Yasin

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een koude douche bij persoonlijke aanbieding..

 
Beste lezers,
 
Ik ben inmiddels al weer minstens 10 jaar (waarschijnlijk al langer) klant bij vodafone. Volgens mij was het toen nog Libertel. In ieder geval van kinds af aan.. Nu mag ik sinds februari mijn abonnement verlengen. Ik heb hiermee gewacht gezien ik de nieuwe RED abonnementen erg duur vond, in de hoop dat het goedkoper werd. Tot nu toe nog steeds duur vergeleken met andere providers.
 
Op internet staat bij het kopje abonnement verlengen en dan de voordelen van verlengen:
"Je krijgt korting op een nieuw toestel"
Klinkt goed. Vervolgens gekeken op mijn persoonlijke aanbod pagina en dit is wat ik te zien krijg:
 
Abonnement - met Samsung S4 - RED abbo - zonder eenmalige toestel betaling
6 maanden 29.50 = 177
18 maanden 59 = 1062
totaal na 2 jaar = 1239

Mijn persoonlijke deal met Samsung S4 - RED abbo - zonder eenmalige toestel betaling
6 maanden 29.50 = 177
18 maanden 59 = 1062
totaal na 2 jaar = 1239
 
Mijn voordeel: 0 euro..
 
Geen voordeel dus. Vervolgens keek ik bij de optie eenmalige toestel betaling. Ik kreeg vervolgens dit:
 
Abonnement - met Samsung S4 - RED abbo - met eenmalige toestel betaling
6 maanden 24.50 = 147
18 maanden 49 = 882
toestel = 184.99
totaal na 2 jaar = 1213.99
 
Mijn persoonlijke deal met Samsung S4 - RED abbo - met eenmalige toestel betaling
6 maanden 27 = 162
18 maanden 54 = 972
toestel = 94.99
totaal na 2 jaar = 1228.99

Mijn voordeel: -14.99 euro??
 
Ik betaal dus 15 euro MEER dan als een nieuwe klant??? Is dit mijn persoonlijke aanbieding na +10 jaar klant zijn bij vodafone? Meer betalen. Wat ook bizar is dat als ik niet deze optie selecteer, maar kies voor een ander abonnementvorm krijg ik exact dezelfde prijzen als de huidge abonnementsprijzen voor nieuwe klanten. Dus met andere woorden zou ik dat niet gezien hebben zou ik 15 euro meer betalen dan dat als nieuwe klant.
 
Graag heb ik jullie reactie hierop, want dit is gewoon misleidend en te absurt voor woorden...
 
Mvg,
 
Yasin
 
2 Reacties 2
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
In 10+ jaar is de markt helaas veranderd.
Toen was behoud belangrijk, nu is de focus verschoven en is dit onderrscheid cerdwenen.
Sommige providers maken wel onderscheid, andere niet. Het loont om rond te kijken en te kijken wat bij JOUW wensen past en maak een keus op basis van prijs, kwaliteit en gevoel.
Yasin
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus klant behoud is niet van belang bij vodafone?
 
Ik heb al rond gekeken zoals vermeld staat in de tekst "vergeleken met andere providers". En ja in 10 jaar veranderd er veel, maar dat zegt niet dat bestaande klanten verwaarloosd kunnen worden. Het is niet dat ik na 10 jaar weer onderzoek doe in de bestaande markt over de prijzen. Dat doe ik elke 2 jaar. Tot nu toe tevreden hiermee geweest desondanks dat Vodafone altijd wel wat duurder uitviel. Nu de RED uitgekomen is, is dat volledig veranderd. De prijzen zijn sterk omhoog gegaan.
 
Tevens gaat het er hier ook om dat op de website vermeld staat dat je korting krijgt op je nieuwe toestel. Zie: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml . De korting op mijn nieuwe toestel is nergens te vinden bij de verlening. In mijn persoonlijke deal oftewel verlening betaal ik zelfs 15 euro meer (zie berekening) in totaal dan als een nieuwe klant. Dit klopt toch niet??
 
Maar goed als adviserende rol geef jij mij het advies om elders te kijken en hier maar genoegen mee te nemen..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic