeg ik te horen dat het even zal duren voordat ik het geld terug zal krijgen. Dit "even duren" zal volgens hen mijn volgende factuur zijn.
Dit zou ik kunnen begrijpen als ik gisteren mijn bestelling had geannuleerd, maar er zijn al 10 dagen verstreken en €208,59 is geen bedrag om zomaar te negeren.
Degene aan de telefoon vertelde mij om naar de winkel te gaan, want zij zouden mogelijk meer haast achter de zaak kunnen zetten.
Dit klonk allemaal twijfelachtig en weinig concreet.
Graag zou ik het bedrag eerder terugzien dan volgende maand. Kunnen jullie mij hierbij helpen?