Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:


  • ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Telecommaster,

Fijn om te lezen! Ik zal het bericht als oplossing accepteren 😉

Bekijk in context

173 Reacties 173
MichelleVidw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Gisteren online me abonnement verlengd en de Samsung Galaxy S4 besteld. Nu ben ik op dit moment gebruiker van een Iphone 4. Past deze SIM kaart wel in de Samsung? Of wordt er een SIM-kaart meegeleverd? In mijn leveringsemail staat: Postpaid sim (2-in-1) 7-serie; aantal: 0. Of is dit iets anders? 
 
Alvast bedankt. 
 
Met vriendelijke groet,
 
Michelle
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Michelle, dat is een hele goede vraag. Ik heb hem even naar dit topic verplaatst omdat hij hier een nuttige aanvulling is.

De Galaxy S4 heeft een micro-sim nodig. De melding "Postpaid sim (2-in-1)" betekent dat je een nieuw type sim krijgt. Een soort micro-sim in een adapter zeg maar.

Als je een normale maat sim nodig hebt gebruik je hem als geheel, en heb je een micro-sim nodig dan druk je die eruit. Handig toch?
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Kunnen jullie mij vertellen of het halen van een microsim in het filliaal gratis is ??? 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dit hangt er een beetje vanaf. Als de oude beschadigd is, wordt hij de eerste keer gratis omgeruild. Als je verlengt of een nieuw abonnement neemt en je hebt een sim die niet past in je nieuwe toestel, dan wordt hij meestal kosteloos omgeruild.

Vraag het even na in de winkel 🙂

Edit: doorgestreepte gedeelte is niet meer van toepassing
Claudia86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb een vraag, hoe zit dat nou met die micro sim??
Ik wil graag eerdaags een nieuwe telefoon kopen (s3 of 4 of nexus) daar heb ik geloof ik een microsim voor nodig.
 
Via de telefoon duurt het een paar dagen voor je hem thuis gestuurd krijgt heb ik gelezen maar als ik naar de winkel kom en vraag een micro sim, krijg ik deze dan gelijk?? kan ik daarna nog mijn oude telefoon gebruiken voor backup vd fotos e.d. of moet ik dat van te voren al gedaan hebben??
 
Ik heb al een abbo bij vodafone.
bedankt vast voor het antwoord!!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Claudia,

Je krijgt de micro simkaart meteen mee. Je kunt je oude telefoon wel nog gebruiken, alleen de oude simkaart niet meer. Als je dus wilt backuppen dan kan dat wel nog via wifi of het kabeltje met de pc verbinden. 🙂
Chriskras

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste VF,
Is het mogelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen?
Heb deze simkaart al zeker 8 jaar en er ontstaan ondertussen nu dikke groeven in de koperen connectoren, simkaart is dus door beschading nodig aan vervangen toe.
Nu is mijn vraag hoe gaat dit in zijn wel als je een abboment heb?
Alvast bedankt, Chris Goedhart
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Chriskras schreef:
Beste VF,
Is het mogelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen?
Heb deze simkaart al zeker 8 jaar en er ontstaan ondertussen nu dikke groeven in de koperen connectoren, simkaart is dus door beschading nodig aan vervangen toe.
Nu is mijn vraag hoe gaat dit in zijn wel als je een abboment heb?
Alvast bedankt, Chris Goedhart
Hi Chris,

Ik heb je topic even verplaatst omdat in deze forum post al alle informatie staat vermeld. Mochten er toch nog dingen onduidelijk zijn dan kun je dat natuurlijk altijd even aangeven. 😄
lumia820

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn abonnement verlengd en heb een lumia 820 genomen. Ik las op het forum dat er een nieuwe sim automatisch meegestuurd wordt die ik nodig heb (micro sim) dus toen ik de vraag kreeg of ik een nieuwe sim wilde, heb ik dat niet ingevuld. 
 
Nou is mijn telefoon zaterdag binnengekomen maar zonder simkaart. Eind van de dag kon ik wel nog snel naar een vodafone shop gebracht wordt door de jongen bij wie ik aan het werk was maar omdat ik geen ID bij mij had, konden zij niets voor mij doen. Ik kom niet zo vaak in de buurt van een vodafone shop en door werktijden ben ik vaak ook niet in staat ze in werktijd te vinden. Wat is naast de shop zelf de volgende mogelijkheid om een nieuwe sim te krijgen die ik al had moeten ontvangen?
 
Ik heb een vraag gestuurd naar de klanten service maar het is alweer eind dinsdag en ik krijg geen antwoord.
 
Moet ik ergens heen bellen om dit te versnellen? Kan deze vraag door jullie worden opgepakt en doorgespeeld naar de correcte afdeling?
 
Met vriendelijke groet.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi lumia820,

Als je niet in de buurt woont van een Vodafone winkel, dan kun je ook een simkaart bestellen via de klantenservice. Neem even contact op met 1201 (of 0900-0940 met een vaste lijn) en geef aan dat je een micro-sim wilt bestellen voor je Nokia Lumia 820. Houd wel je klantgegevens bij de hand op het moment dat je contact opneemt.
Mightywiggy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Over ongeveer 14 dagen ontvang ik mijn Iphone 5S. Ik kan/wil mijn huidige SO abo verlengen (Verloop datum 5-1-2014). Ik wil graag verlengen met een 1 jarig SO abo met nano simkaart voor de nieuwe telefoon.

Wat kan ik het beste doen om de "overgang" van gewone sim naar nano sim goed te laten verlopen. Ik wil voorkomen dat ik zonder nieuwe kaart zit wanneer de telefoon binnenkomt. Of dat oude simkaart niet meer werkt, maar de nieuwe simkaart nog niet binnen is. (verwerkinstijd).
Ik begreep net via Twitter dat de nieuwe Nano simkaart geactiveerd moet worden, alleen nog niet duidelijk hoe dit in zijn werk gaat.

Thanks in advance.



Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mightywiggy, er zijn grofweg twee opties in zo'n geval.

Bij online en telefonisch verlengen kun je aangeven dat je een nano-sim wilt hebben. Dan krijg je die per post thuis. Tot het moment dat je de nano zelf activeert blijft je oude sim werken en ben je dus bereikbaar op je oude telefoon. Activeren kan op elk willekeurig moment.

Het duurt een aantal werkdagen voor je de sim binnen hebt, dus als je vandaag ergens anders een iPhone koopt en je SO ook vandaag verlengd, dan moet je ca 5 werkdagen wachten. Als je daar geen zin in hebt (zou ik zelf niet hebben in ieder geval 😉 ) kun je ook verlengen, aangeven dat je geen nieuwe sim wilt en er één in de Vodafone winkel halen.
Mijn collega's kunnen je er één geven en die direct activeren in de winkel. Je kunt natuurlijk ook gewoon verlengen in de winkel als je dat wilt.

In jouw specifieke situatie zou ik het denk ik af laten hangen van hoe ver de winkel weg is 😉 14 dagen zou zat tijd moeten zijn om de nano in huis te krijgen vóór je 5s er is en zolang je die nano niet activeert kun je gewoon je oude sim en toestel gebruiken.
Als je 5s dan in huis is is het een kwestie van één telefoontje naar de sim-activatie-lijn en je nano doet het.

Mightywiggy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, helemaal duidelijk, gaat het goedkomen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Mvg.
christasmit

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit momenteel in het Ethiopie en ben hier mijn Nederlandse vodafone simkaart kwijtgeraakt. Hoe kan ik aan een nieuwe simkaart komen in het buitenland? Liefst zou ik mijn oude simkaart pas blokkeren wanneer ik een nieuwe heb, is dit mogelijk?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi christasmit,

Wat vervelend dat je je simkaart kwijt bent geraakt. Het is niet mogelijk om in het buitenland een nieuwe simkaart te krijgen. Je kunt deze alleen verkrijgen en activeren zodra je in Nederland bent. Ik raad je aan om zodra je merkt dat de simkaart zoek is je nummer direct te laten blokkeren. Wanneer er misbruik gemaakt wordt van je nummer en je hebt je nummer niet laten blokkeren, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten. Kijk voor meer informatie hierover ook eens op deze site.
Demis

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Vandaag kwam mijn Galaxy S4 mini binnen, maar er niet op gelet of er een micro sim in moest. Ja dus! Mijn oude telefoon geeft het sinds vandaag op, dus de telefoon komt op tijd, maar er zit geen Vodafone winkel in mijn woonplaats waar ik mijn simkaart kan laten bijknippen/omruilen. Kan ik ook naar een andere winkel waar jullie mee samenwerken? Belcompany bijv.?

Mvg, Demis
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Demis, welkom op het forum. Bij een Belcompany een simwissel doen is voor zover ik weet geen probleem omdat Belcompany tegenwoordig steeds meer een onderdeel van Vodafone wordt.
Via winkels die ook producten van andere providers verkopen (bv de Phonehouse) is een simwissel niet mogelijk omdat zij uiteraard niet zomaar in onze systemen kunnen om zo ook de wissel technisch door te voeren 😉
Demis

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, dankjewel. Dan ga ik daar nu even langs 🙂
Demis

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werd knippen voor 1,50.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic