Hallootjes, ik ben niet thuis in mobiele telefoons en snap er maar weinig van!
Het abonnement/contract op mijn Samsung Galaxy S3 Mini is vorige maand juni afgesloten en nu zou ik het graag willen verlengen. Vodafone heeft een aanbieding voor me betreffende een S6 waar ik het graag op zou willen verlengen. Het gaat om deze aanbieding:
http://i.imgur.com/KX3WM56.pngMijn bedoeling is om mijn oude telefoon (de S3) dan aan mijn moeder te geven. Maar nu zit ik met een aantal vragen en heb ik maar besloten hier een account aan te maken voor ik allerlei dingen ga bestellen sinds de chat het niet doet want mensen kinderen wat een gedoe. Ik kan wel persoonlijk naar een winkel gaan maar ik volg niks van dat gewauwel van zo'n mannetje achter een balie, kan m'n vinger niet leggen op dingen op papier die me worden getoond en stap nog verwarder die winkel uit met wie weet wel aangesmeerde zooi (zelfde verhaal met bellen). En in alle eerlijkheid heb ik er ook een spuughekel aan. Liever doe ik het zo online bestellen, waar ik alle tijd heb om dingen op m'n gemakje door te kijken en dingen (al, zo hoopte ik) overzichtelijker zijn. Hier de betreffende kwesties!
> Mijn S3 Mini heeft een 'normale' chip. De S6 heeft waarschijnlijk een microchip nodig. Hoe zit dit nou weer. Hoe zit het met dat abonnement, want dat bestel ik er ook bij met de telefoon. Zit zo'n abonnement dan op zo'n chip? Zetten jullie in de shop het abonnement dat ik met het telefoontoestel bij bestel niet automatisch op zo'n chip en dat ik dat er dan bij krijg in het doosje? Moet ik apart een microchip bestellen of zit dat er niet al automatisch bij als ik de S6 bestel? En hoe moet ik mijn verlengde abonnement dan van die normale chip overplaatsen naar die microchip. Kan dit op een eenvoudige manier zelf gedaan worden zodat ik daar niet speciaal voor naar een winkel hoef te gaan.
> Krijg ik nog rekeningen op mijn bankrekening van mijn S3 als ik die aan mijn moeder geef en ze er gebruik van maakt, wetende dat dat mens er royaal gebruik van gaat maken om rond te bellen en te beppen - of is dat klaar nu dat contract vorige maand al is afgesloten? Ik ga ervan uit dat mijn moeder zich dan moet opgeven voor een nieuw abonnement? Dan kom ik ook weer bij dezelfde vragen over chips en abonnementen.
Alvast danku voor het geduld en de tijd!