Ik raad je aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk telefoon en een werkende simkaart in jouw telefoon. Hiermee kun je uitsluiten waaraan het ligt. Is het de simkaart dan raad ik je aan om een simwissel te doen. Mijn collega's van de winkel kunnen je hierbij helpen.
Tevens zou je ook handmatig een ander netwerk kunnen selecteren onder netwerkoperators en daarna weer terug zetten op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan. Ook zou je eens kunnen proberen bij netwerkmodus het toestel een op alleen 3g of 2g te zetten om te zien wat er dan gebeurt tijdens het bellen.
Helpt de kruistest en simwissel niet dan kan het onderzocht worden door de technische dienst.
Hiervoor zijn de volgende gegevens nodig:
-sinds wanneer het speelt
- zoveel mogelijk nummers waarbij je dit hebt, bij welke provider zij zitten, op het moment van bellen waar zij zijn en jij bent.
-wat je boven in beeld ziet staan betreft 2g 3g 4g en hoeveel streepjes
-de uitslag van de kruistest en simwissel.
Hier kun je het onderzoek aanmaken:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml