Pokeflee

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Een sms word dubbel verekend

Waarom schrijft Vodafone voor een sms 2 keer 15 Cent af in hetzelfde moment? Heb een Screenshot maar weet niet hoe ik hem hier kan plaatsen.
17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Pokeflee
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een screenshot kan je sturen via onderstaande balk (naast REAGEER). Daar zie je een foto toestel staan (ergens in het midden). Als je daarop klikt kan je een foto toevoegen en kunnen we het ook zien.

Is het niet een sms die ook 2x is verzonden? Dat daar per ongelijk 2x op verzenden is geklik?
Als het je lukt om het te laten zien, graag. Anders even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone door te bellen of een chat te starten.

Wat je ook kan doen, misschien het beste, is een privé berichtje sturen via Facebook en/of Twitter en daar ook je plaatje bij doen. Dan kunnen ze je verder helpen door in het systeem te kijken.

Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt en nee ik heb de sms maar een keer verstuurd. Met het symbool van het toestel kan ik alleen maar een foto maken maar geen Screenshot die ik al heb sturen. En met het link symbool kan ik ook niks
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik raad je aan om even te bellen met 1201 of een chat te starten.
Vanuit hier is het niet mogelijk om mee te kijken in de systemen wegens privacy redenen. Mijn collega's helpen je hier graag verder mee.
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thx. Heb via Facebook bericht gestuurd. Chat is steeds te druk. Is deze nummer gratis?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Berichten via Facebook, Twitter, hier op de community of de chat zijn gratis. Bel je in Nederland naar de klantenservice via 1201 met een Vodafone nummer, dan is dit ook gratis.
Laat je weten of het opgelost is?
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is goed. Thx
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen dank, fijne pakjesavond!
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
In het systeem stond dat ik er 2 op hetzelfde tijdstip verzonden had wat niet zo is. Geen smileys en toestel gaf niét aan dat ie te lang was. Heb de tekens geteld : 182. Verder wisten hun het ook niet maar er werd gezegd dat ik 15 cent uit goedwil terug krijg... Hmpf, maar okay....
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In ieder geval fijn om te horen, dat je het geld terug krijgt. Mijn collega's kunnen niet zien wat in het smsje staat. Dit is in verband met je privacy! Zij zien alleen in hoe vaak het verstuurt is.
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Klopt. Fijn dat het geregeld is maar had graag geweten waaraan het lag. Paar maanden geleden verdween rond middernacht mijn geheel btg tijdens een onderhoud van de Vodafone site wat mij ontzettend veel problemen de volgende dag opleverde. Werd later wel opgelost maar nu vertrouw ik langzaam het systeem niet meer
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het zijn blijkbaar 22 tekens teveel geweest trouwens krijg ik net door. Toestel geeft geen waarschuwing dus elke keer alle tekens te tellen is erg lastig. Naja, gelukkig hoef ik niet vaak te sms'en
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb standaard s'avonds mijn mobiele data uit staan. Daarnaast kun je in Android aangeven dat het toestel verbonden moet blijven met de Wi-fi zodra hij daarmee verbonden is. Bij Apple dien je Wi-fi assistentie / slimme netwerk wissel uit te zetten onder de mobiele data.
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wat heeft dat hiermee te maken?
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb mobiel data trouwens standard uit staan en was toen op wifi
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gekke vraag hoor, maar een sms bestaat toch uit 160 tekens?
Een sms kan maximaal 160 tekens (inclusief spaties) bevatten. Er zijn echter ook speciale tekens, zoals een emoji, waardoor een sms slechts uit 140 of zelfs maar 70 tekens kan bestaan. Na de overschrijding van het maximaal aantal tekens ga je automatisch verder in het volgende bericht.

Aangezien hier gesproken is over 182 tekens, dan krijg je toch 2x een sms?
Gewoon even een vraag voor mij zelf hoor... 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad dat een sms 160 tekens zijn. Je gaf als voorbeeld de data verbruik aan. Ik wilde je hier alleen wat tips in meegeven.
Pokeflee
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ah zo. Thx
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic