Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
Anonymous
Niet van toepassing
Dat ligt eraan wanneer je het abonnement hebt afgesloten. Dit kun je terug zien in my vodafone of opvragen bij de klantenservice.
Jakarta

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb gisteren een nieuwe nfc simkaart opgehaald in de Vodafone shop. Is deze dan automatisch geactiveerd? Ik mag namelijk aan de ov smart proef meedoen, maar krijg de ovkaart niet in mijn Vodafone wallet toegevoegd.
Anonymous
Niet van toepassing
Normaliter wordt de simkaart meteen geactiveerd, is dit niet het geval dan kun je inbellen bij de klantenservice samen met een klantnummer en het simkaart nummer.

Betreft de actie met het ov raad ik je aan contact op te nemen met de afdeling smartphone crew.
DaveDH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey luitjes, ik probeer mijn nieuwe simkaart te activeren via de Vodafone website maar steeds als ik mijn 06 nummer invoer krijg ik de melding dat eet iets fout is gegaan. Wie kan mij hiermee verder helpen?
Alvast bedankt!
Anonymous
Niet van toepassing
Hi

Ik raad je dan aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen de simkaart voor je activeren. Zorg er wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Deze kun je terug vinden in my Vodafone of op een factuur.
Stevepeef

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb onlangs bij een nieuw abonnement een nieuwe simkaart mogen ontvangen.
Ik krijg hem echter via de webpagina "Nieuwe simkaart activeren" niet geactiveerd en als ik bel wordt mij verteld dat deze al geactiveerd is. Als ik in mijn abonnement-informatie kijk zie ik ook dat mijn oude abonnement nog steeds aangegeven staat. Dit terwijl ik op 06-02 al mijn abonnement verlengd heb. Mijn oude sim was een micro-sim, terwijl de nieuwe een nano is.

Enig idee hoe ik deze aan mijn abonnement gekoppeld kan krijgen?

Mvg,
Stefan Dooren
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hoi Stevepeef , welkom op het forum! Ik zie dat er nog niemand op je vraag reageerde. Via het forum kunnen we geen persoonlijke gegevens inzien. Het is dus moeilijk in te schatten wat er in jouw situatie precies aan de hand is. Kun je met je nieuwe simkaart wel netwerkverbinding maken? Dan zal deze inderdaad al geactiveerd zijn. Wat je abonnement betreft raad ik je aan even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen voor je nakijken hoe het met je verlenging staat.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Stevepeef we hebben geen reactie meer ontvangen en zijn benieuwd of alles inmiddels werkt 🙂

bikewoman11

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag

Mijn ouwe simkaart was kapot
Ik heb vandaag een nieuwe gehaald
Maar een probleem ik had bijna 200 contacten erop staan.
Die nu dus weg zijn!!!
Kan vodafone die terug halen???
Helaas heb ik ze elders niet opgeslagen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bikewoman11, wat lastig dat de simkaart kapot is gegaan! Als de simkaart echt niet meer werkt en de contacten echt op de simkaart stonden dan ben ik bang dat je ze niet meer terug kunt halen. Werkt de simkaart ook niet in een ander toestel?
Fanny123

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

hoe registreer ik mijn nummer op naam? De vrouw van de winkel zei dat ik dit nog niet had gedaan.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi Fanny123,

Bedoel je dat je de simkaart wilt activeren onder jouw nummer? Dat kan via My Vodafone. Bekijk meer informatie hierover op deze pagina: http://voda.fo/ne/dwat2.
Juan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat kan je doen als je in het buitenland woont(Colombia) en je moet je oude sim card ruilen voor een nano sim ?
(oude telefoon kapot, nieuwe gekocht met nano card)
voorlopig ga ik niet terug naar Nederland en opsturen via de post vertrouw ik niet helemaal

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Juan,

De enige optie is dat wij een nano sim sturen naar het Nederlandse adres dat bekend is bij ons of naar een kennis van jou in Nederland.
Vervolgens kan diegene de simkaart dan opsturen naar Colombia.
Een andere optie is er helaas niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic